Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn har mørkt-, lyst-, og rødt hår(3 forskjellige hårgarger på 3 barn), venter nr 4 og håper hun får rødt hår da jeg må si at det er den kuleste fargen. Den er ikke gulerotrød, men inneholder alt fra lyst til kobberødt, alle frisører vi har vært til er kjempe fassinert av fargen til det ene barnet mitt. Som sagt tidligere, er mer bekymret for tander hud som ofte følger hårfargen + temperamanget selvfølgelig, ikke untakk her nei, stønn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter med rødt hår.

Far har litt rødt i skjegget, men er blond. Selv er jeg blond, og har ingen i sleka som har rødt hår. Men ett eller annet sted i genpølen ligger det jo.

Hun er 7 år, og kjempestolt av fargen sin. Sier selv at det ingen andre i klassen som har det, og at hun synes at det er sååååå fint.

Venninnene hennes synes også at hun er heldig.

Hun har i tillegg krøller, og vi andre har slett hår.

Litt mer styr er det jo med høy solfaktor, og at hun lett blir brent.

Skrevet

Rødt hår er jo nydelig da...

Kan ikke si jeg bekymrer meg for hårfargen til barnet - er det det eneste man bekymrer seg for, har man det bra!

Jeg har to søstre med rødt hår, er selv mørk, mannen min er mørk blond. Vet ikke om han har rødhårede i slekta... Men kanskje vår lille har rødt hår? Eller lyst? Eller mørkt? Akkurat det bryr meg veldig lite, heldigvis :)

Skrevet

Hvis det er din største bekymring nå når du skal bli mor må jeg si du er heldig.

Min personlige erfaring er at barnet ofte ligner veldig på far med en gang, men at dette endrer seg etterhvert. Så om barnet har rødt hår ved fødsel er det ikke sikkert det har det når det vokser opp.

Skrevet

Til HI, jeg skrev til deg igår lenger opp her at jeg ble irritert fordi du kan tenke på om barnet har rødt hår i forhold til mobbing, og eg skrev at di som tenkte sånn burde få seg en lærepenge...

Jeg mente det ikke som om du skulle få et barn med rødt hår eller andre ting, men jeg ble bare så sint å lei, at folk kan tenke på rødt hår som en uting, når barna kan bli født med skader og kromosomfeil og liknende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...