Gå til innhold

DILEMMA - Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest rufusa
Skrevet

Forsøkt å holde ut i samboerskapet litt til slik at minstemann kunne få søsken.

Brutt det følelsesløse forholdet, med den risiko at minstemann aldri får noen søsken, og man selv aldri får flere barn.

Jeg vet det nok høres forferdelig kynisk ut, men likevel er det for meg en helt forferdelig vanskelig problemstilling. Vær så snill å ikke dømme meg… Jeg trenger virkelig hjelp i fra dere…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først så lurer jeg på hvorfor du aldri kan få flere barn med andre enn din mann

Skrevet

Ville valgt å gå så fort som mulig.. Viktigere å tenke på seg selv og det barnet som allerede er, at dere får sjans til å bli virkelig lykkelig :)

Dømmer deg virkelig ikke , et vanskelig valg du har, lykke til med det!

Klemmer fra

Gjest rufusa
Skrevet

hehe - kunne jo være man ikke møtte noen annen mann da!

Skrevet

Funnet noen andre å pule på, som er produktiv og lager søte unger...

Skrevet

Hmmm, jeg skjønner ikke helt dilemmaet, men jeg gjetter at du må velge mellom å bli i forholdet for å få flere barn, eller bryte og ikke få flere barn.

hvorfor kan ikke ungen din få søsken om du går fra mannen? Du kan da finne deg noen andre med tid og stunder. :)

Skrevet

Jeg har vokst opp med dine, mine og våre barn og har bestemt meg for mange år siden at jeg kun vil ha barn med en mann, ikke flere.

Kan ikke råde deg til så mye gitt! Men ønsker deg lykke til.

Skrevet

Ville gått og IKKE fått barn med han, hvis det går så dårlig.

Skrevet

hvis dere virkelig har jobbet med forholdet, og gjort alt dere kan for å få tilbake gnisten..... og du vet at etter dere eventuelt har fått et barn til så kommer du til å gå fra han uansett, da hadde jeg absolutt gått nå, før du blir gravid! er jo ikke fair mot mannen heller, hvis han ikke er med på det da.

kan jo hende at du en dag møter en ny mann og lager et litet søsken til den du har :o)

lykke til!

Skrevet

hehe må ikke tenke sånn da. Jeg lovte meg selv at jeg skulle bare ha barn med en mann, men slik blir det jo ikke, med mindre jeg ikke får flere barn.Jeg har en datter men min samboer er ikke hennes far. Vil jo ha barn med han en gang i fremtiden.

Du møter HELT sikkert en ny mann. :)

Skrevet

Å få flere barn inn i et forhold som ikke fungerer høres rimelig teit ut.

Skrevet

aller først ville jeg gitt ALT for at forholdet skal funke..ekteskapsråd, terapi mm...

Gjest rufusa
Skrevet

Jeg vet det, men det ville gitt minstemann en støttespiller i livet...

Skrevet

gå nå. Skjønner deg, fordi du vil ha flere barn, men jeg synes absolutt du heller skal ta sjangsen på at du finner den store kjærligheten der ute, og avbryte noe som ikke funker for deg nå! Det handler om ditt liv også, og ikke avblås muligheten for at en kjekkas med lyst på barn venter der ute et sted!

Gjest rufusa
Skrevet

jeg vet jeg burde det, men jeg klarer ikke å kjenne noen følelser for ham lengre.... Føler ikke at det er noe 'oss', utover alle praktiske ting. Og synes for eksempel det er helt motbydelig ekkelt å kysse ham. Og hadde han spurt, det han aldri spurte om, om vi skulle gifte oss, hadde jeg ikke klart å svare ja... Kan det være noen tegn, eller kanskje ikke...

Skrevet

det er mye lettere og være alenemor til 1 en 2....

Gjest rufusa
Skrevet

Vet liksom ikke helt hva jeg mener om det. Er ikke noe vant til halvsøsken, og kjenner ikke problematikkene som følger med. Litt skummelt liksom. Hører jo så mye rart...

Også er jo minstemann så nydelig, skulle jo gjerne hatt flere eksemplarer av akkurat han...

Skrevet

Jepp, som meg;)

Men det er jo fakta, sagt veldig kort og greit.

Jeg går jo ut fra at du da vil ha flere barn, søsken til den du har.

Du vil vel også (i lengden i allefall) ha mannebein eller tilsvarende.

Da er jo løsningen "enkel" når man er i et dødt forhold.

Man lever bare en gang, og da synes jeg man skal satse på å gjøre det beste mulige ut av det:)

Hva som er best på den annen side kommer jo an på deg og hva du ønsker deg i fremtiden:)

Lykke til med et vanskelig, men kanskje likevel enkelt(?!?!) valg!

Gjest rufusa
Skrevet

Skulle gjerne ha visst det... Skulle gjerne ha visst at det var en som ventet på meg der ute... Da hadde det vært enklere.... Men også det er en helt forferdelig kynisk tankegang... i forhold til samboer og barn...

Skrevet

Drømmemannen finnes ikke..hehe..men du finner deg nok en god mann du også.

Skrevet

Som oppegående enebarn har jeg bar en kommentar til det utsagnet.

Enda mer teit.

Gjest rufusa
Skrevet

Synes bare det er så forferdelig egoistisk av meg å ikke la minstemann få noen søsken... Jeg har alltid ønsket meg mange barn, i tro og håp om at det er verdifullt for barna, som lekekamerater og støttespillere i livet. Har aldri ønsket meg bare et enebarn. Jeg synes det er helt skrekkelig...

Og junior begynner så visst å kunne trenge et søsken... Derfor blir dette bare så forferdelig vanskelig....

Skrevet

Jeg fikk meg ny mann med to barn på slep. Ikke få en unge til i et forhold du tviler på. Det er galskap. Et barn til kan ta livet av forhold som fungerer helt fint, hva kan ikke da skje med et som ikke fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...