Gå til innhold

ammer du?

henrikke 91 og torbjørn 07

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei, ammet i kun 3 uker. da hadde jeg utrolig såre nippler som blødde og brystbetennelse med masse feber og alt.

til hvert eneste måltid sutta han i 3-4 timer, så ble utrolig slitsomt for oss begge! virker som han tar mme myye bedre, å elsker det..

han er nå 6 uker bare..

hadde alt gått bra, ville jeg ammet til han var 20 år :-p hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ammer, ammer pga det er bra for babyen og meg selv :)

Melken er laget for å gi alle næringstoffene en baby trenger.

Skrevet

JA je ammer, så gir vi en flaske på kvelden. tuppa mi er snart 3mnd :o) je gikk opp 10 kilo i graviditeten og har gått ned 15 kilo:o) og je spiser det je har lyst på. har ikke lett for å gå ned i vekt heller,har sliti med vekta i mange år. kanskje dette var den rette slankekuren for meg.. hehe

Skrevet

Ja, klart æ amme. E så utruli koseli! Har en gutt på 6,5 mnd..har fullamma han heile tia, men har fådd smake litt grøt et par gånga når æ har hadd lite melk. Han bruke å ligge å stryke mæ på magen mens han spis, åsså ser han på mæ heile tia, stoppe avogtell opp og smile t mæ før så å fortsætte å spise. Førstår ikkje de som ikkje amme.. de som gjer opp allerede før de har fådd melk i puppan.. dokker går glipp av en stor og positiv del me d å ha baby.

E nån plaga me at ongen bit? Guttn min har fådd ei tann, så e ont når han prøve sæ.. men d bruke å hjælpe vest æ bløs han i ansekte og sei NEI.. då slæpp han fort, og prøve sæ ikkje igjæn ræstn av dagen værtfall.. nån andre metoda å anbefale??

Skrevet

Nei, ammer ikke.

Grunnen til det er todelt

--- dysmatur baby med dårlige sugereflekser

--- hormonelle forstyrrelser/for få brystkjertler , ingen produksjon av melk

Har vært gjennom hele mølja med alle tips, akupunktur, ammehjelp, helsestasjon, pumping pumping pumping, ammepoliklinikk og til slutt norsk kompetansesenter for amming.

Viser seg at jeg har (sjeldne) fysiske grunner til at det ikke produseres melk i det hele tatt.

Så da ga vi oss, etter to måneder.

Føler det er god nok grunn..

(hun fikk selvfølgelig mme i den perioden vi prøvde også, ellers hadde hun jo sultet ihjel med mine 50 ml i døgnet...)

Skrevet

Jeg ammer, pupp gis før hun legger seg halv sju, en gang på natta; rundt tre-fire, og før vi skal stå opp kl sju. Ellers spiser Lou stort sett annen mat, hun er ikke så interessert i puppen mer. Jeg har fortsatt å gi noen ganger om dagen fordi hun drikker lite ellers. Og litt for kosens skyld. :)

L er straks åtte måneder.

Skrevet

Jeg fikk tvillinger for 4uker siden..

De har en tendens med å bruke puppen kun som smokk og får ikke i seg særlig med melk og blir aldri fornøyde :/

Så etter jeg begynte å pumpe meg og gi mm på flaske så gikk alt mye lettere og jeg slapp å stresse slik.

Men ammer litt også, for de liker så godt den næ

Men det hender jeg må gi litt tillegg for det er ikke alltid jeg har nok til 1 måltid med mm til begge guttene.

De skal spessielt ha mest og oftere mat på kvelden/natta og da har jeg minst melk, får ofte bare ut 100 ml og det er for lite til begge 2

Skrevet

Ja, jeg ammer og har tenkt å amme lenge :)

Syns så lenge jeg har melk, bør jeg gjøre det fordi det er stoffer i melka som er veldig viktige for min baby :) Dessuten er det veldig kos og lettvindt ;)

Han er nå 6,5 mnd.

Skrevet

Ammer ikke. Ammet de 3 første mnd, etter det mista jeg melka mer og mer. Resulterte i at gutten svelgte masse luft og ble plaget med luftsmerter i mange uker. Var bare gråt og styr med amminga når det ble sånn. Derfor slutta jeg, og begynte heller med mme :) Fikk en helt ny gutt! Sover hele natten, ikke plaga med luftsmerter heller :)

Skrevet

Fullammet til gulla var 6 mnd, og deretter har det bare avtatt. Ammer morgen og kveld nå, det er veldig greit. Hun er nå 10,5 mnd. Gjør det så lenge hun vil ha =)

Skrevet

Ja fullammer jenta på 8 mnd, eller nå har vi akkurat starta med å introdusere grøt.. Håper på å fortsette til hun er minst ett år :)

Skrevet

Kjære deg, gompen84...Hvordan i all verden tror du babyer som får flaske ligger? I omtrent samme stilling som det ammes i...

Min baby som kun får flaske ligger også og stryker på meg når jeg gir han mat, stopper opp og smiler til meg gjør han også... ;)

Har ikke lyst til å starte noe krangling, men ser du ikke hvor søkt akkurat det argumentet ble?

Forøvrig får pappan her ta del i matingen, noe jeg ser på som positivt for pappan og babyen.

Når det er sagt er jeg selvfølgelig fullt klar over at mm hadde vært det aller beste, men når det ikke går så er mme et strålende godt alternativ!

Skrevet

Ved å lese svarene på denne tråden ser man at alle mammaene har samme mål- mette og fornøyde barn :) Mange klarer å amme og oppnår målet på denne måten - de barna er heldige og får npoen ekstra antistoffer, og mammaene slipper masse arbeid! Noen kalrer ikke å amme, til tross for fosøk- vanskelig for andre å dømme når en skal gi seg synes jeg da - og oppnår det samme målet med erstatning,med de ulempene, men og noen få fordeler det fører med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...