Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Herregud, jeg føler meg som verdens verste mor... Jeg skulle hente tevann på kjøkkenet mens den lille tulla mi lå i sofaen. Hun er snart fem måneder, men har ikke snudd seg før, dessuten pakket jeg godt rundt henne, så jeg var ganske trygg på at hun ikke kom til å ramle ut. Men det gjorde hun! Tror dere hun er alvorlig skadet? Hun skrek litt, men virket mest skremt av det hele. Dessuten falt hun ned på et tykt teppe, så det kan ikke ha vært så hardt, men likevel...
nenja Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 De fleste barn har gjort det, det er veldig fort gjort. Vær glad det ikke var fra stellebordet rett i flisene! Det har helt sikkert gått veldig bra. Så lenge de gråter med en gang så er det ikke farlig. Nå har du i alle fall lært
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg gjorde akkurat det samme som deg! (Med unntak av at det var kaffe jeg skulle hente...). Hun ramlet ned på et teppe, og det gikk veldig fint. Prøv å slapp av, men følg med på jenta utover kvelden. Det går helt sikkert bra :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Nei trur ikke det skjedde noe. Men du, ring legevakten så kan de hjelpe deg bedre en vi kan. Jeg er ikke lege og vet ikke hva for slags symptomer man skal se etter desverre. Jeg hadde ringt... Og dette kan skje hvem som helst så ta det med ro Bare for sikkerhets skyld...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Takk! Hadde jenta virket rar på noen måte, hadde jeg nok ringt legevakten, men jeg tror jeg bare holder øye med henne ut over kvelden... Godt å høre at dette kan skje med andre, også...
LizzyG Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Jeg mistet jenta mi ut fra en seng på ca 80 cm når hun var ca like gammel. Min hadde på seg utetøy og lue (skulle ut) og landet på et teppe og det gikk bra det også De tåler veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Har skjedd her også. Hun hylte med en gang, men jeg så at hun bare var skremt. Gråt i et halvt minutt så var det over. har nok gått kjempe fint altså.. Her var det pappaen som la henne på magen på sofaen, så klarte hun å vippe over.. Han var ikke høy i hatten da nei, ikke mor heller. Men går nok veldig fint..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Skjer nok de fleste en eller annen gang. jenta vår datt ned fra sofan for et par dager siden, og da satt pappan ved siden av henne. Ho er 8 mnd og veldig rask til tider.... Et uoppmerksomt øyeblikk og det kan skje. Heldigvis hadde jeg plassert lekematta akkurat der når jeg støvsugde tidligere den dagen så ho fallt ikke på selve gulvet. Ho gråt jo litt for ho ble redd. Og pappan var helt knust etterpå stakkars. Tror det var verre for han en for henne. Jeg er blitt veldig forsiktig når det gjelder henne. Skal jeg gjøre noe på badet for eksempel slik at jeg ikke har mer en 95% oppmerksomhet på henne leger jeg ho på gulvet. Tar ingen sjangser. Sjekk pupillene hennes, hvis de reagerer på lys/mørke så gikk det nok bra. Største sjangsen ved sånne fall er jo hjernrystelse og da gjelder det å sjekke pupiller og om barnet kaster opp. Du er ingen dårlig mor for at ulykker skjer. Og flere kommer nok når barnet blir større og beveger seg mer. Er en del av å vokse opp. Men foreslår at du karnsje legger henne på teppe på gulvet istede for sofan framover så slipper du slike episoder igjen :-) Og er du fortsatt redd ho er skada så ring legevakta.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Uff!Stakkars deg og tulla di!Det gikk nok helt sikkert bra siden hun landet på et tykt teppe og var godt innpakket! Ikke for å være slem eller ufin på noen som helst måte,men jeg lurer på en ting? Ser det er flere her inne som har opplevd at barnet deres faller ned fra seng,sofa,stellebord osv.Hvorfor tar dere sjansen på å legge barnet der uten oppsyn i det hele tatt??Jeg holder tilogmed lillegutt fast rundt foten når jeg bøyer meg ned for å kaste bleia i bleiedunken mens han ligger på stellebordet!har aldri gått fra han i sofaen alene.Han har hele tiden vært veldig aktiv og beveget seg mye,men la han aldri ifra meg når han var nyfødt heller. Ser mange som gjør dette,og da lurer jeg på hvorfor dere gjør det? Har dere ikke hørt om barn som faller ned fra steder,selv om de ikke har begynt å rulle enda? Er ikke ment som hets mot HI eller dere andre,bare lurer oppriktig!
camillah 2 små Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Skjønner spørsmålet godt, jeg kan bare svare for min egen del... Det er så lett å tenke at "det skjer ikke meg", "Jeg skal bare...". Spesielt når ungen er veldig rolig av seg. Men en ting er sikkert, nå har jeg lært! HI
camillah 2 små Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Ups, der kom det visst fram hvem jeg var, også! Jaja...
livetimammasmage Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Jeg opplevde marerittet i jula, vi var hjemme hos foreldrene mine, og de har en bratt trapp, uten gelender! Og pia vår på 9 1/2 mnd fant ut at grinda for trappa ikke helt var i lås(noe vi andre ikke visste!!), så hun tenkte hun skulle prøve å krabbe ned trappa. Hu krabba ned halveis, så falt hun fra der det ikke er gelender og rett ned på gulvet med magen og panna ned! Åååå, jett hvem som hylte ned trappa da, og kjørte rett til legevakta!!! HELDIGVIS var det ingenting med henne, ikke en blåflekk en gang! Litt forslått bare. Men som hun gråt, hele den kvelden og hele neste morgen. Det er seriøst det aller verste jeg noen gang har opplevd, og hun hadde englevakt den gangen! Enn om hun hadde landet på ryggen? Eller på hodet først? Er ihvertfall 1 meter ned der hun falt. Bra hun har en myk og god mage Men tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd, Vi trodde virkelig at grinda var helt i lås, men den hadde på en eller annen måte glippet opp. Pappa kjørte på Obs! bygg samme kveld og kjøpte gelender til trappa, og to dager etterpå var gelenderet satt opp!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 He,he;-) ikke alltid en husker å trykke på anonym-knappen! Takk for skikkelig svar=) Var litt redd for å bli "angrepet" nå! Kan på en måte forstå deg,men nå skal det også være sagt at jeg er nok av den litt mer "hønemor-typen" og ser farer lenge før de oppstår.Hvis de i det hele tatt oppstår ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Å da hadde jeg fått helt "hetta"!Hadde nok blitt livredd da. Slike ting kan skje den aller beste.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 samme her! ca 3 mnd og datt ned fra sofaen mens jeg satt ved siden av. Hun lå på ryggen på sofaen med siden inntil meg. Jeg satt og surfet litt på nettet, så fikk jeg en melding og jeg sjekket mobilen.. og plutselig var hun på gulvet. Hvordan hun klarte det, er helt utrolig.. men det må ha vært første gang hun snudde seg. Var kun i bleia, men sklei-falt ned på gulvet med hodet sist heldigvis. Tror egentlig ikke det var så vondt, men hyyyyylte nok fordi hun kvapp. Det var akkurat som jeg så det i sakte film, og på en måte var jeg glad fordi det var slik hun falt, og ikke som nevnt over fra stellebordet i flisene. Man vet jo at man ikke skal gå fra de, men man passer faktisk enda bedre på når man opplever dette. Fikk et skikkelig "støkk" om hvor fort det kan gå. Så til deg som startet tråden, du er ikke en dårlig mor:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 Vesla vår har falt ned fra både sofaen og sengen.Mens jeg satt ved siden av! Det stikker i meg bare å skrive det Da vi satt i sofaen skulle jeg bare ta opp et papir fra gulvet og vips var hun på gulvet. Den gangen hun falt ut av sengen forstår jeg ikke hvordan kan ha skjedd.. Heldigvis skadet hun seg ikke! Pleier å holde en hånd på babyen eller legger henne på gulvet. Så det kan skje alle.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #17 Skrevet 10. januar 2008 Nei, dette skjer ikke med alle! Jeg er sjokkert. Det virker som om dere tar så lett på det. Er hysteriske med amming, sår stumper, osv. MEN REGEL NR EN når det gjelder barn kan dere ikke. Det er noe som står de fleste steder, blir nevnt på sykehuset, og som man burde skjønne selv. I disse tilfellene dere skriver om her, så høres det ut som om det har gått bra, men det er mange tilfeller hvor det absolutt ikke går bra. Dere bruker så kort tid på og legge barnet på et trygt sted om dere må gjøre noe annet. Men bruker en evighet på og pleie et f.eks hjerneskadet barn, el pleie en brukken arm osv. Hvor er morsfølelsen!? Virker ikke som om dere bryr dere, el har dårlig samvittighet. SKAM DERE!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. januar 2008 #18 Skrevet 10. januar 2008 Dette er til anonym 22.19. HVA???Du burde SKAMME deg.Det kan skje hvem som helst,det kommer sikkert til og skje deg også ,bare vent og se.. Foreldrene gjør jo ikke dette med vilje ,det er jo bare et uhell ,det har skjedd meg 2 ganger og det kommer sikkert til og skje igjen.Når de begynner og snu seg,krype,krabbe,reise seg så kommer de til og dette og slå seg ,det må de bare lære seg ,sånn er livet..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #19 Skrevet 10. januar 2008 Er faktisk helt enig med anonym 22:19, man kan ikke forlate et barn på sofaen eller i senga for så å snu seg bort og enda værre gå bort for å hente kaffe. Hodet til barnet er veldig tungt og derfor er det naturlig at det treffer gulvet først, dere har vært heldige, men det kan få fatale utfall. Dette er mye større risiko for at noe skal gå galt når dere gjør dette enn å legge et barn på mage feks. Finnes ingen unnskyldning for dette!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #20 Skrevet 10. januar 2008 Er det mulig?? Da hs var på hjemmebesøk hos oss, var dette noe av det hun advarte mot, man skal ikke "bare" snu ryggen til, legg heller barnet på gulvet hvis du må noe!! Jeg kjenner ei som snudde seg bort fra brnet på badet, barnet datt i gulvet fra stellebordet og fikk brudd på kraniet. De vet enda ikke om barnet har fått varige men av det...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #21 Skrevet 10. januar 2008 Man behøver ikke være en uforsvarlig mor uten morsfølelse selv om dette har skjedd noen av oss! Syntes det er drøytå si. Jeg hadde et UHELL Jeg snur meg aldri vekk fra datteren min utenom dette ene sekundet hvor hun satt som et lys ved siden av meg og jeg bøyde meg bare fremover.. Jeg satt ved siden av og passet på. Jeg er UTROLIG lei meg for at det jeg var HELT bestemt på at aldri kom til å skje meg skjedde! Jeg tenkte om folk som fartalte om slike tilfeller før at de var slurvete og uansvarlige, men nå vet jeg at det ikke er sånn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #22 Skrevet 11. januar 2008 Jeg mente hvordan folk kan gå ifra barna på sofa,stellebord og seng for å f.eks hente noe?Hvis du satt ved siden av barnet ditt,så vil jeg kalle det et uhell som kan skje hvem som helst.Men hvis du går ifra barnet ditt,når du faktisk vet at det ligger alene,og faktisk kan falle ned,da har du egentlig tatt et heller dårlig valg spør du meg. Hadde aldri gjort det! Men sier ikke at noen er en dårlig mor!Alle kan tabbe seg ut,men fatter ikke de som tørr å ta sjansen på at det går bra? Anonym som spurte om hvorfor folk går ifra barna sine? ( uten å hetse noen )
SuperGlad Skrevet 11. januar 2008 #23 Skrevet 11. januar 2008 Selv om det skjer mange så er det ingen som tar lett på det. Man trøster bare en som har hatt et uhell. Alle vet man ikke skal gå fra spedbarn alene med mindre de ligger trygt, dvs på gulvet der man ikke kan falle ned. Alle VET dette, å det er ikke å bortforklare heller. Men som man smertelig kan erfare så er det tilfeller der det skjer uhell, å uhell opplever mange av i ens karriere som mor. Jeg har til dags dato ikke opplevd at en av mine barn har falt ut av senga som et resultat av noe jeg har gjort, å det skal heller ikke skje.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #24 Skrevet 11. januar 2008 Jeg også er helt sjokkert over at det er så mange her inne som har slike "uhell"!!! Man SKAL ikke gå fra barnet usikret, det burde man vite! Får helt vondt inni meg når jeg hører om barna deres som faller ned fra både her og der, stakkars små! De er jo uskyldige, og er nødt å stole på at dere passer på dem! Hvis dere skal gå og hente drikke på kjøkkenet, så legg barnet i vuggen/sengen/på gulvet- IKKE i sofaen eller sengen. Huff...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #25 Skrevet 11. januar 2008 Dere anonyme over her som er så krasse i svarene deres; Kan dere med hånda på hjertet si at dere aldri har hatt uhell? Hverken som mor eller når dere var små selv? Skjedde det ALDRI en eneste "ulykke" når dere var små? Eller med deres egne barn? Det har jeg vanskelig for å tro!! Bare vent, dere kan ikke tro at dere ikke skal oppleve det, for det er så og si umulig å forhindre!! Så rull inn den perfekte imagen deres og innrøm at dere heller ikke er feilfrie. Det er det INGEN som er! Bullshit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå