Gå til innhold

Er det bare meg som IKKE vil ha keisersnitt her ?

Anbefalte innlegg

Gjest venter_på_jenta_mi!*høygravid*
Skrevet

Er da vel ingen som i praksis ØNSKER å gå gjennom en ks...! Syntes det er litt synd å lese alle innleggene her som setter oss som har bedt om ett ks i dårlig lys. Om jeg hadde kunnet velge alt hadde jeg foretrukket at hun lå i hodeleie så alt gikk normalt for seg.. Eneste grunn vi foretrukker ks nå er fordi hun ligger i sete og med ett planlagt ks unngår du ett haste ks-noe jeg føler hadde vært helt forferdelig! Vi har snakket lenge om dette og veid alt opp mot hverandre og det er hennes sikkerhet som blir satt først.. Det er en grunn til at så mange setefødsler ender i haste ks! Nå når vi skal ha ett planlagt ks er det stort sett jeg som har risikoene om det skjer noe,og heller det enn babyen min.. Så her gleder vi oss til planlagt ks og til å møte snuppa våres! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har veldig lyst til å føde vaginalt hvis jeg kan. Er redd for at ting skal gå galt, infekjsoner osv + at jeg er redd for at jeg må ha narkose hvis det blir hastesnitt, og jeg vil helst ha kontrollen. Er så redd for å våkne opp og ikke vite om hvordan det har gått med babyen. Er også redd for å føle meg "snytt" for den "vanlige" fødselsopplevelsen. MEN, jeg må kanskje ha ks pga hjerteformet livmor med skillevegg. Sikkert flere her som har det samme som meg, og har født vaginalt. Men jeg har nå fått beskjed om at jeg kanskje må ta keisersnitt en tid før termin hvis babyen begynner å få liten plass. Må jeg så må jeg. Kjenner ei dame, ja kjenner flere faktisk, men iallefall kjenner jeg ei som har tatt alle tre barna med ks, og det er vel ikke noe mindre fødselsopplevelse med det sikkert. Det har jo gått helt fint. Tenker faktisk også motsatt og: ER faktisk livredd for at de på føden (skal føde på sykehus da) lar meg ligge og føde for lenge uten at jeg får ks, eller at de lar meg gå for lenge før de ta ks, og det vil jeg jo heller absolutt ikke. Men, mitt og barnets liv og helse ligger faktisk i legenes hender akkurat under fødselen, så jeg må bare stole på at de vet hva de gjør.

Skrevet

Hvis man kan føde normalt uten komplikasjoner så vil man vel det?!? Selv har jeg hatt to haste KS og opplevd både vannavgang og rier og selvfølgelig håper man da på å føde på vanlig måte!

Men når kroppen ikke greier det, og alternativet er at man enten selv blir skadet eller i verste fall; barnet blir skadet, så er jeg uendelig glad for at muligheten for KS er til stede!

Så nå får jeg planlagt KS og er glad for det. Føler meg verken snytt for fødselsopplevelser eller andre ting. Hadde en nydelig opplevelse med haste KS sist, og håper på det denne gangen også. Skal blir spennende å prøve planlagt KS sånn at tiden etterpå kan oppleves ordentlig uten å være helt nedkjørt.

Også får vi som ikke greier å få ut disse ungene på vanlig måte være glade for at vi lever i dag og ikke for 100 år siden.

Lykke til med fødslene alle sammen, uansett hvordan ungene kommer til verden!

Skrevet

ser helst jeg får føde ja fremfor Keisersnitt

Sies jo det er større sjanser for komplikasjoner ved et KS enne n vanlig fødsel..så har jeg fødd to ganger, sog synes det var en herlig opplevelse å endelig få ungen ut :) verdt all smerten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...