Gå til innhold

hvor lenge ammet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? jenta mi er 11 mnd og vurderer å slutte pga medisiner(prostafen,kvallmetablett)...men er ikke dette litt tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet i 9 mnd, var fornøyd med det jeg.

Skrevet

12 mnd

Skrevet

1. gangen 14 mnd og 2. gangen 12,5 mnd.

Skrevet

jeg ammet i 11 mnd,da var ikke brystet så interessant lenger for min datter!

Skrevet

11 mnd er jo en stund da:) trur vi skal være fornøyd med det, men det de så trist å slutte;( dessuten er det jo bra for hu, da blir hu ikke så mye syk...

Skrevet

jeg ammet i ca 11 mnd, å da var ikke ikke gutten min særlig interesert lengere... gjor som du føler e best for dere! Synes det er bra at du har ammet så lenge jeg!

Skrevet

Ammet til hun var 10-11 mnd. Sluttet for jeg begynte å røyke igjen...hm...dumme meg :(

Skrevet

Ammer Tobias på snart 15 måneder enda, men skal slutte i god tid før nestemann kommer i juli. Men 11 måneder er jo lenge, og visst du skal ta medisiner så ville hvert fall jeg kuttet ut ammingen da.

Skrevet

Jeg valgte å gi meg etter 4 1/2 mnd. pga at jeg var veldig plaget av brystbetennelse og at jeg tydligvis ikke hadde nok melk. Håper jeg kan holde på lengere denne gangen.

Skrevet

Nr. 1, 3 mnd

Nr. 2, 3 mnd

Nr. 3, 6 mnd

Nr. 4, 1 mnd

Skrevet

Ammet i ca.4 mnd. Slet veldig med å få opp produksjonen, etter som gutten min krevde mer. Måtte begyne m litt mm-erstatninga, da jeg rett og slett ikke hadde nok. Etter kort tid nekta han å ta pupp:( Var en evig kamp. Helt umulig ute blant folk. Fortsatte å nattamme han en periode. Tror rett og slett at han var så sulten og trøtt at han ikke gidda å stritte i mot.. Måtte pompe som en Gud om dagen. Så det endte med at jeg kutta det du. Håper på at det skal gå bedre denne gangen!!

Skrevet

11 mnd... Synes dette var evig nok. Det stoppet av seg selv når permisjonen var ferdig.

Skrevet

6 mdr og ei uke. Da hadde jeg slåss med lillinge i nesten en mnd, og da ville han IKKE mer. Bare lo til meg når jeg kom med puppen:)

Skrevet

De anbefaler jo,( de være seg leger og annet folk som skal ha greie på det ;) ) at man ammer i minst ett år så sant barn vil ha og mor har melk...Det er norske anbefalinger, uti verden anbefaler de to år...

Jeg ammet prinsessen i ca 14 mnd, da var det stort sett bare frokostamming igjen, og vi ga oss. Etter en uke uten amming så falt hun og slo seg og jeg ville gi henne litt trøstepupp,- men neh,det ville hun ikke ha. Virket som om hun hadde glemt hvordan hun gjorde det en gang ;P

Skrevet

1. gang ammet jeg bare i 3 uker. Hadde så mange komplikasjoner etter ks, at jeg mista melka. Var så sinnsykt dårlig. tror iallefall det var grunnen...

2. gang ammet jeg i 7 mnd. Da begynte gutten å få grøt, og ville iikke lengre ha morsmelk. Ble illsint med en gang han så puppen. Det skulle han IKKE ha nei, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...