Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Varierer litt her , men på det meste er han borte en uke i slengen og når han kjører "lokalt" kan han være borte i 16timer, En vanlig dag er ca 12 timer. Han velger selv hvor mye han skal jobbe i grunn og det fungerer stort sett godt, men litt kjedelig er det når han har vært borte i flere dager..blir fort litt lei både ungene og jeg da. Når han er hjemme så hjelper han til med det meste( husarbeid, tar seg av ungene, pluss at han driver å snekkrer litt. Han har stort sett fri hver helg hvis han ikke er uheldig å få en tur som gjør at han blir sittende fast i Bergen eller Stavanger, men det skjer heldigvis skjelden siden han pleier å snike seg unna de turene :-D Grunnen til at han nå jobber så me er at vi driver å pusser opp et eldre hus...har ikke så mye lån, men vil helt slippe å ta opp mer..vi liker å ha god råd og tanken er at når huset er ferdig så kan ha roe litt ned jobbinga uten at vi får noe dårligere råd :-) LItt synd at ikke ungene får se pappa hver dag..men det får de igjen litt senere når kansje behovet blir enda litt større :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Min mann jobber på en barnevernsinstitusjon og jobber medlever turnus. Dvs at han er på jobb to uker i strekk og hjemme 2 uker i strekk. Går fint for oss, nå når vi har blitt vant til det:) Tjener jo ikke all verden, men vi klarer oss:)
Sivalur Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Mindre enn meg. Dvs nå har han akkurat begynt i ny jobb, så nå jobber han vel 8 timers dager. Men sjelden mer. Hender jeg jobber mer enn det selv om jeg prøver å unngå det nå. Vi har begge "8-16" jobb med fleksitid heldigvis, ingen turnusjobbing hos oss.
Gjest MyIian Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Han pleier å jobbe 12 timer misnt.. Noen ganger jobber han fra 02-03 om morgenen til 20-2100 om kvelden og det er ikke uvanlig
lille je Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Min er butikksjef og styrer derfor mye selv.... Men han jobber MYE ja.... Det som er bra er at han kan ta seg litt fri innimellom hvis det er krise i heimen:)
alvis Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Mannen min har byttet jobb nå i januar. Hadde jobbet mye i sitt gamle jobb men likte ikke det å se barnen så lite. Han jobber nå fra 08 til 15:30. Av og til har han lenger dager og endel reising med jobben men da avspasserer han en annen dag og kommer hjem tidlig.
tezzzer med 3 Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Masse! Man- Søn sånn bortimot..... Han jobber egentlig Man- fre 8-1630, men så må han rydde etter seg kassa må telles opp nye timer ordnes, ellers så har deler kommet sent og han står til 2300.. alt får kundene sine... uff.. lørdag frem til mellom 13 og 15 ett sted og så må han ut å hjelpe folk med motor havari osv.. Søndag mekker han så klart på egene biler... Men har lovet å være litt mer hjemme nå da... Men han driver eget bilverksted da.. Og hvis jeg skal gå hjemme kan han ikke ha så mange ansatte under seg og må gjøre mesteparten selv.. og det tar jo så klart tid... Men kan ikke klage da.. har grei økonomi selv om jeg går hjemme.. Så nå har vi bestillt en fin ferie i august der vi skal ta med barnet vi har her på avlastning også..Så skal vi slappe av og kose oss skikkelig! Det skal bli deilig.. Men vi holder på å sette opp et hus så er nok ikke særlig mer en ett år til vi kan ha det sånn:-)
Gemini77 Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Han jobber mandag-fredag fra ca 07.30-08.00 (spørs når poden våkner om morgenen) og til rundt 16.30 hver dag. Han er hjemme rundt 17. Jeg og lillegutt er hjemme ved 16.00 tiden så mdidagen står klar på bordet når han kommer, og vi spiser middag sammen alle 3 kl 17 hver dag. Vi har begge 8-16 jobb mandag-fredag, jobber aldri helger, og vi tjener begge bra. God økonomi har vi, og vi ser hverandre alle sammen hver dag. Deilig! :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Min var butikksjef tidligere, han kunne også stikke av en stund hvis det var krise i hjemet..så fram til at han ikke hadde for mange som var orte pgs sykdom eller syke barn. Men han kunne ikke ta fri og måtte jobbe i jula og påska. For første gang har han had fri hele jula...og det var HERLIG!! Hadde mannen hjemme i nesten 2 uker.. Da han var butikksjef kunne han ikke ta seg mer enn ei uke ferie pga at noen var langtidsjukemeldte og de eneste som kunne jobbe var ungdommer stort sett...de kunne ikke ha ansvar for kassaoppgjør og sånt aleine...det turte han ikke ta sjans på.. Nei, har det mye bedre nå...sjefen hans er veldig grei, så skulle det være krise så får han fri heldigvis.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Han jobber som mekaniker, og er på jobb fra 07 til 15 hver dag. Syns det er godt å være to voksne i hverdagen. Både for små og store...
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Skjønner jeg er bortskjemt... Mannen min jobber fra 07 - 15 hver dag, han, og kan i tillegg avspasere uten å spørre, kan dra hjem en time eller to før hvis han trenger det, komme senere på jobben en dag, osv.... En sjelden gang må han på kontoret på kveldstid eller i helga, men det skjer ikke ofte. Men han tjener alt for dårlig, følger ikke "normal" lønnsutvikling i det hele tatt.
trollmamma Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Fra oktober til april hender det at mann min jobber døgnet rundt uker i sleng. Det er berre sånn jobben hans er liksom. Men så har han betalt fri heile våren og sommeren da med litt jobbing om han ønsker det. Og det gjer han som regel, da jobber han kanskje eit par dager i veka normal arbeidstid. Resten av tida bruker han da på ungene og å pusse opp huset som står på vent heile vinteren hehe. Funker fint for oss, og veldig greit om sommerhalvåret da han kan tjene dobbelt så mykje og bare jobbe vanlige dager Litt vanskeleg å få til å funke med min turnus jobb einaste. Og eg er på jobb leiting. ikkje lett å finne jobb som innebærer at eg må både levere og hente unger i bhg/sfo.
Salat Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 Det går litt i perioder, men tipper 50 timer i uka i snitt.
♥ DAME Skrevet 11. januar 2008 #14 Skrevet 11. januar 2008 Min jobber man-fre gj snitt 9-18 og tredje hver lørdag. Er vel egentlig det som er vanllig tenker jeg
mamma til søte små Skrevet 11. januar 2008 #15 Skrevet 11. januar 2008 3 uker på jobb (kjøring) og 1 uke heime. Men nå hjemme med oss, sia prinsessa kom 3 uker før termin. Men skulle ønske han kunne være meir hjemme
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 11. januar 2008 #16 Skrevet 11. januar 2008 Driver eget byggmesterfirma så blir en del ja. Sikkert 12-13 timer hver dag. Er hjemme å spiser middag og fram til guttungen legger seg. Og da ofte avgårde på kvelden hvis jeg ikke skal noe. Jobber ofte noen timer på lørdag også. Innimellom søndag. Men han er heldigvis fleksibel og hjemme hver natt. Er glad for det.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Min samboer jobber mye i perioder, akkurat nå er det en sånn periode. Denne uken har jeg knapt sett han, for han kommer stort sett hjem rett før/etter jeg har lagt meg. Jeg skulle ønske han kom hjem om ettermiddagen slik at han fikk vært sammen med lillegutt litt, men men. Ellers regulerer han arbeidstiden sin litt selv, men han er veldig pliktoppfyllende og blir på jobb så lenge han må.
Anquor Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 min mann er elektriker og jobber fra 07.30-til 15.30 hver dag.... det har hendt seg at han har fått noen prosjekt utenbygds så han må vere borte noen dager i slengen, men da jobber han stort sett døgnet rundt når han er borte så det blir det en del penger av... Men nå etter at han ble pappa så har han sluppet de oppdraga der han må reise bort... er egentlig veldig fornøgd med arbeidstida til mannen min
Blue Lady Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 7-16 på man-tors 7-13 på fredager. Fri på inneklemte dager og i jula og påsken.
tre små... Skrevet 11. januar 2008 #20 Skrevet 11. januar 2008 min mann jobber ca 30 timer i uka i gjennomsnitt. jobber mye og fri mye i perioder..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. januar 2008 #21 Skrevet 11. januar 2008 Gubben jobber fra 07.00- 16-00 mandag til torsdag og fra 07.00-13.00 fredager. Han er snekker. Men han er mer borte enn det da, vi bygger hus nå og han gjør mesteparten selv, så han er selvsagt borti der i så og si all fritiden sin bortsett fra natta da.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 11. januar 2008 #22 Skrevet 11. januar 2008 Min kjære styrer arbeidsdagen sin i stor grad selv. Han kan i grunnen jobbe så mye han ønsker utover kjernetiden på 7,5 timers dager. Dagene blir ofte fra 07.30 til 17.00.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. januar 2008 #23 Skrevet 11. januar 2008 Stort sett 09-20:30, noen ganger lengre, sjelden mindre.
nickoline og supermann Skrevet 11. januar 2008 #24 Skrevet 11. januar 2008 10-12 timer. som regel fri i helgene
Blackstar Skrevet 11. januar 2008 #25 Skrevet 11. januar 2008 Han jobber døgnet rundt hjemmefra - når han ikke er ute og reiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå