Gå til innhold

Hva er den "perfekte" alderen å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mener tidlig, andre mener sent.

Hva mener du?

Selvfølgelig kommer det an på personen, det er klart.

Jeg har alltid ønsket meg barn, og jeg har alltid drømt om å få barn tidlig. Det jeg mener er tidlig er mellom 19-22... Min mening!

Nå er jeg 20..og i 3 pp :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke klar for barn før jeg fyllte 25. Måtte feste meg ferdig først.Synes det er en fin alder,ikke for tidlig og ikke for sent.Nå er jeg 30 og vi venter nr 2...helt grei alder det også,føler meg ikke akkurat gammel.men blir nok den siste nå.=)

jeg for min del synes 20 er for tidlig da,men som du skriver det kommer helt an på personene! Mulig du er ferdig med festing og frihet allerede nå,jeg var iallefall ikke det når jeg var 20.=)

Masse lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg ble gravid når jeg var 20, og fylte 21 før sønnen min kom. Noen synes nok dette er tidlig, men jeg synes det er helt perfekt med en liten nå.. Jeg har fagbrev, fast jobb, ny bil og leilighet.. så alt er liksom på plass:)

Skrevet

Jeg har alltid sagt jeg ville ha barn før jeg var 25, og mannen min har sagt 30 på seg.. Nå er han blitt 28 - så det er bare å sette igang :)

Mamma fikk meg når hun var 21 - så jeg syns jeg begynner å henge etter ;)

Skrevet

Hvis det klaffer nå, så blir jeg 21. Samme med barnefaren. Han har fagbrev med fast jobb. Jeg er student med jobb i tillegg. Vi har hver vår bil og førerkort. Kjøpt oss leilighet sammen, og vært sammen i 3 år. Føler vi er klare :)

Skrevet

Kommer veldig ann på, men perfekte alderen må vel være fra 18 til 45 en plass;-)

Skrevet

For meg hadde 21-22 passet perfekt, begynte å prøve det året jeg fylte 21. Nå er jeg endelig gravid og bebisen kommer nok nær min 24 års dag. Syntes den alderen er perfekt også:-) Og føler meg enda mere klar etter 3 år med prøving...

Det er jo veldig forskjellig hva som passer for den enkelte og jeg mener at når en føler seg mentalt klar, er i en livssituasjon hvor det passer, har funnet mannen en vil ha barn med er det bare å sette igang:-) Noen har dette når de er 20 andre ikke før de er 40.

Skrevet

Det er opp til hver enkelt! Hvis noen planlegger barn i en alder av 20 er det deres sak, andre kan synes det er tidlig- men det legger ikke jeg meg opp i.

Jeg ble sammen med sambo når jeg var 21, men var ikke klar for barn før jeg var 25. Nå er jeg 28 og ble gravid i sommer, fint tidspunkt for meg. Håper å få denne ungen, og en til før jeg er 30 år.

Skrevet

Jeg ville ha barn når jeg var ca 25. Synes det passet fint på meg.

Men tok sin tid å finne den perfekte mannen, så da ble jeg 28 før babyen kom ;o)

Skrevet

Det har vell ikke så mye å si på alder, med visse unntak, men mer på hvilken situasjon du er i. Mange har ikke "plass" til barn i livene sine før de er ferdig utdannet etc, mens andre kan studere med barn. Jeg var nesten 19 når jeg fikk den første. Det har gått helt greit, studert hele tiden. Kunne gått komt litt senere, med tanke på at jeg og barnefar ikke er sammen, men den garantien har man jo aldri uansett. Venter nr 2 nå, som var planlagt med ny mann. Studerer fortsatt, og kommer til å fortsette med det etterpå. Siden datteren min er borte annahver uke fra ons-søn, så har vi hatt gode muligheter for å dra bort, feste etc selv om vi er foreldre. Blir annerledes nå når vi ikke har "fri" anna hver helg.

Skrevet

Det er vel når man føler seg helt klar:) Det varierer vel kolossalt. For meg var det i midten av 20-åra. Fikk nr 1 da jeg var 24, og er på vei med nr 2 nå (er 25). Synes det er en grei alder å få barn, da er man blitt voksen, men ikke for gammel, hehe. Men snakker jo for meg selv da... Dette blir sannsynligvis den siste, samboeren min er litt eldre enn meg, så det får holde med disse 2.

Skrevet

Det er når man føler seg klar for det. :)

Skrevet

jeg fikk min første når jeg var 25.fin alder... men hadde ikke gjort noe å ventet enda ett par år å fått den samme babyen da:)

Skrevet

Rundt 25. Da begynner man å finne sin plass i livet og bli voksen. Og så er man gjerne ferdig med reising/festing/studier og slikt.

Skrevet

jeg syns min alder var veldig passelig når jeg fikk snuppa.. var da 24 år.. er 26 år nå når nr 2 kommer

Skrevet

For meg var det helt perfekt å få barn da jeg var 21, 24, 26, 28, 30, 32, 34 og 36 år...

Skrevet

Det må være forskjellig fra person til person.. og hvilke krav man stiller til livet..

Jeg var selv 22 år når første kom. Svangerskapet gikk lett og kroppen ble raskt som før igjen...(med unntak av noen få strekkmerker). Nå venter jeg nr 2 og vil være 33 år når han kommer ut.. og merker at kroppen tar dette svangerskapet helt annerledes. Fler plager og sliter med slitasjer på forskjellige steder... men økonomisk har jeg klart meg hele veien...

Skrevet

Tror ikke det finnes noe riktig svar på det spørsmålet. Det blir veldig forskjellig, fra person, til person. Kommer veldig an på hvor moden man er. Noen er modne ved 17 års alder, og andre igjen, blir aldri modne ;o)

Skrevet

Tror ikke jeg kan si noe alder som vil være "perfekt" for alle. Men jeg mener man ihvertfall burde ha kommet i gang med prøvingen før man blir 30 hvis man har planlagt å få barn og ting ligger til rette for det. Dette fordi risikoen øker etter fyllte 30. Selv er jeg 26 år og venter mitt første barn i mars. Har hatt lyst på barn i noen år, men har ikke passet for oss før nå. Har lyst på to tette, så hvis alt går etter "planen" har jeg to barn før fyllte 30:-) Om vi skal ha flere barn etter det vil vise seg. Men jeg mener man ikke bør få barn før man føler seg klar for det for det er ingen vei tilbake når man først tar det skrittet.

Skrevet

Tror det variere veldig fra person til person. Jeg fikk selv min første som 19 åring. Syns før atten er litt tidlig, men for en del er vel også det perfekt. Syns ikke det er en perfekt alder etter 35, i hvert fall ikke for første barnet. Det er jo ikke så lurt å vente til 40-årene når mange ikke kan få barn lenger.

Skrevet

For oss var det riktig å få førstemann da jeg var 23, på samme måte som det er riktig for oss å få nr 2 nå når jeg er 25. Begge våre har vært planlagte. Men det vil ikke si at det er riktig for alle andre da! :o)

Skrevet

Tja..for meg er 20-21 den perfekte alder å få førstemann ;-)

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at rundt 21 - 23 år ville vært perfekt for meg å få den første på :D

Men hadde nylig min første (og forhåpentligvis min siste) SA...

Er 21 og et halvt faktisk ;)

Sååå,, får vi se nårtid den første kommer da!

Skrevet

Jeg skulle IKKE ha barn før etter fylte 25 år, men helst ha fått første før jeg fylte 30. Jeg skull evære ferdig med utdannelsen, ha fast jobb og være gift

Min første kom 3 uker etter jeg fylte 22 år. Jeg var midt i utdannelsen og ble alenemor.. Men det fungerte fint, og synes i ettertid at det var en flott alder å være gravid og bli mor.. Nå venter jeg nr 2 og er 26 år.. Synes svangerskapet denne gangen har vært tøffere, men har da også jobbet 80%, studert 100% og hatt et barn som har vært ofte sykt.. Blir ikke helt det samme da..

Satser på å være ferdig med å få barn før fylte 30. Men ønsker inderlig at neste (?) skal være planlagt..

Skrevet

Jeg er 24 og venter nå (termin i daaaag...! Utålmodig :P ). For meg er det heeelt perfekt! Regner med å begynne å prøve på nr to om et år/halvannet. Men det handler mer om livvsituasjonen vår, enn om alder; slått meg til ro med verdens beste mann, han ble ferdig med studiene for et år siden og er nå i fast jobb. Jeg begynner på deltidsstudier til høsten, ved siden av min jobb - så dette tidspunktet passet best for oss både økonomisk og av andre "praktiske" grunner. Var nøye planlagt, og selv om vi har ønsket oss barn leeeenge, ventet vi med å begynne prøvingen til vi følte at vi var safe med tanke på inntekt/jobb/bolig osv,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...