Gå til innhold

hva er deres syn på religion?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Religion til små barn, hverdagsbruk, festbruk, trøst eller (bort)forklaring?

Skrevet

Gikk litt fort der... he, he

Alle religioner eller bare de tre-fire største?

Skrevet

Synes du bør spesifisere spørsmålet litt, ellers blir det like greit å spørre om vårt syn på gress eller fisk..

Skrevet

Det er skikkelig dumt og teit azz.

Hva er ditt syn på krig og fred og sånn, HI?

Skrevet

tally, prøver du og komme oppover på "hvem har mest innlegg lista?"

3 innlegg etter verandre er ganske bra ;-)

jeg er i mot kirg og fred og relgion og sånt :P

Skrevet

Ha, ha, tror nok ikke at jeg noengang kommer til å være i nærheten av å komme inn på den listen engang. :-)

Skrevet

ok.. min mening:

jeg mener at religion er roten til alt ondt.vi klarer ikke og forstå hverandre. ta feks: enkelte kristene... de prøver og trykke korset ned i halsen på andre..hvorfor skal de få lov til og spre budskapet sitt, men vi som ikke er kristene får ikke det på samme måten. ta ex: de døds syndene... som gikk på tv...

Skrevet

skufende! jeg lå på lista ihvertfall i 6 måneder, for ca 1 år siden. men det sier kansje mer om meg en om deg

Skrevet

Så du som ikke-kristen har lyst til at de kristne skal gi deg "lov" til å spre budskapet ditt, som er...hva da, egentlig? "Dødssyndene" på TV2?

Skrevet

jeg har ingen tro, det jeg mente var at vist de ikke-kristene prøver og snakke høyt om at de ikke tror kommer de kristene og skal trykke korset ned over halsen på deg. jeg tror på meg selv jeg. mennesket.. og hvor mye oppstyr var det ikke pga av det prog. på tv2?? fordi det hånet kr.dommen.

Skrevet

At de "trykker korset ned over halsen på deg" har sin helt naturlige årsak i at de tilhører en religion som befaler dem å spre sin lære til alle som i deres øyne er fortapte. Det er ikke noe hyggeligere av den grunn, men det er heller ikke noe å hisse seg opp over heller, mener i hvert fall jeg.

Hva angår det programmet på TV så er det vel ikke så rart at det skapte reaksjoner i kristne miljøer. Ville du likt å bli hånet, kanskje?

Skrevet

helt ærlig om jeg hadde vært kristen så hadde jeg ikke brydd meg. jeg bryr meg ikke om hva andre sier og mener om meg. jeg er den jeg er og står for det jeg mener og tror på føler osv... men jeg mener at verden hadde blitt bedre om det ikke hadde vært religion i det hele tatt. mindre krig og. eller om alle hadde vært hedninger.. =)=P

Skrevet

Om du hadde vært kristen så hadde du sikkert ønsket å forkynne det glade budskap når du følte det var behov for det. Du vet at kristne tror at ikke-kristne havner i helvete, ikke sant? Da har man jo lyst til å redde så mange som mulig fra den skjebnen. Mange kristne (alle jeg kjenner - jeg kjenner ikke svovelpreikere) er på sauesank for å være hyggelige, ikke for å være jævlige. (Hva har det med saken å gjøre å bry seg om hva andre sier om deg, egentlig?)

Skrevet

du skrev om jeg hadde likt og blitt hånet.. mitt svar jeg hadde ikke brydd meg. ja de kristene er så hyggelig at de kommer hjem med bibler til deg på døren når du kommer hjem fra sykehuset med en nyfødt. (ja det skjedde faktisk oss)jeg har aldri sakt at kristene er jævlige i det hele tatt.

men jeg liker ikke at de holder på slik som gjør. de klarer jo ikke følge bibelen en gang.. i gammle testamentet står det at homofili er strengt forbudt. hvorfor har de da homofile prester.

rose marie køhn.(?) feks. de sammenligner homofile med drapsmenn .ol

er du homofil skal du ikke få leve. men det står også at alle er guds barn.

hvordan kan de fryse ut en menneskegruppe fordi de vil leve livet sitt med det samme kjønn?

nekter de og gifte seg i kirken. men homofile prester skal de ha.. og veldig mange homofile som sier de er kristen? det går jo ikke..

jeg har ikke noe i mot homofile bare slik som det er sakt! det var bare ett eks.

Skrevet

religion er moral og en god porsjon, ja faktisk litt interessant, historie...

Skrevet

hehe.. var den til meg:-)

Jeg mener at religion er hjernevask og indoktrinering på lik linje med at mennesket eksistens her på kloden er bygd opp av ren legevitenskap!!

Skremsel, hekseprosesser, drap, forfølgelse, kjønnslemlesting, drap, hylekor og annen halleluja med tvangsoverbevisning går hånd i hånd innen alle former for religion:-)

Skrevet

- og noen tolker dessverre religionen sin litt for ekstremt (gjelder vel i grunnen de aller fleste forskjellige religioner) og har mistet gangsynet i forhold til hva poenget egentlig var; nemlig god moral...

Skrevet

så lenge det ikke er fanatisme så må folk tro på det de vil for min del..

mitt syn..

hmm.. en tviler..

Skrevet

jeg tror ikke på at det finnes noen gud der ute ett eller annet sted, det blir litt for abstrakt for meg - og særlig etter å ha litt for mye fysikk og kjemi på skolen. Det blir bare fullstendig usannsynlig.

Men, at Jesus har levd, en person med snille, gode og kanskje noe ekstraordinære egenskaper, det tror jeg så gjerne... Og det er jo uansett bevist at han har levd. At han er Guds sønn, derimot, det er ikke noe jeg klarer å forholde meg til....

Som sagt, religion, eller da i dette tilfelle kristendommen, er for meg historie... ikke noe mer...

Og jeg følger så godt jeg kan den moralen og den etikken jeg har lært nettopp via kristendommen og alle de historiene som er beskrevet i det gamle og nye testamentet...

Skal jo godt sies å si det er 'kjedelig og uinteressant' stoff - det er det ikke.

Skrevet

kjære yppert...=)

ja den var til deg,.. innlegget altså.. hehe... skulle du ikke frelse meg da?

tar deg på ordet jeg vettu=P

klemzepå

Skrevet

heldigvis er det lov, for noen av oss, å ta religion med en klype salt...

Skrevet

ja men du er religiøst overbevist og tror på religiøse folk som vil vaksinere, jeg tror ikke på noe:-)

klemzzzz:-)

Skrevet

Religion er for pyser.

Er vaksiner det også, tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...