Gå til innhold

Jeg er faen meg gravid igjen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er med kjæresten min som er den BESTE kjæresten man kan få. Han er den perfekte far for mine barn fra et tidligere forhold. Han er virkelig PAPPA. Nå skal han bli pappa på "ordentlig" og er selvfølgelig glad for det, men vi har alikevel valgt at vi tar abort nå fordi han er i militæret og jeg går på skole :(

Tenk, han er drømmemannen min, og absolutt den jeg vil blande gener med. Men vi beholder alikevel ikke. Vi har bestemt oss for å få barn senere. Vi har allerede noen barn som trenger den oppmerksomheten og oppfølgingen de kan få, vi trenger ikke få en baby til.

Om noen år, når livssituasjonene våre er annerledes kan vi få barn. Men ikke nå. Så det blir entur til fastlegen til uka for å signere noen papirer :(

Vedder på at noen av dere gjennomskuer kjapt hvem jeg er. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unnskyld men hvorfor legger du det inn her?

skjønner det ikke "passer" nå,men..

Skrevet

Hvor gamle er dere egentligt?

Siden han er i militæret.og du har barn fra tidligere forhold.

Hvor mange barn har du.og hvor gamle er de?

Skrevet

Jeg er noen år eldre enn han og han er sent i militæret pga skole og sånt. Jeg vil ikke si hvor mange barn jeg har men barna mine er under 4 år. Men ja,jeg har flere enn ett barn ja.

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke legge det inn her?

Jeg er aleneforelder like mye som du.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan legge det inn her? Dette er jo en side hvor man kan snakke om alt så lenge man er aleneforsørger for barna sine. Det må jo være rom for de som velger å satse på de barna man allerede har, ikke sant? Det er nok av dem som velger å bære fram barn somman egentlig ikke har kapasitet til.

Jeg ser mine begrensninger og å få flere barn er en av dem. Ikke fordi jeg ikke takler det, men fordi jeg unner mine allerede-eksisterende barn det beste. De trenger den oppmerksomheten de kan få. Så hvorfor passer ikke dette her?

Skrevet

jeg visste ikke at man fremdeles var aleneforelder når man hadde kjæreste, og i ditt tilfelle samboer.

Men uansett, jeg er imot abort og jeg ser ikke helt hvorfor du MÅ ta abort, men det er nå meg da.

Lykke til uansett.

Skrevet

tipper hun lengre opp her lurte på hvorfor du la ut innlegget hvis du er redd for at noen skal vite hvem du er.....

Skrevet

Jeg har ikke samboer, han bor faktisk mange timer unna meg når han ikke er i militæret.

Skrevet

Fordi den ene personen (eller kanskje to) som blir å kjenne meg igjen gjør det ingenting om de får vite egentlig.. men de TRENGER ikke vite om de ikke gjenkjenner meg uansett da :)

Skrevet

Ganske sikker å at jeg vet hvem du er..ikke at d har så mye å si da:) Syns du skal fullføre skolen, og om det er deg og kjæresten din når du er ferdig kan dere jo heller prøve igjen da:)

Bruker du ikke prevensjon??

Lykke til!!

Skrevet

Hehe, åjsann :P D gjør ingenting at du vet hvem jeg er :) Men klart jeg skal fullføre skolen :) Og ja, vi skal ha barn når det passer, men ikke nå. Nå passer det definitivt ikke.

Og prev... eh... kremt, jo. Når vi husker... :P Men NÅ skal jeg ha brikke inn i armen altså, ingen tvil!

Skrevet

Okei, nå kjenner jeg at jeg blir litt provosert her. Du klager over at du er blitt gravid, og sier du må ta abort fordi det ikke passer. Men så slurver du med prevensjonen? Det er jo helt bak mål! man vet veldig godt at man kan bli gravid hvis man ikke bruker prevensjon!

Der forsvant støtten min. Når man ikke gidder å bruke prevensjon, så kan man ha det så godt.

Jeg irriterer meg over folk som "bare velger å ta abort fordi det ikke passer seg sånn akkurat nå". Det er noe av det verste jeg hører! Hvis man ikke vil bli gravid, så bruker man kondom, eller piller, eller steriliserer seg! Når fosteret er 5 uker gammelt, begynner hjertet å slå og det er da et liv!

Jeg kan virke usaklig og dust akkurat nå. Men det får bare være, jeg ble skikkelig forbanna! Og hvis dere skal ha barn senere, hvorfor ikek bare beholde dette livet, han er jo bare i militæret ett år, og kan faktisk få lov til å dimme når du er gravid.

Nei, vettuhva.

Skrevet

ABSOLUTT enig med NupisnowJog

Jeg er i tillegg så dristig at jeg håper dere ikke klarer å få et barn sammen seinere, så kan du sitte der med skjegget i postkassen. GRRR at det går an:-(

Skrevet

Nå synes jeg dere er usaklige. Veldig barnslig svart. Hvor voksen føler du deg nå?

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det blir for dumt å klage over at man er gravid når man ikke bruker prevensjon. Få satt inn en spiral nå etter at dette er over da så slipper du i hvertfall å tenke på det samme igjen.

Skrevet

Nå må jeg bare si noe.. Greit at det er uansvarlig osv men hvem er vi til å dømme andre mennesker for deres feiltak?

Det er en dum situasjon du er kommet i og ja prevansjon er viktig, men nå som uhellet er ute er det jo ditt valg hva du gjør og er en abort det riktige valget for deg så er det fullstendig opp til deg å velge det, bedre om du tar en abort enn at du får ett barn du ikke ønsker akurat nå og at det ville gått ut over de barna du har..

Jeg vil ikke stille meg til doms over noen så jeg sier bare lykke til videre og håper du ikke tar deg alt for nær av noen av svarene du har fått.

Skrevet

Ja,ikke sant.

Synes noen av svarene jeg har fått er helt bak mål. Kan liksom ikke forstå at voksne folk kan si slikt som "håper dere aldri kan få barn igjen". Herregud,det er på trynet.

Det er mye mere klokt å ta abort og sørge for at de barna jeg har har det bra enn å sette et nytt barn til verden som ikke vil få det beste av meg/oss.

Nei,jeg er heller ikke fan av abort, men ikke IMOT det. Tror det er noen særinger som påstår at de ALDRI kunne tatt abort uansett hva. Da ser jeg heller ned på dem fordi de ikke unner barna det beste. Av og til passer det bare rett og slett for dårlig å få barn.

Jeg har tatt abort en gang før, men på medisinsk grunnlag (stor sjans for misdannelser) og da gikk jeg ut i fra det barnet jeg hadde fra før. Ville det hatt det bra om jeg fikk et handikappet/misdannet barn? Nei, så ille unte jeg ikke det barnet jeg allerede hadde. Ei heller det barnet som skulle komme! Ville det hatt det bra med sykdom? Nei.

Jeg hadde valget og valgte å avbryte svangerskapet til fordel for det eksisterende barnet.

Nå er det sikkert noen kaklehøns som skal kakke huet av meg for det også. Men ærlig talt, jeg synes jeg gjør kloke valg til slutt. Det er ikke til mine nåværende barns beste at de får et søsken til nå.

Skrevet

Forresten; Hvorfor hakker dere ikke på dem som setter barn til verden selv om barna får det dårligere enn de trenger? DET er faen meg egoistisk!! Man "klarer" ikke ta abort for sin egen del, men man tenker ikke på barnet som kommer. Mord? Hallo,embryoet har ikke nervesystem engang. Hjertet slår? Ikke uten hjelp. Liv? Ja, men hvorfor knuser dere fluer på sommeren da? det er jo det samme. For den senga dere ligger i er laget av trær som er LIV. Det er jo det samme.

Nei,dere biter ikke på meg :)

Skrevet

å samenligne et liv i magen som skulle blitt en nydelig liten baby med en flue på sommeren.... Nå ble jeg kvalm!! Syns at når to mennesker elsker hverandre å vil ha barn sammen men ikke akkuratt nå!! Snu litt om på planene å få det til å fungere!! Se på barna dine,,,, det e et slikt lite vedunder som skal vokse i magen din nå!!

Skrevet

Så ett liv er ikke ett liv fordi fluen er stygg?? Jøss hyklersk er det ikke å mene at det da er greit å drepe insekter fordi insekter er stygge, der er også ett liv på lik linje som ett embryo er ett liv er de ikke?

Skrevet

Jeg er selvfølgelig klar over hva som er i magen min nå, men jeg velger å ta abort uansett. Det er ikke til det beste for noen parter å få et til barn nå. Det eneste positive er den herlige morsfølelsen, men hva hjelper det å ha morsfølelse når barna får det dårligere enn jeg har lyst til? Jeg vil kunne gi dem noe. Feks et hjem.

Vi leier leilighet nå, men det mener jeg ikke er nok. Vi må eie hus eller stor leilighet.

Og jeg holder på å utdanne meg slik at jeg kan forsørge barna mine. Når jeg og kjæresten skal ha barn (en gang i framtiden), må vi ha noe å gi barna. Barna våre trenger ikke leve kjipt! For å være student er faktisk et kjipt. Å bo i ei kjempeliten leilighet er kjipt. Jeg er utrolig glad i barna mine og kunne ikke leve foruten dem, men jeg setter ikke et til barn til verden som skal leve slik. Barna kan få det myyye bedre. Når vi er ferdig utdannet og har hus og hjem! Jeg er oppvokst i et stort hus og med masse natur rundt og jeg HATER at mine barn ikke får det samme. Men nå gjør vi det beste ut av situasjonen for de allerede eksisterende barn og så setter ikke et til barn til verden.

Skrevet

Noe av det jeg reagerer på er måten de ble lagt ut her på. Greit det at man får lov til å skrive det man vil her osv men beklager hva forventer du til svar når du legger ut her at du har kjæreste, minimum 2 barn under 4 år allerede, og ikke klarer å bruker prevansjon? Nei, jeg er heller ikke enig det en skrev om at de håper du ikke får barn igjen og jeg er også for fri abort, men med måte.

Hva om noen har faktisk kunne tenke seg flere barn, men det er ikke så lett alene også kommer du med et slikt innlegg det er ikke akkurat taktfult. På meg virker det mer som du er ute etter oppmerksomhet enn at du er så veldig bekymret for situasjonen du er i.

Skrevet

Nei, nå må jeg bare si noe her altså!

HI, det er helt idiotisk å ikke bruke prevensjon! Eller du bruker jo abort som prevensjon da, og det er jo rett og slett ganske sykt når man er i et seriøst forhold og ikke vil ha barn akkurat nå.

Men jeg er faktisk helt enig med noen over her som mener at det er bedre å ta abort enn å få et barn. Uttrykket "Man må ta ansvar" gjør meg skikkelig kvalm. Jeg kan ikke forstå at man på død og liv skal få et barn fordi man er gravid hvis man vet at man ikke kan ta vare på det. Og hvem vet om det blir en "nydelig liten baby"? Det fødes en del barn hvert år i landet vårt som har fysiske og psykiske utviklingshemminger som gjørt at de trenger 100% hjelp 24/7. Det stod en reportasje i ett eller annet blad for noen uker siden om en jente som fikk barn som 17 åring. Hun tenkte også at hun skulle få en nydelig liten baby, men fikk en psykisk utviklingshemmet baby. Jaja, hun tok jo ansvar for ikke å ha brukt prevensjon...

For det er jo tross alt bedre å få et barn når man er student, har minst to (jeg aner ikke hvem du er og vet ikke hvor mange du har, men du sa mer enn ett ;-) barn fra før, gå på os, ha lite penger å bruke på barna sine og seg selv, slite økonomisk enn å ta abort! Da bør man iallefall holde kjeft om hvor vanskelig det er å være aleneforsørger ved senere anledninger!

Tenk på katolikkene; De bruker ikke kondom i det hele tatt fordi sædcellene tross alt er et liv! Så da kan man egentlig bare velge hva man vil tro på da, og så leve etter det? Dere som er helt i mot abort burde blitt katolikker sånn at dere var helt sikker på å ikke ta noe liv!

Skrevet

siste anonym: Og psykiske/fysisk utviklingshemmede barn burde ikke bæres frem- det burde være "lettere" å ta de bort enn "friske" barn fordi de vil komme til å trenge hjelp og pleie 24/7 - Slike holdninger gjør meg kvalm!!!

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke det jeg mener i det hele tatt!! Men det er ikke alltid at man får en "nydelig liten baby" som en over her skriver, det er mitt poeng.

Har du noen gang hørt om noen som finner ut om babyen har noen misdannelser før uke 12 med mindre man er over 35 år og har rett på fostervannsprøver?

For "vanlige fok" finner man jo ikke sånne ting ut før man er på ul, og da er man vel 18-19 uker på vei? Og da er det jo som kjent for sent å ta abort.

Det jeg mener er at man bør tenke seg grundig gjennom før man setter et barn til verden. Det er ikke bare snakk om å ta ansvar for handlingene sine, og få et barn. Jeg jobber selv med barn og familier hver dag, og jeg ser at det er mange som burde tenkt som HI her! Beklager å måtte si det, men sånn er det faktisk.

Når barnet først er her skal det tas vare på. Det skal ha mat og klær. Ha mulighet til å trene fotball eller gå på svømming. Det skal ha ny sykkel og skolebøker. Jeg syns det er helt utrolig egoistisk å få et barn fordi man vil ha en "nydelig liten baby" når ikke forholdene ligger til rette for det. De aller aller fleste klarer seg bra likevel, men så er det disse få som burde tenkt seg grundig om og gjort som HI!

To ganger i MITT liv har angrepillen ikke virket. Den ene gangen tok jeg abort, og den andre gangen fikk jeg et barn. Det er UTROLIG tøft å være alene, og jeg har stort nettverk, god økonomi og god jobb. Aborten tenker jeg ikke så mye på, men jeg kjente ikke faren, visste knapt navnet hans, og ville aldri klart å spore ham opp. Dessuten var jeg overhodet ikke klar for å få barn med en helt ukjent.

Drap?

Eller en godt gjennomtenkt avgjørelse med tanke på barnets beste?

Nå vet jeg jo hvem faren er, barnet har bra kontakt med ham og vi har et bra samarbeid.

Og NEI, jeg mener ikke at de som ikke har kontakt med faren har problemer eller hva som helst. Slutt å les mellom linjene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...