Gå til innhold

Datt ned fra sofaen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av oss har vel sagt at vi er feilfrie, det eneste vi sier er at man MÅ ta de forhåndsreglene man kan! Handler ikke om å være "krass", jeg ble oppriktig lei meg og fikk dårlig følelse i magen på barna sine vegne! Det har faktisk aldri skjedd meg nei... Jeg vet at visse ting kan man ikke unngå, men man kan faktisk unngå å gå fra barnet usikret mens man henter ting på kjøkkenet, så da synes jeg det bare er rett og gjøre det for barnet sin skyld! Er det jeg som har feil holdning da mener du?

Jeg forstår jo at du er bitter fordi dette har hendt deg, men det er vel ingen grunn til å gå løs på oss som faktisk har klart å unngå "uhell"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jeg så redd skal skje meg.. Alle sier at det kommer til å skje osv.. Men jeg gjør i alle fall alt for at det ikke skal skje.. legger henne på gulvet i grinda om jeg skal noe og lar henne aldri være alene på stellebordet - der har jeg alltid bleie og klut klart..

Jeg skal i alle fall gjøre mitt beste for at dette ikke skjer med meg - for det må jo ikke skje med alle..

 

Når det er sagt så går det nok bra HI! Sånt har skjedd før og gått bra;-) (føles nesten litt teit at jeg sier det nå, men det er jo sant)

Skrevet

Det gikk sikkert fint. Men min sønn datt ned fra sengen vår da han var litt over 5 mnd, singte legevakten for sikkerhets skyld og de ville vi skalle komme inn bare for å være sikker. Hadde nok ringt legevakten bare for å være sikker oom jeg var deg=)

Skrevet

Føler meg ikke ansvarsløs fordi om datteren min har falt i gulvet to ganger. Den første gangen var det fra stellebordet, jeg satt på toalettet rett ved siden av og hun falt på foten min, i et lite uoppmerksomt øyeblikk.. Hun gråt et par minutter, fikk ingen blåmerker, var helt fin etterpå. Den andre gangen falt hun ned fra sofaen, hun lå å sov, jeg skulle bare gjøre noe på kjøkkenet, vips hadde hun våknet og var rullet ned i gulvet på teppet. Gjorde seg ikke noe da heller. Men, det er et mareritt når slikt skjer. Tror det skal godt gjøres at ikke barna faller utfor en trapp, stellebordet eller noe i løpet av oppveksten... Alle gjør vi så godt vi kan, for at slikt ikke skal skje, men det kan skje likevel..

Skrevet

Til de anonyme som skjønner at innspillene deres er så usaklige at de må være anonyme: Ulykker oppstår ofte fordi man feilvurderer en situasjon. Feilvurdering av sikringen, f.eks. Man feiler, men ikke med vilje. Så slutt å dra inn morsfølelse og annet visvas.

Skrevet

alle som har små barn har en eller en anng gang opplevd uhell....de som sier de ikke har hatt uhell med sine små barn lyger!!!

eg passer så godt på min datter, mangen sier at eg er alt for overbeskyttende...likevell har vi også hatt et uhell.... dere som er anonym og skriver noe anna, har ikke hatt barn eller lyger....beklager alle barn faller i oppveksten....når de skal lære å gå? skal dere sy puter under dem da? barn som faller får sterkere bein seinere i livet....

Skrevet

Jeg er helt enig i at noe av svarene virker krasse.. Men det er jo ikke det dem sier som du referer til maria isabell. De sier ikke at barna ikke faller f. eks. når dem skal lære å gå. De sier at det er uansvarlig og legge dem på utsatte plasser om man forlater stedet/rommet selv.

 

Ingen har nevnt noe om at man er uansvarlig dersom barnet faller når det lærer å krype/gå osv.

Skrevet

Ææh? Hallo?

Leser dere overhodet innleggene skikkelig før dere svarer eller?

Eller føler dere faktisk litt truffet og får dårlig samvittighet siden dere må hetse de anonyme,og de som passer på barna sine?

At det kan skje uhell når barna skal lære å krype,gå,løpe,selv om de er i grinda og sikret skikkelig er jo ikke det som det er snakk om her da!

Mitt spørsmål var hvorfor går dere fra barna deres usikret på sofa,seng og stellebord??????

Mine barn kommer nok helt sikkert til å gå på en smell en gang iblant,og når jeg var liten hadde jeg det gøy med å telle antall blåmerker etter knall og fall ute i lek!

Det kan til og med skje et uhell om en legger barna i vuggen eller på gulvet også.

Men forskjellen da er at det kan faktisk kalles et uhell som en ikke kunne forutse, i motsetning til de som går vekk ifra barna når de ligger usikret på plasser som de kan falle ned ifra!

ALLE vet at det er større sjans for at det kan skje noe galt da!

 

Anonym som ikke ville hetse noen, men som blir litt oppgitt!

Skrevet

Et tips hvis dere absolutt må legge fra dere barna på sofaen er å skyve bordet inntil å evt. legge pute eller teppe mot bordet...

Skrevet

Enig! Det er faktisk to forskjellige ting man snakker om her...Det som KAN unngåes bør vi alle prøve å unngå mener no jeg... Hvorfor utfordre skjebnen?

Skrevet

Datteren til en venninne av moren min døde da hun falt fra stellebordet og ned på flislagt badegulv. Ja, det er dessverre helt sant.

 

Ingen av oss er perfekte og uhell kan skje, men snu for Guds skyld ikke ryggen til et barn som ligger på stellebordet eller et annet høyt sted!

Skrevet

Jeg må bare si at det kan være så altfor lett å tro at barnet er sikret, selv om det ikke er det. Og det var nok det jeg gjorde. Pluss at dattera mi er så rolig, at jeg lett har latt meg lure til å tro at hun ikke kan kaste seg rundt. Men nå har jeg lært!

 

Jeg må innrømme at jeg har en relativt avslappet foreldrestil, jeg er ingen hønemor som holder fast i ungen hvert sekund. Jeg tror ikke det er nødvendig heller, hvis jeg bare sikrer ungen skikkelig. Noe jeg nå har lært så ettertrykkelig å gjøre!

 

 

 

 

Skrevet

Hehe, jeg er også enig med anonym 22:19, folk bruker timesvis med å rakke ned på folk som bruker våtservietter, forovervendte bildstoler, gåstoler osv osv.... og regel nummer EN, IKKE GÅR FRA BABYEN I "HØYDEN" SÅ HAN/HUN KAN DETTE NED!

 

Det går somregel bra... men av og til går det ikke bra!

 

Godt det gikk bra med deg HI. Rakker ikke ned på deg :) , men synes alle andre her (nesten) tar alt for lett på "saken" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...