Joikaboll@ Skrevet 8. januar 2008 #26 Skrevet 8. januar 2008 Min første lå i seteleie. Jeg ville nok hørt hva målene på bekkenet var før jeg tok en avgjørelse. Hvor stor er babyen da? Jeg har hatt 3 normale fødsler etterpå, så om nr 5 nå viser seg å ligge i seteleie velger jeg en setefødsel til. Syntes ikke det var noe "værre" enn en vanlig fødsel, men det skal sies at jeg har et romslig bekken. Uansett, lykke til!
Gjest venter_på_jenta_mi!*høygravid* Skrevet 9. januar 2008 #27 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har det akkurat som deg og vi har valgt ks. Grunnen til det med oss er for att vi føler det er den tryggeste måten å få henne ut på. Vi vill unngå haste ks for alt vi kan så da er et planlagt ks mye bedre. Litt mere kontroll. Dessuten er de fleste komplikasjoner med et ks mere på oss ang blødninger og såret i etterkant og det er bedre enn at noe skjer med snuppa mi
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #28 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har valgt ks nå.. Ringte inn til føde for noen timer siden, og snittet blir nok gjort på onsdag om en uke. Grunnen til at jeg valgte dette er fordi et snitt tar kort tid, selv om jeg må ligge på overvåking litt etterpå, jeg slipper å bli så sliten, og det samme med babyen. Sambo og baby får være sammen med meg etterpå. Og vi vil helst slippe et hastesnitt, så derfor føler vi oss tryggere på et planlagt ks. Men føler meg jo litt "snytt" for den fødselen jeg nå har sett frem til så lenge... Men regner med dette blir en like fin og spesiell opplevelse. Har snakket masse med mamma og pappa som også har vært gjennom det med søsteren min, snakket med andre som har hatt planlagt ks, med jm/lege på sykehuset, helsesøster og så klart dere damer her inne. Så nå er vi rimelig trygg på at vi har valgt det som er rett for oss. Og nå ser vi frem til onsdagen med litt sånn skrekkblandet fryd.. hehe.. Tusen takk for alle råd og tips.
anne* Skrevet 9. januar 2008 #29 Skrevet 9. januar 2008 Lykke til! KS kan like gjerne gå bedre enn en vanlig fødsel:-) Søstra mi kom seg raskere etter ks enn vaginal fødsel i alle fall. Hadde aldri trodd at arret skulle synes så lite! :-) Finnes masse bra KS historier! Vi hører vel mest om de som trenger tid på å komme seg.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #30 Skrevet 9. januar 2008 Ja, det tenker jeg også.. Var inne på ksdebatten å leste litt i sted, før jeg ringte føden, og ble igrunn beroliget der ja.. Pluss at jeg leste masse på internett...
3 skatter ute:) Skrevet 9. januar 2008 #31 Skrevet 9. januar 2008 lykke til på onsdag. vil bare si fra, siden du skrev at babyen og pappan er hos deg på oppvåkningen, at de ikke kommer til å være der hele tiden. Babyen og pappan blir tatt med raskt etter at barnet er ute og kommer ikke inn til deg før etter at du er sydd og har ligget på oppvåkningen så lenge at du selv er i stand til å si fra at nå vil du at de skal komme. har selv tatt 2 keisersnitt. Det ene der hvor jeg anntar du skal føde, det andre i Trondheim. 2 veldig ulike opplevelser, både anngående prosedyrer, formen etterpå, osv. Så keisersnitt er like ulike som vaginale fødsler. Skal ta ks denne gangen også, også nå i Trondheim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå