Gå til innhold

Hvor lang permisjon velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Velger dere å ha 44 ukers permisjon med 100% lønn eller 54 uker med 80% lønn?

Vi er litt i tvil om hva vi skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi velger 44 uker med 100% lønn, men jeg skal være hjemme noen mnd ekstra ulønnet da. Har termin i april, og skal være hjemme til høsten 2009! :o)

Skrevet

Har ikke helt bestemt meg enda, tror det blir 44 uker med 100 %. Pluss at jeg har 1 mnd ferie som jeg tar i permisjonen så dat blir det ca 48 uker...

Skrevet

skal ha 80 % og tar ut ferie ved siden av...

Skrevet

80% lønn på meg. De permisjonsukene går så fort likevel, og babyen føles liten når han leveres i barnehagen uansett, så vil ha så lang tid jeg kan :) Skal ha 5 uker ferie også, men da tar pappaen ut permisjonen mens jeg har ferie. Det er så herlig å ha masse tid sammen hele familien!!

Skrevet

Blir 54 uker med 80% lønn på meg. Har akkurat begynt i ny jobb og vil ikke be om ytterligere permisjon, så jeg tar ut mest mulig perm med en gang. Og babyen er jo så liten når han/hun skal i barnehage likevel... Gleder oss :)

Skrevet

Det vil lønne seg for deg å ta 44 uker med 100 % lønn, og så ulønnet permisjon i f.eks ytterligere 2 mnd. Har regnet på deg, og jeg sparer 8000 kr på å gjøre det slik. Nesten uansett hvor lite/mye du tjener vil det lønne seg med noen tusenlapper.

Skrevet

Kommer nok til å velge 44 uker med 100%, og deretter ta ut ferie...

Skrevet

Her blir det 54 uker med 80+ % lønn...

Skrevet

jeg velger 44 ukers permisjon med 100% lønn, har termin i april 2008 og begynner å jobbe i mars 2009 da har jeg også hatt mine 5 ukers ferie.

Mulig jeg tar permisjon uten lønn fra den ene jobben fra Mars til September men det er ikke sikkert enda.

Skrevet

har termin 25 mai. tar permisjon frem til januar 09. så tar far permisjon etter det. Er student forresten.

Skrevet

Hvorfor vil dette lønne seg? Hvordan er regnestykket ditt? Man trekker jo mer skatt av 100% lønn enn av 80% lønn. Men hvis det er penger å spare her så ja takk gjerne. Men vil gjerne høre tankegangen i dette regnestykket :o)

Skrevet

Vi velger 54 ukers permisjon med 80% lønn. I tillegg får jeg en mnd ferie. Samboeren skal ha 8 av permisjonsukene.

Skrevet

44 uker fordelt slik at jeg får de 6 første mnd og han resten. Da går jeg tilbake til studiene. Eter dette skal han ha et par mnd ulønnet permisjon til jeg har fulført. Like greit å gjøre et slik når det gir oss mer øknomisk.

Skrevet

44 uker og noen måneder uten lønn. Mange tusenlapper å spare på det.

Viss du regner på det selv, så vil du se. 100% utbetaling på 44 uker blir mer enn 80% på 54 uker. Husk at også barnefaren bare får 80% i sin permisjon viss du velger 54 uker.

Skrevet

Man får myyye mindre feriepenger dersom man velger 80% lønn...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi tar 80% lønn tenker jeg, men vurderer tidskonto. Må bare sjekke litt mere rundt det først!

Skrevet

Det blir 80% lønn på meg, også skal sambo ha de siste 4 mnd av permisjonstiden.

Skrevet

Vi tar 80%, hadde det sist og kunne ikke tenk meg noe annet: )

Skrevet

HVorfdan regner man på det egentlig?

Skrevet

Hei!

Det stemmer det som "Smitt & Smule" skriver ovenfor her, at:

"Viss du regner på det selv, så vil du se. 100% utbetaling på 44 uker blir mer enn 80% på 54 uker. Husk at også barnefaren bare får 80% i sin permisjon viss du velger 54 uker."

Min kjære er revisor, så han har regnet på dette... og det lønner seg å ta ut 100% lønn, også heller ta noen måneder ulønnet permisjon. Jeg skal også være hjemme med babyen min så lenge som mulig. Har termin i mai, også begynner jeg å jobbe igjen over sommeren 2009.

Mange som glemmer å tenke på at barnefaren bare får 80% i sin permisjon, dersom man velger 54 uker.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har regnet på dette.. Med skatt taper jeg faktisk penger på 100% permisjon! Og ganske mye faktisk, en månedslønn nesten. Så i mitt tilfelle kommer jeg til å velge 80% når den tid kommer. I tillegg til ferien som jeg har tenkt å bruke i permisjonstiden når mannen er i permisjon.. Men dette er langt opp og høyt fram...

Skrevet

Og hva så om barnefaren også får 80 %? Om far har mye høyere inntekt enn mor kan jo det ha noe å si men når man tjener nogenlunde likt går vel opp i opp?

Skrevet

Sørlendingen:Kan jeg få se regnestykket? Du kan jo sette inn noen eksempeltall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...