mumitrolletermammantilmille Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hva betaler bf i bidrag til dere? Vil gjerne ha mange svar.
snart mor til 3 Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 det har vel ingen ting å si om man er alene eller ikke?? her i gården har bf aldri betalt noe.. men trygdekontoret forskudterer 1270 kr pr mnd...aner ikke hva bidraget egentlig er... :S
mumitrolletermammantilmille Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Hva mener du egentlig med at det har ingenting og si om man er alene eller ikke? Bf skal jo betale så lenge han har inntekt. Derfor jeg er innteresert i mange svar, for og se hvor stor forskjell det kan være.
Tante Bassa Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Tror det blir juster ut fra hva bf tjener og hvor mye samvær han har med barnet.
snart mor til 3 Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 det jeg mener med det spørsmålet er " har det noe å si"?? om bf noen sinne har hadd inntekt eller ikke er det ingen som vet..han har nektet å oppgi noe,og trygdekontoret har satt en sats... skal visst ikke vurderes på nytt heller før ungen er fem eller noe slikt sa de?? men vi får nu se..vurderer å bare si fra om at de ikke skal kreve han for bidrag lenger da...
zethaline Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 For et svar ,men det er jo fint da *sommerfugl* at du ikke har behov for de pengene. Synes det er rart om ikke myndighetene ikke vet hva i ditt tilfelle bf tjener,fordi det er han nemlig pålagt å oppgi.ligningskontoret vet nok bf inntekt,om han ikke jobber svart da?Og om trygdekontoret har satt en sats,pleier jo det å være minste bidraget på ca.980 kr.Så hvorfor får du mer *sommerfugl* ?Har bidraget økt eller? Bf må betale 11% av inntekten sin,har jeg nett lest.Men det kommer vel også an på hvor mye barnefar har barnet også.
Milimi Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Jeg får 1800 av bf. De går ut i fra hvor mye samvær du har med barnet, hvor gammel barnet er, og selvfølgelig hvor mye han tjener. Du kan søke på nytt akuratt når du vil.
mie82 6/2-08 Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 "Og om trygdekontoret har satt en sats,pleier jo det å være minste bidraget på ca.980 kr.Så hvorfor får du mer *sommerfugl*" Sitat:zethaline Her er barnefar student og er fritatt fra å bet barnebidrag; så jeg får minstebidrag. Som er 1270kr.
zethaline Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Da fikk jeg svar på den,visste ikke at den var økt.Men det var no egentlig på tide at den kom over 1000-lappen ;-)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 de 11% finnes ikke mer... nå er det utover hvor mye samvær han har med barnet og kanskje alder? jeg får 1350..
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Sommerfugl! Du kan melde ifra til trygdekontoret selv hvis du mistenker at barnefar har en inntekt som tilsier at han skal betale bidrag. Når bidraget skulle bli utregnet fra bf til min første var han arbeidsledig og dermed fikk jeg bare det forskuddet fra trygdekontoret. Jeg fikk vite at han jobbet (skrøt fælt av det) og da sa jeg fra til trygdekontoret. Jeg måtte betale 700,- eller noe rundt der, men da ble bidraget regulert og jeg fikk 1600 i stedet! Ta kontakt med trygdekontoret ditt!! For om så er at du ikke får så mye mer i mnd -er det jo IKKE riktig at han ikke skal betale noe! Hvis barnefarenen her unnlater å betale en mnd, får jeg forskuddet på 1270 og han får gjeld på det som ikke blir betalt. Syns det er rett og rimelig når han overhode ikke har noen annen konsekvens av å ha blitt pappa....
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Det er 11% hvis far IKKE har samvær med barnet...
trillemamma Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Jeg får 500 av staten, ingenting av bf. Jeg får halvparten av minstebidrag siden bf er ufør og ikke tjener penger. Han har ikke kontakt med sønnen sin, men det betyr ingenting. Jeg får mindre enn jeg har fått tidligere, fordi at han har fått en datter også, og staten må jo betale bidrag til henne også. Det går utover meg og min sønn.
3 skatter ute:) Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 har vært den satsen i hvertfall i 4 år
3 skatter ute:) Skrevet 12. januar 2008 #16 Skrevet 12. januar 2008 bidrag regnes ikke bare ut fra fart inntekt lenger, men også mors gå inn på nav og legg in tall i bidragsberegneren så ser dere hvor mye dere skal ha der inngår fars inntekt, mors inntekt og samvær
*Super*Mamman* Skrevet 12. januar 2008 #17 Skrevet 12. januar 2008 Her er det trygdekontoret som forskytterer for barnefaren.Tror han er lærling e.l. Får iallefall 950 kr pr mnd, og har fått det i 4 år nå. Barnefaren har 0 samvær med barnet. Jeg tjener ikke så bra nå, har bare 50 % stilling, tjener ca 180 000 på den.. ( vet ikke om det har noe å si)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2008 Hmm. Syntes det høres ut som dere får ganske lite. Både jeg og bf er i fast jobb 100% og han vil gjerne betale for ungen sin. Vi regnet ut på nav sine sider at han skulle betale ca 2500. Kanskje jeg bare skal godta det da. Syntes det hørtes så lite ut. Kanskje bare jeg som er litt grådig;) Han skal jo ikke ha barnet alene første året uansett. Han må komme til meg og være sammen med barnet sitt. Så etterhvert blir det kanskje litt mindre beløp. i o m at han skal ha henne litt.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. januar 2008 noen flere som vil svare?
snart mor til 3 Skrevet 12. januar 2008 #20 Skrevet 12. januar 2008 grunnen til at vi vurderer å fjerne kravet om barnebidrag er at vedkommede ikke har noe i vårt liv å gjøre...har aldri vært der,og vi ønsker på ingen måte å ha han i livet... (mange grunner,men tro meg..er til det beste) for meg så eksisterer ikke vedkommede og ønsker å holde det slik... grunnen til at de ikke klarer å finne ut av inntekten hans aner jeg ikke..men han har nå nettop kjøpt seg hus,og som de fleste av oss vet så hiver ikke banken ut penger til folk uten inntekt... menmen... er ikke alenemor nå lenger..gift og har en stabil og god økonomi...derfor føler jeg at det er rett å bare kutte ut bidraget..guttungen får alt han trenger av meg og pappan sin (min mann)....er student så er ikke inntekten min som skal kunne trekke noe ned..... menmen.... får bidragsforskuddet en gang i måneden samt skattepengene hans hver høst.. skal sies at dette ikke er eneste ungen han er påkrevd bidrag for..men betaler ikke for noen..så opparbeider seg kun gjeld..
mamma til twins Skrevet 12. januar 2008 #21 Skrevet 12. januar 2008 Vi har en privat avtale. Får 1500kr i måneden, men har i følge bidragsveilederen ikke krav på mer enn knappe 900kr.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. januar 2008 nå sier bf her at han godt kan betale 3500. og det er jo ikke noe og tenke på for meg en gang. veldig glad for at han er så grei og ha med og gjøre.
zethaline Skrevet 13. januar 2008 #23 Skrevet 13. januar 2008 Det er jo kjempebra mumitrollet,tenker du kan være fornøyd med det;-D
storbil Skrevet 13. januar 2008 #24 Skrevet 13. januar 2008 Minste bidraget er fortsatt ca 950,- Jeg får 2850,- for tre barn. Bf betaler ikke mer pga at han ikke har gidda å jobbe tidligere. Han jobber nå men det stiger ikke av den grunn.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 14. januar 2008 Jeps. Det er jeg absolutt. Jeg tjener jo ganske greit selv. Så økonomien til meg og knøttet kommer til og være bra nå Skal spare litt av det til bebisen min også da. Er jo henne det skal gå til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå