Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Der tipper jeg du satte colan i halsen :DDD Altså, ei som står meg veldig nær er hemmelig lesbisk og jeg synes det er helt tragisk! Det er bare meg hun har fortalt det til (+ de hun dater sef) og hun kvier seg som pesten for å fortelle det til flere. Jeg forstår henne jo, men det er da ikke noen skam lengre dette! Redd for henne jeg når hun ikke kan "leve som hun er", om du forstår hva jeg mener Må da være fryktelig slitsom og psykisk belastende å ha det sånn! Og noe så bortkasta! Noen som har erfaring de vil dele med meg? En tung hemmelighet å bære på dette på en måte synes jeg... Skulle ønske hun snart kunne bli åpen om dette å leve livet sitt uten å gjemme seg! Hun begynner jo å dra på årene også...
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg for min del driter i om de er det ene eller andre. Kan en ikke godta folk for den legningen en har så er de ikke mye verdt selv.
våken_om_natta Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Først og fremst må hun ville fortelle det selv da. Du sier at hun kvier seg. Er det fordi hun ønsker å holde det for seg selv, eller fordi hun er redd for hva familie og venner vil si? Har hun lyst til at alle skal vite det, liksom...?
dansejentes mamma Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Hvor gammel er hun da? De fleste vil jo gjerne være litt voksne før de går åpent ut. Sikker på at hun ikke har kontakter i et nettverk, kanskje hun har det helt ok slik? Ikke alle som liker å bli definert ut fra hvem de har sex med.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Ja, det er jo slik 99% tenker, men denne "frøkna" her er da altså redd for å fortelle det til flere pga reaksjonen deres. Jeg forsøker å forklare og forklare at alle vil reagere positivt og at disse tankene hennes er bare noe som sitter i huet på a! Foreldrene hennes kommer ikke til å slå av henne hånda..., det vet jeg! Men hvordan få hun til å forstå det da?
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Vi som er hetro går ikke ut og forteller det til venner og familie, så hvorfor skal hun det ? Hun er da ikke anderledes for det.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 Kvier seg for reaksjonen til folk. Har forstått hun enkli ønsker å bli åpen om det å få seg en seriøs kjæreste, men at hun ikke tør helt enda. Hvordan få sparket henne over den siste bariæren? Tips?
Gjest -<<- Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 "Har du noe greie på mennesker?" Ja, det er garantert psykisk belastende. Men hun er voksen og må få velge selv. Du kan evt opplyse henne om websider som gaysir.no, roterommet.no, llh.no osv., og tipse om at det finnes støttegrupper og alt mulig rart for folk i samme setting. Ellers kan det sies at det vanligvis er effektivt å utsette folk for veldig åpne homoer i fleng, siden fenomenet da normaliseres for dem og de innser at det er en del år siden homofili var synonymt med utstøtelse.
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Om noen slår hånden av henne så er det jo de som er "anderledes". Ikke henne. Kanskje du skal vise henne svarene våre ?
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 Nei, det sier jeg også, men da tar man jo med kjæresten på fest!?! Og det tørr altså ikke hun....
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 WTF! For en overskrift! Fikk liksom følelsen av at det var et dyr eller noe. "Har du noe greie på pungrotter" liksom. Måtte bare si det, har ikke lest selve innlegget. *går tilbake for å lese*
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2008 26 år. Jada hun lever ut sin legning i hemmelighet, så hun lider nok ingen nød men hun slites mellom å ville fortelle det til flere for å kunne få litt "orden på livet" og å ikke tørre si det til flere...
våken_om_natta Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Syns ikke du skal garantere henne at alle kommer til å reagere positivt, for det er det ikke sikkert at de gjør. Ikke hvis det kommer uventa på! Jeg snakker av erfaring. Jeg har ikke noe mot homofile, men er dessverre en av dem som reagerte litt teit da jeg fikk vite at min beste venninne er lesbisk. Ikke fordi jeg hadde noe i mot det, men fordi det kom veldig uventa på meg. Vi har et veldig godt forhold i dag. Jeg var til og med forloveren hennes.
Gjest -<<- Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Dere som er hetero forteller det til alle hele tiden. "Han hotte fyren jeg dansa med i helga ...," "min mann og jeg bruker" osv. - og det store flertall antar også at alle andre er hetero inntil det motsatte er grundig presisert.
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Hun finner da i hvertfall ut hvem som er venner eller familie på den måte, selv om det ikke er kjekkeste måten å finne sånt ut på.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2008 Jada hun velger selv. Jeg har bare litt følelsen av at hun ønsker noe fra meg. Hjelp til å komme over bariæren etc... Iom hun bare har fortalt det til meg... Hun prater om det hele tiden når vi ses, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre... Har sakt hun har min støtte uansett og at jeg an være det når og om hun vil fortelle at jeg kan si det for henne osv osv, men ikke noe er riktig. Nå er det gått 6 mnd siden jeg fikk vite det. Håper hun åpner seg for flere snart! Vil gjerne bli kjent med hennes utkårende jeg!
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Ja, vi gjør vel det når jeg tenker meg om, men ikke sånn direkte... Du, jeg må fortelle deg noe... jeg er hetro. Så hvorfor skal hun si at hun er lesbisk ? Hva med å bare ikke skjule det. Sikkert lett å si ja. Det er ikke vi som gruer oss.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2008 Så sant, så sant Alt hun tror er bare i hennes hode. Hun kommer til å få så mye forståelse at hun kommer til å angre for at hun ikke sa det mye tidligere. Det tror jeg!
Tøysetipp Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Bare gi henne tid. Ikke alle kommer ut av skapet med brask og bram. Jeg både datet og hadde skrevet under skilsmissepapirene før det ble offentliggjort at jeg var lesbisk ( da var det kun 3-4 som visste om legningen min).
grå :) Skrevet 6. januar 2008 #20 Skrevet 6. januar 2008 vet du! jeg forstår henne til en grad. det er skummelt å stå foran folk med en stor 'hemmelighet' og alle er faktisk ikkie så åpne som de vil ha det til. greit nok at mange av de yngre nok driter i den seksuelle legningen, men foreldregenerasjonen og de som er eldre tror jeg nok kan ha mer trøbbel med å svelge det. samtidig tror jeg nok at hun vil få det mye bedre med seg selv da hun orker stå fram med kjæresten sin. mange kommer nok til å synse om det, men det går over vil jeg tro. personlig tror jeg nok hun bør bare hoppe uti det med begge beina. og håpe hun har mange som støtter henne når hun trenger det. ta tyren ved hornene og bli ferdig med det rett og slett.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #21 Skrevet 6. januar 2008 DET er helt sant! Og alle maser på henne for at hun er så sær og ikke finner seg en kjæreste. Ja, jeg er også skyldig der *rødme*... Huff!
Gjest -<<- Skrevet 6. januar 2008 #22 Skrevet 6. januar 2008 Akkurat det er jeg forsåvidt helt enig i. Jeg er grundig oppgitt over alle som forteller at "når jeg endelig tørte å si det til mamma så sa hun at det hadde hun da visst leeeenge" - hva er det for en møkkamor da, som ikke spurte/kommenterte det, liksom. Ser heller ingen grunn til at hun skal sette seg ned og si "jeg er lesbisk" til noen som helst, med mindre hun føler det som et behov - en simpel "da jeg og dama var på fisketur sist helg..." burde duge.
M@mm@ til mine barn Skrevet 6. januar 2008 #23 Skrevet 6. januar 2008 Ja, men santidig så skjønner jeg henne jo, men det er jo de som er imot lesbiske som skaper denne redselen. Ikke de soom er glad i henne uansett hvem hun er.
Gjest -<<- Skrevet 6. januar 2008 #24 Skrevet 6. januar 2008 Har hun en utkåret? Er vedkommende av samme formening som henne om åpenhet og denslags?
hit og dit Skrevet 6. januar 2008 #25 Skrevet 6. januar 2008 Eg kjenner ei som har ein far med veldig mange fordommer. Dette er ei pappajente som i alle år har forguda pappen sin, og ho hadde adoptert hans holdningar og. Dette er ein meget gammel mann, han var vel over 50 då ho vart fødd og er no i 70årene. Denne jenta sleit veldig. Ho brukte lang tid på å fortelle dette til utvalgte venner. Det er vel meg og ei håndfull andre som veit. Per i dag så har ho bestemt seg for å holde det skjul så lenge faren lever. Eg håper at ho, etter å ha vert åpen med vennane sine ei stund, får sjølvtillit til å fortelle faren sannheten. Ho har hatt det veldig tungt, og har slutta med studiene sine for ei tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå