Gå til innhold

Hva om barnet ditt er homo?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan hadde du reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn ca på samme måte som om det er heterofilt.

Skrevet

Helt ærlig, så hadde jeg nok blitt lei meg til å begynne med. Hadde helt sikkert gått over ettrhvert. Ville selvfølgelig elsket barnet mitt uansett.

Skrevet

kanskje blitt litt overrsket hvis han ikke hadde vist noen tendens. Men det hadde vært helt greit.

 

Pappan han er homofob, så det kunne nok blitt litt leit

Skrevet

Tja, hvordan hadde jeg reagert. Hadde selvfølgelig håpet at barnet mitt funnet en/ei som behandlet Han/hun pent og at dem hadde det fint sammen. Akkurat som om de hadde vært hetero!!!

Skrevet

om datteren min hadde kommet til meg og sakt at hun var homofil, så hadde jeg ikke reagert. hva spm er det egentlig og komme med?? man blir nå ikke mindre glad i barnet sitt av den grunn og de som gjør det er syk i hodet! etter min mening.

Skrevet

Da skal han få slippe å gifte seg med kusina si!

Skrevet

Alle får vel en eller annen form for reaksjon.

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg hadde sakt. forhåpentligvis så har jeg klart og formidle til han at det ikke spiller noen rolle hvordan sexsuell leggning man har og at alle mennesker er likemye verd. har jeg greid det så burde det ikke være en så stor ting for han og si det til meg. for da vet han jo at jeg elsker han uansett og bryr meg lite om kjæresten hans er manne eller kvinne.

 

 

Skrevet

Hvorfor det? Får du ofte en reaksjon på din (antatte) heterofili?

Skrevet

Fordi de aller fleste tror vel at barnet sitt ender om som heterofil. Flertallet er heterofile, og heterofili er vel mere "normalt". Da er det naturlig å få en eller annen form for reaksjon, fordi det aviker fra "normalen". Personlig vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert før jeg hadde stått midt oppe i det. Man elsker jo barna sine uansett:)

Skrevet

jeg har ikke noe imot homofile, så jeg hade ikke reagert noe særlig på det nei, men heller vært glad for han/hun tør å stå frem istedet for å leve i skjul med det

Skrevet

hva da er vel barnet mitt homo men det er da ikke det eneste som man kan beskrive barnet med.

 

hvordan jeg haddereagert ? hva mener du? mener du på det å være forelder til en homofil? eller på å få vite at min datter eller sønn eller begge er homofile?

 

vel, det vet man vel ikke helt før man er isituasjonen. jeg håper at jeg klarer å være en støtte for mine barn også her.( mener da ikke at jeg skulle hatt noe problemer i forhold til dette, men håper at jeg er en de kan gå til med alle sine sorger og gleder slik jeg kan til min egen mor.) de er barna mine uansett og jeg vil elske de like høyt.

Skrevet

det har vel mere å gjøre med at sammfunnet desverre fortsatt har slike forutintatte ideer om en normal, og at alle må følge den. det er vel egentlig noe vi snart bør legge fra oss. serlig i forhold til hvem man elsker og kjønn.

Skrevet

Hadde kommet med en eller annen reaksjon uansett kjønn på kjæresten:)

Skrevet

Ja... hva da? Hadde sikkert reagert likt som om barnet mitt ikke likte sjokolade.

Skrevet

Nei foresten, jeg trekker det tilbake, jeg har lite forståelse for mennesker som ikke liker sjokolade.

Skrevet

legningen hadde jeg ikke reagert på. hvorfor skulle jeg det? men jeg hadde hatt hundrevis av søvnløse netter. fortsatt ikke pga legningen, men pga pesen fra døllete folk uten kunnskaper som jeg vet ville ha kommet. måtte barna mine være rustet til å takle det livet vil by dem.

Skrevet

da blir det sykt mye damer hjemme hos oss

Skrevet

Jeg skal være såpass ærlig og si at jeg syns det kommer rimelig eplekjekke kommentarer fra de fleste her. Etter det jeg vet har dere små barn, og har derfor ingen anelse om hva det vil si å få en slik "avsløring" fra barnet deres.

 

Dere innehar det samme tolerante synet som det jeg har når det gjelder homofili, og det er selvfølgelig bra. Men det blir for dumt å si at dere ville reagert på samme måte om barnet deres avslørte en homofil legning som om de snakket om sjokoladepreferanser. Så enkelt er det stort sett ikke, selv om man selvfølgelig burde reagere som dere sier dere vil gjøre.

 

Jeg vet om vidsynte, tolerante mennesker som har brutt sammen i gråt når det viste seg at deres eget barn var homofilt. Det gikk heldigvis bra for denne familien (slik man egentlig burde forvente), men man vet aldri hvordan man vil reagere på slikt.

 

Selv ønsker og håper jeg at jeg kan gi datteren min en god klem og ønske kjæresten hennes hjertelig velkommen i mitt hjem, uansett hvilket kjønn kjæresten måtte ha. Jeg har tro på at jeg vil klare å fokusere på hennes lykke og glede meg dersom hun har det bra i forholdet sitt. Å finne ut av legningen hennes er imidlertid noe som vil skje i fremtiden, og det får både hun og jeg ta som det kommer. Det eneste jeg kan si med sikkerhet, er at jeg alltid vil elske henne og aldri noensinne vil skyve henne fra meg.

Skrevet

Jeg hadde nok måttet vende meg litt til det, men det hadde jeg gjort i stillhet for meg selv og støttet barnet mitt hundre prosent. Jeg har ikke noe imot homofili.

Skrevet

nei, jeg vet ikke hva det vil si å få en slik avsløring fra barna mine. men jeg vet hva det vil si å få en slik avsløring fra veldig nær familie. og jeg vet at selve avsløringen ikke vil få meg til å gå fra skaftet, fordi jeg er oppvokst med at dette er "normalt". men det jeg vet er som jeg sier i mitt innlegg at jeg vil ligge søvnløs pga kunnskapsløse fordomsfulle personer som jeg vet vil hindre barnet mitt i kjærlighetslivet sitt dersom det skulle vise seg at han/hun skulle ha en annen legning enn heterofili.

Skrevet

Så lenge barna mine er lykkelige, så spiller det absolutt ingen rolle for meg. Du får tro hva du vil, Prinzessin, men det er faktisk tilfelle for oss.

Skrevet

Jeg hadde satt ungen ut i skogen som ulvesnacks:-) Ikke at jeg er i mot homofile, men i min familie så har vi ikke slike, mulig pga at alle er blitt satt ut i skogen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...