Gå til innhold

vi reiser til thailand!(hjeeeelp?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at vi har kjøpt inn et solid arsenal av antibac servietter og håndsprit og kommer til å være svært nøye med håndhygienen! Jeg har vært i Thailand 2 ganger selv og har ikke blitt syk. God helsehjelp er det å få så lenge man har reiseforsikringen i orden. Flere i min familie måtte behandles etter tsunamien og alle fikk førsteklasses behandling der nede til tross for at de var i en meget presset situasjon da.

Vi har også valgt å ta med en solid gammel (arvet) simo kombivogn så hun har noe skikkelig å ligge i med stor kalesje og myggnett. Kan sove hvorsomhelst i den!

Skrevet

Noen som har noen fler gode tips? Var forresten på Lindex å handlet solhatter til 10 kroner idag jeg!! HAr nemlig handlet litt sommertøy på salget i August.. men ser ut som han vokser litt for fort gitt... kjekt at noen butikker selger ut litt sommertøy nå da!

Skrevet

kanskje det er noen idag som har noen tips?

Skrevet

VI VAR AKKURAT I THAILAND SELV.

 

Tulla var da 5 mnd, så hun var nok litt større en din. Men, for en fin ferie vi hadde. Vi var litt skeptiske til den lange flyreisen da vi ikke fikk krybbe på flyet.

Jeg hadde med meg ammeputa i stedet og den støttet opp og avlastet kjempe bra. Fra vi dro hjemmefra til vi ankom hotellet tok det 18 (!) timer. Ikke noe sutring, klaging eller tegn på at hun ikke hadde det bra. Det var en del andre barn på flyet som grein i ett sett.... Vær glad for at hun er så liten og da sikkert er mer enn fornøyd fordi hun får sitte på fanget!!!!

Hun ble derimot veldig bortskjemt for tailendere generelt er veldig glad i barn, de hilser og stopper deg og smiler som bare det.

Husk at tuk-tuk kanskje ikke er så lurt, og at i vanilg taxi får du ikke bilsete til de små, så du må ha de på fanget.

Vi badet og kosa oss, og med bare pupp som mat gikk det kjempe bra. Hun spiste mye, sikkert pga varmen, og var ikke syk en eneste dag.

Hvis du får diare/ blir dårlig er det lurt å ha med litt melkeerstatning så ikke hun også blir dårlig. Vær nøye med maten (som da du var gravid: ordentlig stekt kjøtt, bare skrella frukt, ikke salat osv)

 

Kos dere masse på turen. Bad og ha en kjempebra ferie.

 

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...