Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #26 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er 21 fullgåtte i morgen, og var hos legen i dag. Hadde lagt på meg i underkant av 3 kilo. Jeg er stor fra før. Gikk opp 18 kilo i mitt første sv.skap, og har etter det bare økt og økt. Klarer ikke¨å kvitte med med kiloene, virker som all forbrenning blei ødelagt etter forrige sv.skap. så jeg venter fortsatt stor vektøkning. noen legger på seg i starten, andre i slutten. mens noen har det jevnt.
skatten kom i mai :) Skrevet 14. januar 2008 #27 Skrevet 14. januar 2008 spørs om folk trur meg nå da siden jeg ikke har lagt på meg, men skriver nå hvordan ståa er hos meg.. jeg er i minus med en ca 4 kg enda.. var mye kvalm i begynnelsen men merker nå at i den siste uka at appetitten har kommet tilbake så nå går det nok oppover for meg også.. det er vel egentlig ikke så enkelt å si hva som er normalt og ikke normalt eg trur det meste er helt normalt.. er forresten 20 + 4
tvillinger på vei Skrevet 14. januar 2008 #28 Skrevet 14. januar 2008 er 20 +6 og har gått ned 3 kg. men var mye dårlig i starten og har endel å gå på.
Smånetta 14.mai Skrevet 14. januar 2008 #29 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er et eksempel på hvor varierende og individuelt dette med vekt er. I første svangerskap var jeg -4 kilo i uke 23, nå er jeg + 6 i uke 23. I begge svangerskap har jeg spist normalt, sunt og variert. Jeg jobber mer nå enn sist og har en på 17 mnd å løpe etter. Det er med andre ord ingen god grunn til å legge på seg mer nå enn sist. Det eneste er at jeg kanskje passer mer på å få i meg nok mat fordi jeg var avmagret etter 7,5 mnd med amming. Med førstemann mistet jeg nemlig melka etter å ha gått ned masse og endt opp på en bmi på 17,5. Det er litt ekkelt å se kiloene ry inn, men jeg vil heller ha to for mye enn seks for lite, for å si det sånn. Man blir såååå sliten av å ha for lite å gå på. Det går ut over alt. Blodtrykk, hud, hår, negler, blodverdier og selvfølelse. Hvis man synes det blir for mye ekstra vekt når man er ferdig med å amme, kan man alltids bruke overskuddet man ikke har mistet til å bevege det av seg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #31 Skrevet 16. januar 2008 Til deg som lurte på hvor du kunne finne normal vekt oppgang. http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain Fyll ut denne. Alt er normalt. Men synest det blir tåpelig når folk bare MÅ presisere at de bare har gått opp 2 kg i uke 28...
Cheeva=) Skrevet 16. januar 2008 #32 Skrevet 16. januar 2008 Har gått opp 12 kg og er 25 uker på vei idag!!! Uff.. og så jeg er overvektig fra før.. liten og rund... Men jeg bekymrer meg ikke! Det forsvinner etter at prinsessa mi er kommet til verden! Har jeg klart det før så klarer jeg det igjen!!!
mamiladi Skrevet 16. januar 2008 #33 Skrevet 16. januar 2008 :-D jeg er i uke 28 og har gått opp 12 kg. Jeg tar det med knusende ro! Jeg ser slank ut til å være gravid. Jeg er jo bittelitt større jevnt over, bortsett fra magen og puppene som er store. Føler meg flott :-) med og uten klær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå