Gå til innhold

80 og 100% lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

men er det noen som vet dette om sykmelding og slikt etter ulønnet permisjon???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva man tjener, så får man mer utbeltalt ved å ta 100 % i 44 uker og deretter 10 uker ulønnet perm, enn å velge 80 % i 54 uker. Så det lønner seg å velge 100 % dekning og heller ta litt ulønnet perm til slutten (som alle har krav på!!), og heller da spare litt penger hver mnd i permisjonen som man har den siste tiden i ulønnet perm.

Tjener man f.eks 300.000 vil man få utbetalt 240.000 kr i løpet av et år med 80 % dekning. Med 100 % dekning i 10 mnd og 2 mnd i ulønnet perm så vil man tjene 250.000 kr. Det er 10.000 kr det. Permtiden vil uansett bli den samme. Så det lønner seg ja! For alle!!!

Skrevet

Hvis jeg har forstått Nav riktig mister du noen rettigheter hvis du går i ulønnet permisjon i stedet for å få 80% lønn. Dette gjelder særlig i forhold til sykepenger, eller hvis du skulle være så uheldig å bli utsatt for noe som gjør deg i ufør i løpet av den perioden. Forhåpentligvis skjer det ikke noe slikt, men jeg tør i hvert fall ikke ta sjansen så sant ingen vet at det jeg har fått opplyst fra Nav er feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...