Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på hvor stor er sjansen for å få et barn med rødt hår,når far hadde rødt hår som barn(mørkt nå),og mor var blond som liten(mørk nå)? Har ikke helt sansen for rødt hår,er redd for at barnet skal bli mobbet:-( Noen meninger her? Hva synes dere om rødt hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt hår er vel like fint som alt annet hår? :) Ingen blir vel mobbet for det?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for om ungen får rødt hår. Når den kommer vil du synes det er verdens vakreste barn uansett! :)

Skrevet

Det er nydelig!!! Håper jeg får ei lita jente med gyldent/rødt hår og gjerne fregner...og gjerne litt bestemt i tillegg:))

Hilsen ei med kobber-hår

Skrevet

Har selv rødt hår, og trives med det. Mine to sønner har kommunegrått hår. . . :( Ville ha foretrukket at de fikk rødt hår)

Skrevet

rødt hår er nyyydeligt:) rødt hår er bb. er du Bb skal det være 75 prosent sjangse for rødt hår,men det er lenge siden naturfagstimene,så er ikke 100 prosent sikker...

min mor har rødt har,min far har svart,de har 4 barn og bare en med rødt hår...så teori og praksis stemmer ikke alltid..men det var før de med rødt hår vart mobbet,nå er det spesielt og fint,mangen farger jo håret rødt:)

Skrevet

Hva i alle dager er galt med rødt hår???? Hverken min mann eller jeg har rødt hår, men 4 generasjoner tilbake på begge sider finnes det, og det har vår datter arvet. Nå er fargen mye mørkere enn da hun ble født. Hun har et helt fantastisk hår, alle kommenterer hvor nydelig det er med denne rød-fargen!!!

Skrevet

Vår lillegutt har rødt hår, skinner som kobber!!! :-) Nydelig synes vi. Ingen av oss har selv den fargen, men morfaren til samboeren min hadde det vistnok. Så kan ikke hjelpe deg med sansynligheten for om ditt barn får det eller ikke.

Skrevet

Så kjekkt,at så mange liker rødt hår:-) Vet at min far og bror regelrett hater denne hår fargen...De har alltid dratt stygge vitser om rødt hår,så lurer jo litt på hvordan de vil reagere på en rødhåret i familien

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at rødt hår er recessivt (motsatt av dominant), dvs at begge foreldrene må være bærer av rødt hår for at barnet skal kunne få det.

Skrevet

Kjenner jeg rett og slett blir sint når jeg leser innlegget ditt!!!!

Tenk på alt som kan skje og være galt med di små barna, hvis du får en baby med rødt hår bør du være fornøyd og takknemlig for at det ikke er skader!!

Og mobbet?? hallo? fins da verre ting!

Har ikke sansen for rødt hår?!?!!?!

Folk som sier sånn burde få seg en lærepenge syns jeg!

Stakkars små...

Skrevet

B er dominant og b er resensiv...dominant ser en, resensiv ligger i genene...viss eg husker rett...

Skrevet

Klart det finnes verre ting,enn at barnet blir mobbet!!!!! Men jeg vil da ikke at barnet skal bli mobbet heller.Vet selv hvor nådeløse mobberene kan være og at det kan ødelegge store deler av livet for mange! Derfor spør jeg om dette,for å vite om det er grunn til bekymring for evt mobbing.synest du er stygg som håper en vordrende mor får en lærepenge,det kan jo også skade babyen, eller hva?

Skrevet

riktig,begge må være bærer av rødt hår:) du må ha Bb for at ditt barn skal kunne få rødt hår....din kjære er bb...

Skrevet

forstår at du bekymrer deg, bekymrer oss for så mye rart når vi er gravid...eg har ganske utstående ører,har blitt ertet så mye for det, takker for krøllete langt hår...når eg var gravid med min datter kom fortida opp igjenn og det eneste eg kunne klare å tenke på var at det helt sikkert var en gutt med gigantiske ører og at han kom til å bli mobbet like mye som eg vart...kankje verre...var litt full i hormoner og var egentlig livredd for å få et døfødt barn,men klarte ikke sette ord på det,da vart det enda mere skummelt... det er mye som kan gå galt,setter en ting i perspektiv,trur eg du blir kjempeglad for rødt hår:) det kommer du nok til å bli uansett:) det er jo gullet ditt:) kan det være at du er redd for andre ting og gjemmer deg bak rødt hår?

Skrevet

hei :D

Synes folk her inne spør om mye rart, og det uten å få slik pes som Hi her har fått av enkelte! Folk spør om ting som hører barnelærdom til, men får likevel positive tilbakemeldinger.. Da synes jeg at også HI her bør få en konstruktiv tilbakemelding på spørsmålet sitt! Er vel selvsagt at hun frykter, som oss alle andre, at barnet ikke er friskt osv.. Likevel må det jo gå ann å fundere på andre ting, som da ikke er medisinsk eller lignende.. betyr jo ikke at hun bryr seg mest om hårfargen til barnet..

Dersom dere ikke kan si noe om sannsynlighet ved at dere kan krysningsskjema ol, så er det vel bare å overse innlegget om dere finner det støtende eller lignende.. Synes det er flott at så mange kan gi positiv tilbakemelding,selv om de selv har rødt hår eller har barn med rødt hår.. alle er vi forskjellige og alle har vi forskjellig smak!! Derfor er det for meg naturlig å respektere det HI tenker på, på lik linje med at jeg respekterer at det gjentatte ganger er vordene mødre som ikke skjønner seg på dette med permisjon og fødselspenger..

Skrevet

Takk for forståelse ano 22.30

Skrevet

Hi=)

Ja, vet du hva!! jeg blir helt matt av folk.. Synes spm ditt er relevant,og overhode ikke dumt å stille!

Skrevet

Da vet vi ihvertfall at de med rødt hår er hissige.

Skrevet

Glemte å skrive at sambo har en bestefar som har rødt hår=) så, det er ikke usannsynlig at vi også får et barn med rødt hår. Tenker ikke noe på det, jeg, men.. har ei venninne som ikke liker sitt røde hår, så har full forståelse for tanker rundt dette=)

Skrevet

Har ikke sansen for rødt hår?????? Oi sier jeg bare... Det er vel like vakkert det som noe annet!!???

Jeg har selv rødt hår, skal innrømme at jeg ikke var glad for det selv når jeg var yngre,men det går seg jo til når man blir eldre..Har aldri blitt mobbet for det!

Min datter har fått rødt hår,hun er veldig vakker med sine lange røde lokker!!!!!

Eneste "bakdelen" med rødt hår er nok at det ofte følger med et litt sterkere temperament og viljestyrke til tusen!Og hvis man er riktig uheldig,så kan man jo få den lyse huden som veldig ofte følger med..Huden er og har vært en stor plage for meg,og det er noe jeg bekymrer meg mer for om jenta mi blir like plaget med det som jeg har vært.... Men det går seg jo også til,man lærer seg å leve med det!

Hva gjør du om barnet ditt får rødt hår?? Farger det? Begynner å grine? Nei,skjerpings anonym HI..Hvis du har den holdningen til ditt barns hår fra dag en,så kan du jo regne med at h*n blir mobbet for det..Holdninger smitter over på andre!

Skrevet

Tilbakemedlinger? Ja selvfølgelig, det er jo det vi gi: hun spør jo hva VI ANDRE SYNES OM RØDT HÅR!!! At ikke alle er enige, klart det!! Men må alle tilbakemeldinger være positive da? Vi kan liksom ikke bare føye oss å si jodda, rødt hår, da blir nok ungen din mobba...:S Men at vi er uenige med henne betyr ikke at vi ikke respekterer hennes meninger!! Slik som du må respektere at vi ikke er enig med HI. Og hva er det med å drive å signere anonymt?? Kan man ikke stå for meningene sine med nicket sitt? (Dette gjelder alle, og ikke bare deg.)

Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på dette med gener/hvor store sjanser for å få rødt hår, ville bare si at jeg synes rødt hår er helt nydelig! Min samboer hadde helt rødt hår som barn/ungdom (mørkblondt nå), så muligheten er jo der for at vårt barn også får det. Og hvis h*n får det, er det overhoooodet ingen pes med det, det er da like fint som andre farger. Synes det er bare tøft med rødt hår.

Og angående mobbing: det er mange ganger helt tilfeldig hvem som blir plaget/mobbet, umulig å forutse.

Fatter egentlig ikke hvorfor enkelte har så mye i mot en spesiell hårfarge?! Og rødt er blant de peneste, mener nå jeg:)

Skrevet

Vi vil nok alltid være forskjellige og inneha forskjellige meninger=) Det er jo det flotte med oss mennesker=) Tror jeg velger å konkludere med det, og ønske dere alle ei god natt.. :D

Skrevet

Jeg har rødt hår og har aldri blitt mobbet. Men det er jo forskjell på rådfargen og. Noen har veldig gulrotfarget, noe jeg ikke synes er kjempe fint. Glad for at jeg er litt mer kobberrød. Datteren vår har fått det og alle kommenterer hvor fin farge hun har på håret. Jeg er helt overrasket! Jeg tror vi er over den perioden hvor folk blir mobbet for rødt hår. Nå er det faktisk populært!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...