Gå til innhold

Hva er den "perfekte" alderen å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biologisk er det en gang mellom 20 og 30 år. :) Da er kroppen på topp. Men om det passer med resten av livet er jo en helt annen sak... Hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvfølgelig helt individuelt. For mitt vedkommende passer det perfekt nå som 39 åring.

Min første fikk jeg før jeg fylte 19, og det var absolutt ikke optimalt. Jeg hadde ikke utdanning eller egen bolig, hadde elendig økonomi, og ikke et stabilt forhold. Dessuten var jeg ung og umoden, uten livserfaringen jeg har i dag, og tok valg i livet som jeg aldri ville gjort nå.

Nå har jeg alt jeg manglet da, i tillegg til at jeg har en helt annen ro. Som ung mor hadde jeg lyst til å feste, ha det gøy og oppleve ting sammen med andre ungdommer. Det var ikke så enkelt med en liten en.

Tror den perfekte alderen å bli gravid er når man selv ønsker barn og mener man er ansvarlig nok for oppgaven :-)

Skrevet

Vi har så ulik livssituasjon at jeg mener det er umulig å si noen perfekt alder å bli gravid. Jeg hadde en drøm å ha tre barn da jeg var 22, men slik gikk det aldri. Nå er jeg 34 og venter mitt første barn. På veien har det skjedd mange uventede ting som gjør at det blir så sent. Ideelt sett skulle jeg vel ha fått litt før, men jeg tror nok at for meg er dette den riktige alderen. For andre kan f.eks 20 være helt perfekt.

Skrevet

Har du 8 barn?

Skrevet

Jeg har hvert (og er) gravid i aldrene 19, 23, 29, 30 og 33 år.

For meg var det mest "perfekt" når jeg var 19.

Skrevet

jeg var 23 da jeg fikk min første nå skal vi prøve på en til da er jeg 25 når nummer 2 kommer...ville ha de litt tett blir sikkert gode venner

Skrevet

Er vel veldig individuelt :)

Jeg ble mamma første gang 4 mnd etter min 22 års-dag, og nå 2 mnd før jeg fyller 24 så har nr 2 kommet :)

Så jeg blir jo faktisk 2-barnsmor som 23 åring, mange som syns det er veldig ungt til å ha 2 barn, men det viktigste er at man er klar for det :D

Skrevet

Jeg er 28 og synes det er helt perfekt! var jo 24 før jeg var ferdig å studere også skal man tulle litt noen år og finne ut hva man vil og hvem man vil det med, så da er 28 perfekt! kunne sikkert ventet ett par år til også, men hvis man virkelig vil ha barn er det greit å prøve før man blir 30 og sjansene synker. jeg hadde aldri vært klar for det som 20 åring, selv om jeg nok hadde syns det var like spennende da som nå. Det er veldig individuelt og ikke så lett å planlegge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...