Gå til innhold

Jeg trenger litt anbefalinger jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen å komme med?

Jeg venter nr 2 i mai, da er vesla 20 mnd.

Kommer jeg til å trenge søskenvogn?

Og dersom du mener jeg kommer til å trenge det, har du en å anbefale meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kommer til å kjøpe, men blir bare 14mnd mellom mine.

har ikke bestemt oss for hvilken enda, men spør etter anbefalingr på tvillingforumet, de er eksperter på søskenvogner

Skrevet

Kanskje du kan klare deg med søskenbrett?

Skrevet

Har en på snart 20 mnd, og han kunne fint klart seg med bare brett nå, hvis det var aktuelt for oss;) Min vil helst gå han hvis han får bestemme:) Ville derfor ikke investert mye i en søskenvogn:) Hvis du skal trille mye med begge kan du ev kjøpe en billig eller brukt trille som kan legges helt flatt i ryggen.

Skrevet

Tenker at det kommer litt ann på,,,,, er den største i bhg? Eller hjemme? Liker du å trille tur? Hadde jeg vært hjemme m to ganske små ville jeg ha hatt det. enklere å putte i vogna å gå på butikken enn å putte i bilen... også enkelt om der er på besøk, tur evnt å la begge sove.... ville ha kjøpt ei rimelig ei, men med rygg som kan legges ned til sovestilling

Skrevet

Jeg er ikke allverdens til turgåer egentlig, men vesla sover jo en gang per dag.

Hun er i barnehagen på ukedager, så da ordner det seg jo selv, men så er det sommer da, og sommerferie og slikt. Da er det vel kanskje greit å ha?

Vesle kjeder seg fort i vogn nå, og vil alerhelst gå selv, men det er jo ikke aktuelt, eller fysisk mulig for henne i feks dyreparken i sommer...

Hmmmm... Så egentlig trenger jeg det kanskje ikke nei, men kan jo låne meg en i sommer... Hmmm...

Skrevet

jeg hadde gått for et ståbrett. er jo ikke så mange månedene til som hun trenger vogna. moa gikk i allefall stort sett på beina allerede før malin kom. var bare på lengre turer hun trengte litt vogn.

Skrevet

Sant nok det grå, sant nok:)

Grattis med gående Malin forrresten!

Skrevet

Jeg har to med 17 mnd mellom, og ære være søskenvognen. Jeg er helt avhengig av den for å ha et aktivt liv. Jeg er hjemme med begge, og vi triller mye. Både trilleturer til byen, og i parken med hunden. Største på 2,5 år går en del selv, men blir fort sliten og hun vil gjerne hvile seg innimellom. Hun liker å sitte i vognen da, hadde nok vært annerledes hvis hun hadde vært en vognstrider. Kjenner ei som har to tette med dine sin avstand, hun valgte ikke søskenvogn. Når jeg tilfeldigvis møter henne i byen, flyr toåringen hennes rundt uten kontroll, og hun virker meget sliten der hun traver rundt etter toåringen med babyen i vognen og ståbrettet på slep. Kan ikke annet enn å glise oppgitt jeg, for det er jo litt merkelig når flere fremmede kommer leiende på toåringen hennes som har tatt seg en tur, "må finne mammaen". Jaja, nok om det.

Så du forstår nok at jeg vil anbefale det, hvertfall hvis du skal være hjemme med begge. Hvis så ville jeg kjøpt en mer robust og stabil vogn, og jeg anbefaler en vogn der du har barna mot deg. Jeg syns det er viktig å se barna så lenge de er små. Senere er det fint med en som vender med kjøreretningen. Jeg har teutonia team alu s4 nå, en god vogn som verner mot vær og vind, eneste minuset er at den er litt tung. Til våren skal jeg kjøpe meg en lettere søskenvogn der de ser fremover, da er minste halvannet år gammel.

Skrevet

Har du sett på phil & ted? Den er jo en enkelvogn, men med søskensete du kan ha over eller under vognen. Virker genialt for de med to barn der barn nr 2 kanskje ikke kommer til å sitte så mye i vognen, men innimellom kommer til å ha behov for trillemuligheter.

Skrevet

jeg har 21 mnd mellom mine, og er glad jeg har tvillingvogn! den blir ikke brukt mye, men jeg trenger den innimellom!

har easywalker sky duo, digg vogn å trille, lett og tar ikke så kjeeeempestor plass i bilen, jeg har ikke stasjonsvogn hvertfall!

så jeg ville kjøpt tvillingvogn om jeg var deg!

Skrevet

Tusen takk for et veldig godt og utdypende svar:)

Jeg har jo vesla, som nå da blir eldstemann, i barnehagen, men liker jo å finne på ting med henne i helgene. Gå tur, dra til byen etc. Og hun har fulltidsplass, men når jeg likevel er hjemme hender det jeg lar henne være det også, for å ha kosedag med mamma:) Og de dagene tror jeg blir litt ekstra viktig når nr 2 kommer!

Har siklet litt på OTH Urban Jungle, den ser lett og enkel og grei ut, samt at den blir så godt som helt flat så jeg hadde ikke trengt noen bag til den.

Også en den jo innmari stilig da;)

Skrevet

klua, har kikket og liker den ikke, men har Mutsy og får søskensete til den også, og det er veeeeldig mye billigere enn vogn egentlig...

Men har hørt at P&T er helt fantastisk i bruk:)

Skrevet

Nei det trenger du ikke, holder med søsken brett

Skrevet

tror OTH og easywalker blir ganske like i ryggen... om jeg ikke tar helt feil... jeg brukte softbag i min, funket liksom ikke uten!! nå bruker jeg bare voksiposen rett i vogna da, nå når han er snart 5 mnd...

Skrevet

OTH sin er jo bare kjempetøff, den har jeg lyst på også. Den er litt dyr da, men sikter du til en billigere klasse (hvis du ikke skal bruke den så mye), så er mange av mine tettebarn-venninner veldig fornøyde med GT safari sin søskenvogn.

Et godt tips, sjekk ut siden:

www.barnevognguiden.no

Skrevet

Har 24,5 mnd mellom mine, og er helt avhengig av søskenvogna vår. I en del situasjoner hadde det holdt med ståbrett, men det er også mange situasjoner hvor jeg er utrolig glad for at vi har søskenvogna vår. Har brukt den mye mer enn jeg forventa da vi kjøpte den.

Spesielt på litt lengre turer, i trafikerte områder og på butikker så er det utrolig greit med søskenvogna. Iallefall om en ikke har fire armer og øyne i nakken....

Vi har en phil and teds. Eneste minuset med den er at søskensetet ikke kan legges bak noe særlig, men er ikke ofte storebror sover i den og i de tilfellene bruker vi bare sånn nakkepute (sånn som vi bruker i bilen). Da sover han helt greit.

Bruker den også som enkeltvogn til storebror de gangene vi har behov for det, og som shoppingvogn til lillebror. Så blir nesten tre vogner i ett. Anbefales =)

Skrevet

snuppa blir 2 1/2 snart og jeg skal ikke kjøpe noe ekstra vogn. Vi går sjeldent tur og skal vi noensted så jeg en quinny zapp men nå vil hun som regel ikke sitte i den vogna, bare gå. Skal kjøpe meg søskenbrett som hun kan stå på :)

Skrevet

Min eldste er 16 mnd og jeg hadde ikke klart meg uten vogna i hvertfall. Kan ikke ha han flyende rundt i hytt og vær i butikken i hvertfall.... Men det kan jo hende en på 20 mnd er roligere og at din ikke er like vimsete som min :)

Kjøpte en på Barnvognhuset Rudo. Trehjuling med svingbart forhjul. Super fornøyd! Husker ikke merke, men den kom på en ca 4000 med bag. Kommer inn overalt så bredden er akuratt passe!

Skrevet

Har vært der inne, veldig bra forum:)

Synes den GT ser så stor og klumpete ut liksom?

Har funnet noen OTH billig på nett, brukte riktignok, men siden jeg har en annen "hver dag" vogn så gjør jo ikke akkurat det noenting...

Skrevet

Du kan ikke ha P&T tror jeg! Ikke slik jeg ser det i jaffal. Baggen er super liten. Nå er riktignok min yngste stor for alderen, men hun er bare 7 uker og baggen var allerede for liten :( Og da er neste steg et sete hvor ryggen ikke kan legges ned....

Skrevet

Hmmm, kanskje jeg må tyvlåne en fersk baby og prøve da? så jeg ikke står der uten bag også funker det ikke med ungen oppi uten... Hmmm...

Skrevet

Men 2,5 og 1,5 år er ganske stor forskjell. Det er nesten et år mellom din og min... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...