mamma sin kompis Skrevet 7. januar 2008 #26 Skrevet 7. januar 2008 Har regnet litt på det der, og fant ut at det er ikke mye jeg taper ved å ta 80% enn 100%, Ikke i mitt stå sted. Så det blir 80%, og ferie etter pappapermisjon + 1 mnd permisjon, slik at han/hun kan begynne i barnehagen høsten 09. Slipper dagmamma.
mamma sin kompis Skrevet 7. januar 2008 #27 Skrevet 7. januar 2008 Taper 4000 på å gå 80%, men det er ikke noe. Bedre det enn åmå punge det ut til dagmamma.....man får jo ikke kontanstøtten før barnet er fylt 1 år. Faren tjener best her i huset, så det blir ikke no problem for han å få 80% i 6 uker. Lengre tid hjemme er det som teller. Men det blir ikke så mange utskeielser som før. Men penger er ikke alt Lykke til alle gravide...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #28 Skrevet 7. januar 2008 Blir 44 uker, 100 prosent lønn. Siden jeg ikke har jobb etterpå, så blir jeg arbeidsledig og går ca fem mnd hjemme på arbeidsledighetstrygd med babyen til han/hun begynner i barnehagen august 2009. Økonomisk er nok dette det beste!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #29 Skrevet 7. januar 2008 Skal ha 80 % lønn og 54 uker, + ferieukene mine. Så blir hjemme i et år + litt )
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #30 Skrevet 7. januar 2008 Svarer seg økonomisk med 100% lønn, men dersom man velger noen ekstra mnd ulønnet permisjon har man ikke rettigheter ovenfor NAV dersom man blir syk. Er lurt å tenke på.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #31 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tar 54 uker med 80% lønn, og så søker jeg om et ekstra år uten lønn. Har lyst å være lenge hjemme med mine små
Lykkeliten123 Skrevet 7. januar 2008 #32 Skrevet 7. januar 2008 Hm... 80 % lønn og 100 % fritid- detta kan bli skummelt for økonomien =) *Hehe*
Pus5 Skrevet 7. januar 2008 #33 Skrevet 7. januar 2008 hei vi tar tar et år med permisjon med 80 %. mor får 7 mnd og far 5 mnd, pluss ferie da så jeg blir hjemme i ca 8 mnd. Har ikke økonomisk sans til å skulle spare opp noen penger til eventuelle et par ulønna mnd. Lettere med en fast sum i mnd.... hilsen rotehode
Tanta i skogen Skrevet 8. januar 2008 #34 Skrevet 8. januar 2008 Her er et regnestykket... håper det stemmer.. hvis ikke gi tilbake melding!! Si du har 25ooo i lønn før skatt, og du bet 36%skatt.( regner ut skatten til slutt) Om du velger 100% i 44 uker.. (Det er 4,333 uker i mnd) 25000 / 4,333 = 5769,7 kr i uken i 44 uker. 5769,7 x 44 uker = 253865 kr før skatt 253865 x 36 / 100 = 91391,4 i skatt som gir utbetalt 162.473,6 kr Om du velger 80% i 54 uker.. 25000kr x 80 / 100 = 20000 kr 20000 / 4.333 = 4615,7 i uken i 54 uker. 4615,7 x 54 uker = 249249,9 kr før skatt.. 249249,9 x 36 / 100 = 89730 i skatt som gir utbetalt 159519,9 kr Så kan man vel regne seg forderva når det gjelder feriepenger, og restskatt osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå