henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Er bare nyskjerrig ammer du? hvorfor ammer du/ammer du ikke?
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Nei jeg ammer ikke.... Orket ikke lenger, snuppa var for sulten:() Ammet til hun var 5,5 mnd.......lenge nok for min del.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 nei jeg ammer ikke. Hadde ikke nok melk da nurket var 2 mnd gammel, og da han var ca 3 mnd, var det helt slutt......
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ammer fortsatt, men tror jeg kommer til å slutte snart. tror jeg snart går over til at han bare får pupp på morgen og på kvelden. han legger jo godt på seg, så det er ikke det. Men jeg er begynt å slanke meg, noe som absolutt trengs!! så regner med at melkeproduksjonen kommer til å gå ned snart..
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Ja, jeg ammer litt fortsatt og snuppa er 11 mndr Synes det er koselig jeg, men kan godt tenke meg å slutte snart egentlig..
Marius og Jonas! Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ammer ikke, siden Knerten ikke ville ha pupp helt fra fødselen av. Pumpet de 3 første månedene da..... Puh....!!
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Ja, jeg ammer og har gjort det hele tiden. Hun er 5 mnd og 10 dager, har lyst å amme til hun er rundt året eller til hun ikke vil ha mer;o)
brummemamma- Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Både og - jeg har hatt for lite melk hele tiden, så foreløbig småammer, pumper og gir jeg tillegg-masse tillegg- slitsomt så vet ikke hvor lenge vi holder ut. Bare litt over tre uker til nå...målet er 2måneder
Sylteflesk Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Ammer ikke lenger, men har nettopp sluttet, hun er 14 mnd og mistet gradvis interessen.
Lillegullet130707 Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ammer, hun får 5-6 måltider pupp hver dag og så får hun litt grøt på kvelden. Hun er 6 mnd. Syns det er KOOOOS å amme. Hvorfor slutte nå når vi endelig har fått dreisen på det??? hehe...
nynne78 Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Min er fem mnd og jeg ammer, noe jeg trives veldig godt med. Ønsker å gjøre det til han er et år minst. Men jeg må bare kommentere en av dere som sa hun kom til å slutte pga slanking. Amming er jo den aller beste slankekur : ) Jeg spiste som en hest hele jula, godteri og ribbe, men gikk ned ca to kilo. (har tatt av nesten ti kg siden fødselen og det er bare ammingen )
Sol + spire Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Nei ammer ikke. Hadde forferdelig lyst, ,men hun greide rett og slett ikke å ta puppen. Jeg var skuffet til å begynne med, men nå er det bare velstand...
Frk. Vable Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ammer, han er 9 mnd. Samboer mener jeg bør slutte snart siden jeg skal begynne i jobb igjen om 2 mnd. og han mener han er blitt så stor. Men jeg har egentlig ikke lyst å slutte. Ammet ikke så lenge med førstemann, så syns det er så kos å endelig få det til.
velsignet med to Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Jepp, jeg ammer. Han er 3 mnd og fullammes. Håper å kunne amme lenge ennå, synes det er så koselig
Sommerfugl78 Skrevet 9. januar 2008 #16 Skrevet 9. januar 2008 Nei,desverre. Det ble aldri nok melk. Han fikk tillegg helt fra vi var på sykehuset. Pumpet i 2 mnd, og gjorde alt jeg kunne for å få mer melk (akupunktur, medisiner + +). Ammet han så han fikk det bitte lille som var enda en tid etter det. Nå er gutten 4 1/2 mnd, og puppene er nok tomme :-(
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 Ja, jeg fullammer. Babyen min er 3,5 mnd og vi håper å kunne fullamme til hun er 6 mnd og deretter amme i tillegg til grøt og annen babymat. Hvor lenge vet jeg ikke ennå, det får vi finne ut på veien. Jeg ammer fordi: -Jeg vil hun skal få antistoffene i morsmelken. -Det er koselig og gir mange avslappende stunder sammen. -Morsmelk er billig og lettvint! -Fordi vi skal ut og reise i 1 mnd og det ville ikke vært så lett med flaskekoking og nan.
Kanutten83 Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 Nope, puppenekt fra dag 2:o( Han ble sendt på riksen et par timer etter fødselen og vi fikk ikke prøve å amme før vi kom dit dagen etter. Vi sov på hvertvårt sykehus. Han lå på nyfødtseksjonen og prøve å få igang amminga med 5 premature rundt deg med tilhørende foreldre og alarmer og kun en stressless til å sitte gikk ikke det så bra:o( Så det ble pumping på meg. Men ga opp det også da jeg ikke spiste selv så det ble ikke så mye næring i melka, gutten bare skrek hele tida. Så her går det i erstatning... synd i og med at jeg hadde melk i overflod, men men det blir folk av gutten min også)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #19 Skrevet 9. januar 2008 Ammer og gjør det fordi jeg mener det er best for barnet og fordi jeg elsker å amme. Men å amme har aldri vært noen selvfølge for meg fordi jeg har slitt veldig de to første mnd'ene med begge mine barn... Men to mnd med jobb for å få til dette er virkelig verdt det... og for å ikke snakke om hvor enkelt alt blir når ting begynner å fungere... Første gang gjorde jeg nok jobben fordi jeg følte det var forventet av meg og ikke visste helt hvor mye jobb det var. Andre gang har det nok vært et mer bevisst valg.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 #20 Skrevet 9. januar 2008 ammer ikke,aldri gjort det.. eller det vil si, prøvde di 3-4 første dagene etter fødsel, men fikk aldri noe melk så derfor ble det bare mme=)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #21 Skrevet 9. januar 2008 Melka kommer jo ikke før etter noen dager da. Fikk ikke melk før dag 4-5 tror jeg. Fullammer jenta mi 3,5 mnd, og håper å fullamme til hun er 6 mnd.
Amanda- Skrevet 9. januar 2008 #22 Skrevet 9. januar 2008 jeg ammer... fordi at mm er det beste for barnet. og ikke minst at det er mye mer lettvint slipper koking på flasker o.l
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #23 Skrevet 9. januar 2008 Nei ammer ikke. har ammet til de var 2 mnd begge to, så slutta jeg. Var bare et fryktelig styr med amming, ikke noe kos var det heller så derfor ble de mme. barna har blitt store og sunne, har enda ikke vært syke, ikke forkjøla ei gang og er nå 3 og 1 år gamle (har dem ikke i barnehage da, ville tro der va en del mer smitte der enn hva der er her hjemme)
aanonym Skrevet 9. januar 2008 #25 Skrevet 9. januar 2008 At amming fungerer som slankekur, er en sannhet med store modifikasjoner! Det er høyst individuelt om man går ned som følge av ammingen Jeg har ikke gjort det med verken nr en eller nr to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå