Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Bare lurer. Sånn feks om dere går på toalettet eller no sånn. Vi har ikke hund men mange av våre venner har det, ser for meg det kanskje er litt tungvindt å ta med enten ungen eller hunden over alt i huset? Sånn om man ikke lar de være alene altså?
Lykkelig g~g~j Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 nei - ikke før de kan "beskytte"seg mot dem selv... tar ikke sjansen uansett hvor snill hunden er..
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 nei.. aldri alene!! selv om jeg stoler på hunden så kan alt skje
~falck~ har fått baby! Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Nei vi lar ikke hund (Rottweiler) og barn være alene sammen, men vi trenger ikke ta med hund eller barn rundt heller fordi vi har stort hus og eget "åpent"rom med grinder til hunden når han er inne med oss... Når barna har lagt seg er han sammen med oss og når vi er tilstede med barna selvfølgelig:) Ellers er han mye ute også.. Verdens beste familiehund...
trans am pappa Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 hund og barn skal ALDRI være alene!! uansett hvor snill hunden er. vi har en fransk bulldog som er snill som et lam, men får aldri være alene med barnet på 11 mnd. en kan aldri være helt sikker med dyr uansett.. ps bor på gård
trans am pappa Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 du har vel bra erfaring du rattata 83 år gammel dame...
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Aldri. Jeg snur heller ikke ryggen til dem. Og ja, det kan være slitsomt
trans am pappa Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 du er rask til å svare på tastauret til å være 83 år, raskere enn meg som er 31 år.
trans am pappa Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 for å være litt lik rattatatat kan dere la hundene sitte ilag med babyene er borte ifra 7 til 3...
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #17 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har en barnevakthund jo. Hvorfor skal jeg ellers gidde å støvsuge hundehår? Dessuten jobber jeg ikke, jeg sover. Om du er litt god i matte skjønner du vel at jeg er pensjonist?
Tirilille Skrevet 12. januar 2008 #18 Skrevet 12. januar 2008 Hmmm - denne uansvarlige moren har ikke tenkt på problemstillingen engang. Ja, det er sammen alene mens jeg er på do. Ja, de kan være nede på rommet sitt alene mens hunden er i samme etasje. Og av og til vet jeg ikke helt hvor hunden er i dette store huset (300 m2), og da kan det godt være at ett av barna ikke har tilsyn akkurat da og skulle befinne seg i nærheten av hunden.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #19 Skrevet 12. januar 2008 Hvilken kommune bor du i? Jeg ringer BV sporenstreks.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #20 Skrevet 12. januar 2008 Har ikke hund men har voskt opp med hund. Selv om han var verdens snilleste og tålmodig så var det alltid noen voksne i samme rom. Han sov utenfor rommet mitt, jeg sov middaglur under bordet sammen med ham og vi var som erteris helt til han ble syk og måtte avlives da jeg var 6år. Da var han 14år gammel. Pappas hund. En hund er uansett et dyr og man lar aldri et lite barn være alene med hunden. NOen bekjente av failien hadde en snill sjæferhund, det som skjedde var at barnebarnet deres skule komme på besøk ( hun hadde vært der ange ganger og hunden latet til å akseptere henne) hun gikk ut av bilen og der kom hunden løpende, de trodde han skulle hilse, men det som skjedde var at han fløy i strupen på henne og drepte henne på stedet, hun var bare 5 år.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #23 Skrevet 12. januar 2008 Det har nok skjedd endel ganger ja...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. januar 2008 #24 Skrevet 12. januar 2008 Ingen hunder er familiehunder, de har innstinkt, og enn skal aldri stole på en hund 100%, en hund kan plutselig føle seg truet og da gå til angrep. Og rottweiler er faktisk den som biter oftest. Scæfer er vel heller ikke heldt trygg. Jeg kommer aldri til å ha barn og hunder sammen alene. Alle dyr kan bite hvis de føler de trenger det.
lille krapyl=) Skrevet 12. januar 2008 #25 Skrevet 12. januar 2008 Aldri i livet!!!!!!! Snuppa er helt gal etter hunden og åler seg etter den hele tiden. Hun er ganske så hardfør med den. Greit at hunden er snill altså, men det er ikke sikkert at ungen er like forsiktig. Hørte en historie om en familie som skulle avlive hunden sin fordi den hadde bitt ett av barna. Etter at hunden var død, fant dyrelegen en lang pinne som var stukket inn i øret på hunden...... Huffff! Ikke noe rart at den beit. Hunden sitt naturlige instinke er å forsvare seg ved fare og/ eller smerte. Man skal aldri la hund og barn være alene, nettopp fordi man ikke kan stole 100 prosent på noen av dem! Jeg har bur til hunden og lekegrind til jenta. Når jeg skal på do eller noe, setter jeg enten hunden i buret eller ungen i grinda. Pleier å bytte på slik at hunden ikke alltid skal være den som blir jaget opp fra plassen sin og stengt inne. JA, det er sinnsykt travelt, men tar INGEN sjanser med livet til barnet mitt. Sånn er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå