Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 JM sier ingenting på dette, er normal vektig i utgangspunktet, men nå synes jeg det har tatt av litt. Har lagt på meg 10 kg på 24 uker, flere ?? Ser på alle innlegg her inne om vekt så skriver folk at de kun har lagt på seg ett par kg, synes dette hører lite ut jeg da, men vi er jo alle forskjellige. Er det flere enn meg som ikke helt er venn med vekta ??
Mammaen til Turid Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 tjaa.. passerer vel snart 9 kg her igården og er 25 uker på vei.. er normalvektig, men har ikke bare lagt på meg rundt magen, men også hoftene, har måttet gått opp en størrelse i klær (ingen krise, men litt rart.. )
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 JA!!!! spis å vær glad!!! Får ta slitet etter fødselen isteden..orker ikke noe slankehysteri når jeg skal gå gravid og kose meg. Har et enormt søtbehov for tiden ,det hjelper jo lite men...
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror egentlig at de som nesten ikke har gått opp noenting og tilogmed er over halvveis burde svare i tråder som denne...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 jada, har lagt på meg 8 kg, er i dag 24+5. var 55 kg før jeg ble gravid. Blir lettere stressa av å se at folk bare legger på seg 2-3 kilo. Forrige svangerskap la jeg på meg 15 kilo, 5 måneder etter fødselen hadde jeg mistet 21 kilo,og spiste akkurat samme maten som før. Tror jeg har lav forbrenning mens jeg går gravid, går sjelden på do, fryser lett etc..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Men det er jo ikke normalt å bare legge på seg 2-3 kg. det NORMALE er å legge på seg 12-16 kg, de som legger på seg betydelig mindre har ofte mye å gå på, de som legger på seg betydelig mer er ofte svært tynne når de blir gravide. jeg tror nok at det er mange som halverer den egentlige vektoppgangen når de svarer i sånne tråder...
Babyluren Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Hei, jeg var hos jordmor sist uke, 23+5. Hadde gått opp ca 10 kg og hun sa at det var helt innenfor normalen og ikke noe å bekymre seg over overhodet. Husk, vi er tross alt halvveis i svangerskapet. Jeg har litt problemer med at jeg egentlig bare har lyst på søte ting, særlig sjokolade. Jm sa at det kunne skyldes at jeg fikk i meg for lite proteiner, og at når jeg forsøkte å spise frukt (særlig banan) i stedet for sjokolade så er det fortsatt karbohydrater og således bidro til å holde sukkerbehovet oppe. Ikke bekymre deg for vekta. Vi skreller det av oss når ungen er ute og vi skal ut og trille hver dag! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 jeg gikk opp 30 kg sist jeg var gravid, men gikk av meg alt året etterpå av bare å styre med barnet å gå tur m vogna. ikke begymre deg!
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er 27+2, og har gått opp 11,5 kg. Har ikke fått noen reaksjon fra hverken JM eller lege på dette så regner med det er normalt. Det beste er at jeg ikke har lagt på meg andre plasser enn på magen og puppene, men disse er til gjengjeld abnorme! Pluss at jeg har en del vann i kroppen. Forresten godt å høre fra dem med barn fra før at kiloene forsvinner igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Ja, jeg har gått opp ca 7 kilo, og er 24 uker på vei. Gikk opp aaaaalt for mye sist, 28 kilo da hun ble født i uke 37, så ligger foreløbig bedre an enn sist;-) Tror at det er veldig individuelt hvor mye man legger på seg, men mine venninder legger iallefall på seg mellom 14-22 kilo ved fullgått:-) Lykke til med svangerskap og fødsel, enten du legger på deg 7 eller 30 kilo;-) *dundra på 100* ;-)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har lagt på meg 9 kg og er 23+4 i dag, så du er ikke alene!! Ser også at mange ikke har lagt på seg mye her inne, men dette er nr 3 og jeg la på meg 25kg og 21kg med de to første vi har. Kroppen min er vel sånn da........ Lykke til=o)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er 23 + 1 i dag og gått opp ca 2,5 kg så langt...Er veldig glad for at det ikke er mer foreløpig. Nå begynner magen å komme, så da føler man seg automatisk ganske svær, men heldigvis er ikke vekta gått opp dramatisk enda...men det kommer vel noen kilo til, regner jeg med....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 er 23+1, har gått opp 0,5kilo, men va ikke tynn før eg blei gravid, litt over normalen tenker jeg... Eg har slitt masse med oppkast, og merker jeg har blitt tynnare i fingrane, ringen min detter nesten av... Hadde eg ikkje vart så dårleig trur eg at eg hadde gått opp meir...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Å ja da... Går i 24 svangerskapsuke nå og har lakt på meg 12 kg. Syns ikke jeg spiser mer enn vanlig, men føler meg tung og stappa hele tiden. Men får håpe det går like fort av som det kommer på :-)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 har gått opp 8 kg.. er 26+6 idag.. hjelper ikke akkurat på selvfølelsen for tiden, men det må vel ordne seg etterhvert.. (for det gjør det...??? eller????) og blir vel noen kilo til, er jo ikke i mål enda. Får på en måte bli det det blir, så får vi ta det derfra...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Ang alle innleggene om vekt, jeg tør ikke skrive i de pga nettopp det du sier her, er så mange som nesten ikke har lagt på seg et gram! Kanskje bare de som skriver i de trådene? Ikke vet jeg, men jeg er i uke 28 og har lagt på meg 10 kilo til nå, Helt normalt sier jordmor,
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 14. januar 2008 #19 Skrevet 14. januar 2008 Hei Jeg har gått opp mellom 8 og 9 kg og er i uke 22. Det synes ikke nevneverdig på meg, så jeg tror nok ikke det hovedsaklig er fett. Ikke se bare på tallene på vekta. Se på hva du spiser og hvordan du har forandret deg i speilet. er det hovedsaklig rumpa, eller pupper og mage som vokser? Vi er alle forskjellige, men så lenge man spiser nogenlunde fornuftig bør ikke tallene på vekta skape panikk.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #20 Skrevet 14. januar 2008 Hei Husk at du kan ha mye væskeansamlinger i kroppen, og at d også er en del av det du har gått opp. syns ikke du skal fokusere for mye på vekten. Jeg er selv normalvektig og er like langt på vei som du, jeg har gått opp ca 6 kg. Jeg har god samvittighet i forhold til kostholdet, og får i meg det jeg trenger av vitaminer og mineraler. men jeg prøver ikke å fokusere på vekta, og veier meg kun en gang i blant. vi er alle forskjellige når det gjelder vekt. Ikke gå rundt å bekymre deg:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #21 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har bare lagt på meg 1-2kg fra utgangspunktet, men det kommer av at jeg var fryktelig dårlig i starten og gikk ned mange kilo. Jeg kan derfor merke at resten av kroppen har blitt tynnere mens magen + pupper har vokst. Jeg tror det er sunnere å legge på seg rundt 10 kg slik du har gjort enn nesten ingenting fordi en er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #22 Skrevet 14. januar 2008 Ikke det at det er så viktig, men står det noen plass på nettet hvor mye det er vanlig å legge på seg i de forskjellige ukene i svangerskapet? eller innenfor hvert trimester eller noe? Er så mange som prater om hva som er normalt og ikke.. jeg er i uke 21 og har lagt på meg 3 kg.. aner ikke om dette er "lite" eller "mye" jeg ut i fra den såkalte normalen.. mage har jeg fått og jeg spiser som en hest, men har ingen problem med å se at vekten stiger.. kiloene som skal av etter fødselen får jeg ta når den tiden kommer:) for øyeblikket nyter jeg svangerskapet og tenker ang vekten; den tid den sorg....
manne80 Skrevet 14. januar 2008 #23 Skrevet 14. januar 2008 hei, ja,jeg er 22 uker og ca 9 kg tyngre. Er nok litt bekymret pga jeg hadde lagt på meg endel kg rett før jeg ble gravid også,og kunne godt vært litt mer påpasselig. har ikke klart å styre søthungeren så veldig,og det er jo ikke bra å spise masse godteri osv:-(ikke stolt av meg selv. Det som bekymrer meg mest er at man ofte legger på seg mest på slutten,har jo lenge igjen enda!! Men,prøver å ikke tenke for mye på det,og håper det ikke blir alt for ille. Godt å se at det er flere en meg ivertfall,:-)
OhMyGod!!! Skrevet 14. januar 2008 #24 Skrevet 14. januar 2008 var sykemeldt med ekstrem kvalme i 10 uker i starten, så gikk ned 5kg da (heldigvis ikke mer), nå har jeg gått opp nesten 5kg igjen, men vet ikke helt om det regnes som at jeg ligger på 0 igjen da eller om jeg da har gått opp 5kg? ser ut som jeg ligger på 0 i forhold til papirene, men UANSETT da, så er det ikke noe krise å gå opp 10kg til denne tiden, å gå ned igjen får vi ta når nurket er født og man skal ut å gå tur å kose seg:) jeg har lett for å legge på meg (83kg da jeg ble gravid, og tilbake på det nå) så jeg orker ikke deppe om kiloene kommer flygende nå... vi har bedre ting å gjøre på nå, kose oss med fin mage og det å kjenne gullet sparke er alt for stort hysteri rundt dette ja, får nesten følelsen av at man ikke skal gå opp mer enn 2kg når man er halvveis, å det er i den virkelige verden helt hull i hodet hvis man er i utgangspunktet frisk.
Minervae Skrevet 14. januar 2008 #25 Skrevet 14. januar 2008 Er som deg litt overrasket over alle som skriver de er rundt uke 20 og deromkring, og bare har lagt på seg 2-3 kg. Lurer på om de er helt ærlige. Jeg er i 26 uke fom. i dag, og har lagt på meg rundt 8 kg til nå. Det rare er at det ikke synes så veldig godt på meg, men er litt redd for at det kommer mange kilo mot slutten :-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå