ape Skrevet 7. januar 2008 #26 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skjønner at det ikke er lett, men det kreves hard jobbing. Jeg kjenner flere som har diagnosen depresjon, og det er ikke lett for dem. Men jeg må si at man må ta seg sammen, hva ellers skal man gjøre?Andre kan ikke leve livet for deg.
ape Skrevet 7. januar 2008 #27 Skrevet 7. januar 2008 Det kan godt være at det blir det samme som å si til en bulemiker at hun/han må slutte å spy...Og mange klarer det når de tar seg sammen, får veiledning, råd og støtte og informasjon.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #28 Skrevet 7. januar 2008 som jeg skrev litt ovenfor : jeg har prøvd å få hjelp, men når man kommer til leger som slår handa av deg og sier at "nei,du har ikke depresjoner" selv om man sitter med selvmordstanker og gjerne prøver selvskading (alt ettersom hva du definerer det) da er det ikke lett å spørre om hjelp skal jeg love deg.. Aner ikke hvor mye jeg har grått inni meg og vært alene om dette her. Åssen skal man ta seg sammen , når man gang på gang hører dette? Da blir man enda mer nedfor å føler at man er udugelig og ikke blir hørt på!
d",)~^~^~ Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #29 Skrevet 7. januar 2008 Nå er det vel en stor forskjell på å ta seg sammen og det å innse at en spiller en viktig rolle i sin egen helbredelsesprossess. Jeg reagerer på ordvalget! Men jeg er enig i at man må gjøre noe aktivt selv for å få det bedre, men veien til friskhet kan være forferdelig lang og foregå med museskritt. Og det kan være at det som for friske folk er en ren rutine er en uoverkommelig oppgave for en som er langt nede. Derfor kan f.eks en dusj og en tur i butikken koste alle de kreftene en har den dagen.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #31 Skrevet 7. januar 2008 sambo vil gjerne at jeg skal komme meg mer ut litt, men jeg klarer rett og slett ikke.. ta bussen har jeg tatt før men fikk angst-anfall da jeg kom hjem fordi jeg rett og slett ikke takler at folk ser på meg (blitt mobbet i 10 år pga utseende mitt..). Så som Schnupsii sier : det å ta en dusj kan koste meg all energi!! Istad var jeg å gikk ute med Nemi i 10 min , mer klarte jeg ikke men allikevel så kom jeg meg ut !! Ett steg videre er å klare 15 min.. osv..
d",)~^~^~ Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #32 Skrevet 7. januar 2008 Flott at du tar slike små museskritt!!! Fokuser på det du klarer og har gjort istedet på det du ikke klarer eller ikke rakk/orket å gjøre. Synd at legen din ikke tar deg på alvor. Be om en henvisning til psykolog og gi det en sjanse til :-) Ikke alle psykologer er like og det er viktig å ha rett kjemi med vedkommende. Når det gjelder bekkenplagene dine bør du be om henvisning til fysioterepeut. Helst en som har kunnskap om bekkenløsning. Det hjalp hvertfall meg i mitt siste svangerskap :-)
MikroMidas Skrevet 7. januar 2008 #33 Skrevet 7. januar 2008 Dette så jeg også. Helt forferdelig. Hvis man ikke har innsikt i ting som folk ber om råd om her inne, så hold kjeft. Håper bare ikke at HI i det innlegget vi snakker om fikk seg enda en psykisk knekk av å lese det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå