M@mm@ til mine barn Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Blir skremt av bare tanken på det jeg.
<3 Beibi i magen <3 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 hei.. jeg vil heller ikke ha kjeisersnitt :S virker så skummelt, og får helt illinger når folk nevner de
Mammaen til Turid Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 jeg ønsker en normalfødsel, men dersom det blir noe komplikasjoner får jeg heller ta det.. (ikke det at håper på det, men en kan jo aldri vite..) kjenner flere som har tatt keisersnitt, og det har gått bra med dem og barna så jeg er ikke skremt eller no.. men jeg ønsker å føde normalt...
<3 qleopatrice <3 Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Nei ikke søren om jeg vil hvis jeg ikke er absolutt nødt.... kommer til føde hvis ungen ligger i sete også!! Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse sist gang, derfor gleder jeg til å føde denne gang
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Nei, jeg satser på en normal fødsel -selvom det var en relativt vanskelig en sist.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vil heller ikke gå inn i en fødsel og ønske det. Men hvis ungen er i sete, eller sitter fast og de må ha han ut fortest mulig må jeg jo nesten ha det likevel.
Supertea Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal ha ks av medisinske årsaker, så jeg har ikke noe valg. Men må si jeg gruer meg veldig. Har aldri blitt operert før og synes det virker skikkelig skummelt. Ser for meg hvordan det må være å ligge der og bli skåret og dratt i og æsj... Har hatt mareritt om det allerede, enda det er tre måneder igjen til termin.
M@mm@ til mine barn Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2008 Blir bare så overgitt over alle overskriftene med: Fått INNVILGET ks....
Mamma mjaua Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 jeg vil ikke ha ks. håper det ikke skjer noe under fødselen som gjør at jeg MÅ på ks. det er min skrekk:P
mor.monsen Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vil heller ikke ha KS. Det er jo en rimelig sor operasjon. Men blir det nødvendig under fødselen har man ikke så mye valg da.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Ønsker heller ikke ks. men pga forliggende morkake må jeg Kanskje det. Skal på enda en ultralyd på fredag og håper den har flyttet seg nå! Jeg ønsker faktisk å oppleve det å få rier, at vannet går, å presse, å få babyen opp på magen. Alt det som hører til en normal fødsel. kosestunden på fødestuen etterpå.Vite om jeg takler det eller ikke rett og slett! Jeg vil ikke ha innlagt kateter eller epidural. ligge bak en blå skjerm på en kald operasjonstue og bare få se nurket i 30 sekunder før de tar henne vekk. ikke får du ha babyen med deg på oppvåknings avd heller,.bare se henne/han og kanskje amme henne/han i noen minutter før baby og far tilbringer mange timer på barsel uten deg. Jeg vil heller ikke ha de magesmertene etterpå og risikoen for infeksjon i opr.såret. MÅ jeg så må jeg, ønsker jo alt det beste for barnet! men aller aller helst vil jeg slippe ks ja!
*Super*Mamman* Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vil absolutt IKKE ha ks. Hadde det første gang, akutt, å fyf.. for en grusom opplevelse, og masse, masse komplikasjoner etterpå..Og så var jeg sp innmari skuffet for at jeg ikke fikk føde vaginalt.. Var så sinnsykt glad for at fødsel nr 2 gikk bra:) Og det håper jeg for guds skyld denne gjør også
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 samme her, får litt små-angst av å tenke på det... Men selvfølgelig, må jeg så må jeg! Men jeg vil helst føde vanlig ja.
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har helt angst for operasjoner i det store og hele jeg.. SÅ her blir det ikke keisersnitt før jeg blir dopet ned når den dagen en gang kommer at jeg skal føde... (må jo bli gravid først... )
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Jeg fikk mer eller mindre velge selv, siden babyen ligger i seteleie, og jeg har hele tiden vært klar på at jeg ønsker å føde vaginalt. Ok, keisersnitt KAN bli nødvendig hvis fødselen står i stampe, og da er jeg glad for at det alternativet finnes, men jeg føler at jeg i alle fall vil prøve å få det til selv først - det er jo det beste for babyen å komme naturlig. Gleder meg til fødselen!!!
cammi78 Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Min baby ligger i sete og jeg fikk velge mellom fødsel og ks. Men bare tanken på at noen skal skjære i meg er mer skremmende enn en setefødsel, så her satser vi på fødsel. Bekkenet er stort nok og ungen helt gjennomsnitlig, så det skal gå fint.
Blå + en i magen Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Trodde de fleste ville valgt naturlig fødsel om de fikk velge jeg... Jeg ville ikke valgt KS om man kunne det! Vil helst føde naturlig... Vet det er dødens vondt, men føler samtidig det er en opplevelse jeg ikke vil miste!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville ikke... måtte med nr en.. haste KS. Og håper å slippe det dersom jeg får flere... for meg var det en grusom opplevelse.
Kjukka Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 Jeg kommer aldri til å prøve å føde normalt igjen... Prøvde sist gang, og det gikk til helvete og endte i ett haste-keisersnitt. Er noe av det verste jeg har opplevd, både det å prøve å føde normalt, og det å bli lagt i narkose, for å få ett haste-keisersnitt. Gikk heldigvis bra med oss begge, og såret var vondt i 2 dager... Så jeg var heldig der
kajfla Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 Det er vel ikke noen som ønker KS uten at det er en god grunn til det? Ingen som vil ha en stor operasjon frivillig...?!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ønsker heller ikke keisersnitt!! Hadde også blitt urolig dersom det vat nødvendig at jeg måtte ha det. Krysser fingrene for at jeg slipper
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 Vil ikke ha ks jeg heller!!!Med mindre det oppstår en situasjon der det ikke er noen annet valg. Vil gjerne oppleve å føde normalt,tror det er en stor opplevelse!!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #23 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vil heller ikke ha KS! For det første synes jeg det virker så nifst, og for det andre så vil jeg veldig gjerne ha en vaginal fødsel, da forrige gang var en fantastisk opplevelse, tross smertene selvfølgelig. Vil gjerne gå igjennom den prosessen igjen, selv om jeg gruer meg litt innimellom. Men man vet jo aldri, kan jo ende med keisersnitt i siste liten.. Huff håper ikke det..
~falck~ har fått baby! Skrevet 7. januar 2008 #24 Skrevet 7. januar 2008 Nei for all del.. Jeg vil IKKE ha keisersnitt nei... Jeg mener at har man frivillig laget barn burde man frivillig ta konsekvensen og føde det også!! Siden dette er til det beste for barnet:) MEN,, jeg forstår godt de som må ta ks av medisinske eller andre kompliserte grunner... Det jeg ikke forstår er de som velger det fordi di ikke har lyst å føde...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. januar 2008 #25 Skrevet 7. januar 2008 Ikke hvis jeg ikke MÅ. Nå jobber jeg på opr stue selv og har sett mange fine keisersnitt, så er ikke redd dersom det skulle bli slik. Men ønsker ikke det store opr såret, ømme magemuskler i mnd, infeksjonsrisiko (selv om den er liten)... Det værste for meg ville være et hastekeisersnitt. Ikke fordi jeg frykter narkose eller operasjon, men pga alt stress og redsel for at ting ikke skal gå bra. Jeg kan bare stole på at jordmor kan jobben sin og at jeg er i gode hender. Og jeg er veldig trygg på at jeg skal få god hjelp undervegs, de aller aller fleste fødsler går jo bra! Selv er jeg førstegangs, så det blir veldig spennende. Lykke til jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå