Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Heisann folkens! Jeg er veldig glad i brus. Har alltid vært det. Det blir da sukkerfri brus som Pepsi Ma og Mozell light og sånn, men burde jeg har dårlig samvitighet for at jeg drikker brus hver dag. Jeg drikker ikke litervis, men ihvertfall en liter. Har ikke husket å lest noen plass om at brus er dårlig for barnet, så lurte på om dere visste noe som jeg kunne lære noe av. Vil jo kun det aller beste for babyen i magen.
michelle **venter gullgutt** Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Blir sur og gretten hvis jeg ikke får pepsi maxen min tidlig på morgenen. Iløpet av en dag drikker jeg 1-2 liter. Skulle egentlig ikke ha gjort det. (føler med deg...hehe)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Uff ja... jeg er så glad i brus!! snakket med jordmor om det, og hun sa at det er ikke det værste man kan få i seg... Men ikke drikk for mye av de svarte brusene, som innholder koffein, det skal man ikke overdrive!
lip smacker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 JA! Drikker sikkert 1-2 l til dagen.dårlig uvane
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 forstår hva du mener.. er veldig glad i brus selv, eneste usune "snopet" jeg tar så unner meg ofte litt av det.. har mye dårlig samvittighet for det men er jo nesten urettferdig at så dårlig som jeg kan være under svangerskapet bare skal drikke vann og spise selleristang:) de mørke brusene skal man være forsiktig med,.. spessielt cola i store mengder, som over en liter...
Supertea Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Nei, liker ikke brus. Hender jeg tar meg et glass Solo, men ikke særlig ofte. Foretrekker vann.
Stoltmai mamma:) Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Ja jeg driker mye brus, drikker bare pepsi max, klarer ikke sukker brus lengre, blir kvalm av den... prøver meg på litt solo innimellom, men det funker dårlig... Må spessielt ha pepsi max om mårran.. da blir vi blide og fornøyde:)
mamiladi Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Det ble nok litt mer enn normalt i jula :-) så nå er det nok for en stund. Satser på å ete masse frukt og grønt, og drikke mest mulig vann frem mot fødselen. Men et glass blir i ny og ne blir det nok :-)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg begrenser meg til brus kun på lørdag og søndag. Ripper litt innimelom, men... Dette fordi sukkerbrus gjør ikke noe bra verken for min eller babyen sin vekt og light brus er proppet av e stoffer som ikke er bar for noen. Prøver å unngå så mye e stoffer under graviditeten. Ikke hysterisk altså, men har ett barn med eksem og har følelsen av at e stoffer ikke er bra for eksem/allergi disponerte.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk for svar jenter, det satt jeg pris på. Jeg elsker Pepsi Max, men hvis jeg ikke kunne drukket det, så hjelper det bare jeg kan ha noe medkullsyre (utenom farris og sånn) Liker ikke vann med smak. Men brus er herlig!!!
Mammaen til Turid Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 prøver å begrense meg etter at ejg ble gravid.. dette grunnet at jeg får lett hull i tennene pga syre i brusen.. MEN det hender selvfølgelig at ejg bare MÅ ha et glass tab extra eller cola, da jeg er avhengig av koffein nå når jeg er gravid (og innbiller meg at det er litt mindre koffein i cola enn kaffi.... ) men dette har alltid gått i rykk og napp for min del.. men drikker også noe olden boble med eplesmak, eller juice (ikke noe bedre enn brus når det gjelder syreinnhold, men klarer ikke bare å drikke vann...)
SuperMoM <3 Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Nei,jeg drikker ikke brus.Ikke andre dager enn i helgene iallfall! Og det er ikke mye. Holder meg til vann:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Uten å virke moraliserende... det blir litt dobbeltmoral for jeg har også svake stunder.... Men, brus er bra verken for deg eller barnet! Selvfølgelig sier leger og jordmødre at det går greit så lenge det er lettbrus osv, men hør på ernæringseksperter som virkelig kan dette! Det er ikke bra! Uten at vi skal ta helt av og plutselig endre hele livet og hverdagen vår fordi vi er gravide håper jeg bare at noen tenker seg litt om når de drikker liter på liter hver dag.. Jeg mener heller ikke at vi skal la være å spise og drikke alt mulig som er usunt osv, det gjelder hvertfall ikke meg for å si det sånn.. Men litt restriksjoner tror jeg det er lurt å sette, i forhold til seg selv, dersom man f.eks drikker flere liter brus om dagen, hiver i seg masse godteri hver dag eller hva det nå skulle være. Om sukkerfrie produkter ikke gjør så mye med blodsukkeret ditt, så har det store innvirkninger på hormonene og det er hormonene som styrer alt i kroppen! Jeg syns faktisk det var vanskeligere å kutte ned på sukkeret enn å kutte ut røyken. Tenk det... Og jeg kjenner veldig godt på kroppen min hvor stor virkning et godt kosthold har for meg. Bare en liten tankevekker fra meg! Ingen dømming eller noe! Ikke ment som det hvertfall...
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 er ganske enig me deg altså... jeg drikker i under kant av en liter daglig, som fotest bare to vanlige glass,, men mener man ikke skal pumpe i seg alt mulig.. hverdagen er tøff for oss, en liten belønning hjelper på lykke til jenter!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Kan ikke huske sist jeg kjøpte meg brus. Heldigvis. Drikker mye vann. spiser godis da.... og det er nok verre enn å drikke brus....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 er bedre å drikke sukkerholdigbrus og ikke lettbrus.
blond og blid straks fødeklar Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Jeg koser meg med en glass cola av og til, og jeg har ikke noe dårlig samvittighet heller:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 Uff, hvilke holdninger kommer ungene til dere som må ha brus hver dag til å få? Jeg er ikke noe prakteksempel selv når det kommer til å spise ernæringsmessig riktig hele tiden.... Men å holde seg unna brus og snop i hverdagene skulle vært obligatorisk for både gravide og ikkegravide! Det er nok en grunn for at det er mye fokus på de store ungene som blir født for tiden... Og for ikke å snakke om at vekta øker på befolkningen! Sukker og søtningstoff er vel kanskje avhengighetsskapende på lik linje med røyk og alkohol. Men med tanke på søte ting er det også like viktig å ta hensyn til den lille! Fristet å være anonym nå, men jeg får ta kjefta som kommer...
Gulp Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 Ja, drikker masse brus.... Forrige svangerskap greide jeg utrolig nok å venne meg av med Cola (var nærmest avhengig), men er i mellomtida blitt hekta på Solo :s Men nå prøver jeg å være flink (nyttårsforsett) og kutte ut brus på hverdagene, så får vi se hvordan det går... Har ikke hørt at det er skadelig for barnet, men det er jo uansett ikke sunt for meg selv. Spurte jm en gang, og hun sa at jeg kunne drikke brus til mat, for da var det ikke fullt så skadelig for tennene. Hun sa ingenting om at det var farlig for barnet.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Drikker kun et glass, eller to i helga. Var mere glad i brus før jeg ble gravid faktisk. Nå tar jeg heller en munkholm, eller clausthaler Var ikke glad i øl før jeg ble gravid, men nå er en iskald alkoholfri øl, helt supert ) Vet at de sier at en ikke skal drikke for mye brus med sukker, pga at babyen kan bli stor, men har ikke hørt noe om sukkerfri brus skal være skadelig.
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 kommer ikke til å la ungen drikke brus hver dag! blir streng på kun lørdag.. jobber i en matvarebutikk og synes synd på de barna som blir stappa i mer og mer snop bare for at de skal vere stille.. nei et glass brus unner jeg meg, men spiser ingenting anna godiser
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 7. januar 2008 #23 Skrevet 7. januar 2008 Ja!!! jeg drikker alt for mye (sukkerfri). Er vel min store "synd" nå i svangerskapet.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #24 Skrevet 7. januar 2008 Jeg drikker veldig lite brus. Mest fordi jeg syns det er alt for søtt. Jeg har lært datteren min på to år å ikke like brus. Jeg har gitt henne brus ved et par anledninger og presentert det veldig tydelig som brus. Nyåpnet solo og cola funket veldig fint. Hun tok en sup, skar noen stygge grimaser og brusen rant ut igjen. Hvis noen prøver å gi henne brus, nekter hun å ta imot. Håper det kommer til å vare. Det har fungert veldig fint på lillebroren min som nå er 5 år. Selv drakk jeg mye brus når jeg var yngre, men har gått over til vann.
mamma sin kompis Skrevet 7. januar 2008 #25 Skrevet 7. januar 2008 Er det i huset drikker jeg det ja, men er flink til å ikke kjøp så mye av det. Sparer til helgene men kjenner at jeg er sugen på det ja. Er flink med vann da...men kjedelig i lengden Bedre med brusen alkohol folkens....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå