Gå til innhold

hva er deres syn på religion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare spør, jeg:-) Her er vi vaksinert hele gjengen, og vi er ikke religiøse. Det henger mest sammen med at vi er late, gidder ikke å lese eller sette oss inn i kompliserte ting;-) Booooooooooooring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Religion er menneskelagde leveregler og historie som alt for ofte misbrukes for å kontrollere og undertrykke lettlurte mennesker.

Skrevet

jeg tror på meg selv jeg=P på mennesket og hva vi klarer... ikke på en oppdiktet bok, vist du er glad i eventyr historier liker man bibelen.. er min mening... vaksiner er vell ikke en religion eller hva sier du min venn?

Skrevet

Jeg tar en klok teolog foran en religionsdebattant som skriver kristene any day.

Skrevet

Jeg har ikke noe som helst imot forskjellige religioner.fanatisme derimot er skummelt. Men det finnes godt om IKKE religiøse fanatiker også. Det er ikke troen i seg selv som er uryddig eller ufyselig. Alle har jo igrunn en tro. De som Ikke tror , tror jo at de ikke tror. Så!!!

Skrevet

Enig med cat. Religion i en eller annen form tror jeg er nødvendig for en stor del av menneskeheten. Så religion i seg selv ser jeg ikke på som noe negativt. Problemet er vel heller den måten noen religiøse uttrykker sin religion på...

Skrevet

For meg blir det som å tro på julenissen og påskeharen, koselig nok det, men etterhvert innser man at det er fantasi.

Men for all del, whatever makes you happy. Er forøvrig enig med HI med at mennesker som absolut skal prakke sin tro på andre er utrolig slitsomt. Ikke at de renner ned døra her akkurat. Men har nå vært bort i noen fra tid til annen- da i hovedsak kristne. Ja, og kanskje en liverpool suporter eller to.

Skrevet

Carri85, du generaliserer så grovt at det ikke har noe for seg å svare på flere av dine innlegg i denne debatten.

Skrevet

det er bare mitt syn .. heller det at du ikke viste hva du skulle svare.. =P

Skrevet

Jeg ser på religioner som en av flere måter å nærme seg noe guddommelig på. Med guddommelig så tenker jeg på kjærlighet, noe vakkert, noe som gir mening, glede.... Tror det er noe vi har mulighet til å nærme oss dette på en annen måte når vi dør. Men jeg har ingen forutsetnig for å vite hva som skjer. Har bare en følelse av at det er noe som venter. Når noe er så uhåndgripelig så har vel vi mennesker behov for å konkretisere. Behov for å forholde oss til bestemte guder, faste ritualer, bestemte skrifter... Jeg har tidligere hatt veldig liten forståelse for dette. Hvordan kan noen ta noe så bokstavelig? Men hva forstår egentlig jeg av verden? Hver enkelt person har ulike behov, og folk må jo få tro på den religionen de ønsker hvis de føler at det er riktig for dem.

Jeg synes det er veldig rart at noen kan være så overbevist om at religion er bare tull. Da tenker jeg på at noen ikke ser muligheten for at det finnes noe guddommelig, noe som skjer etter døden, at de ikke tror det er en mening bak alt. Merker dere ikke alle små rare ting som skjer i hverdagen? Pussige sammentreff. Hvor utrolig vakker naturen er. Hvor vakre barn er. Hvor glad vi kan være i andre mennesker. Hva tenker dere om tid og rom....? Jeg får litt angstfølelse av å tenke sånn. Dukker bare opp tusen nye spørsmål.

Skrevet

Carri85, det blir litt som å skulle diskutere landbruk med en som argumenterer imot med at kuer er teite fordi de stinker. Jeg kunne svart deg, men jeg gidder ikke å kaste perler for svin.

Skrevet

Er ikke vaksinasjon en religion? Du sitter her å har fordommer til folk som tror på noe religiøst som står nedskrevet historisk korrekt, hvor prester og andre religiøse overhoder innehar rollen som en såkalt guru. Du tror på vaksiner akkurat på samme grunnlag som disse, og støtter deg til overbevisningstaktikken som legestanden benytter i form av sine skrifter, sin vitenskap og inndoktrineringa av såkalte oppleste og vedtatte sannheter. Du sier selv at du stoler på at dette er udiskutabelt for deg, for at du er hellig overbevist om at dette er sannhet:-) Så du bør vurdere din egen tankeevne før du angriper de som har en religiøs tro:-) Du kan sikkert spørre en skriftlærd lege som tydelig er din åndelige rådgiver om dette er sant eller om jeg tar feil! Mest sannsynlig vil han si at jeg tar feil og kalle meg for en oppvigler og gal mann:-) På lik linje med at en islamist som konverterer til den kristne troen blir dømt til døden pga et fanatisk og fundamentalistisk overhode som har bestemt dette:-) Du har selv sagt at "hva skal man spørre andre om som man kan spørre legen om?"...hehe du er en morsom liten sak vennen:-)

Skrevet

Religion er ikke for ALLE pyser.....

Jeg mener at religion som konsept er intolerant, og skulle derfro ønske meg en verden uten. Jeg vet at religion kan være til trøst for mange, men den skaper også ufred og bekymringer for den enkelte, for ikke å snakke om hva intoleranse har å si for verdensfreden. Eller verdenskrigen, om du vil.

Skrevet

Til en eller annen lenger opp her: Jeg forstår ikke hvordan fysikk og kjemi skulle være uforenelig med en eller annen form for gudseksistens.

Ellers: Religion i seg selv har ikke nødvendigvis så mye med gudommelighet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...