Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er 1 gang jeg er her på denne snart klar delen. Vi har sikkert mange ulike grunner til at vi velger eller må vente med å starte prøvingen. Hva er deres grunn? Vi har nettopp bestemt oss for at vi skal starte prøving i mai. Har blitt anbefalt av lege med å vente med sv.skap nr 2 av ulike grunner. Vi har ei nydelig tulle på 2 år som vi kan kose oss med i mellomtiden. Var en del på bli gravid og 1 trimester da jeg ventet henne i 2005. Kjenner nå at det er spennede å tenke og planlegge igjen. Har ikke vært innom disse sidene i mellomtiden. Så nå er tanken å slutte med minipillen i månedskiftet og få syklusen tilbake. Starte folat i april og bli aktiv prøver i mai. Wow.. nestemann er i planleggingsboksen- det føles godt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vel egentlig ventet på at samboer skal bli klar! Og det er han i april... :) gleder meg masse!

Skrevet

Jeg venter rett og slett av jobb messige grunner. Jeg kan gå glipp av en god del penger om jeg går ut i permisjon før oktober er over.

Skrevet

Vi venter for at jeg skal bli ferdig i lære og få et fagbrev, fast jobb, få flytte inn i huset vi holder på å bygge, og få litt mer styr på økonomien

Skrevet

Venter fordi jeg er ferdigutdannet til sommeren og vil jobbe 6 mnd først slik at jeg får rett på foreldrepenger :)

Skrevet

se der. mange ulike grunner. Når jeg svarer dere, svarer jeg på mitt eget innlegg da..?? Prøver meg fram for å se hvordan dette blir på trykk. Imorgen begynner treningen for å komme i best mulig form til neste sv.skap. Jula har satt sine spor

Skrevet

Jeg har ikke...

Skrevet

Jeg skal prøve å vente med å bli gravid til april/mai/juni engang. Er ferdig utdannet i juni og skal jobbe i 6 mnd for å ha rett på fødselspermisjonspenger..

Jeg har en datter fra før, født i 2005. Gleder meg stort til neste graviditet og nurk.. :)

Skrevet

Jeg har ventet/veter fordi jeg gjerne vil ned noen kilo først. Men nå tror jeg egentlig jeg er ferdig med å vente - selv om målet ikke er nådd.

Men jeg får ta det litt etter litt :)

Skrevet

I form? Tenker du da først og fremst på at du skal gå ned i vekt før du da kommer til å gå opp igjen under graviditeten? Eller er det en fordel og være godt trent? Jeg er helt normalt bygd så sliter ikke med vekten, men trener lite - har for mye på jobben rett og slett!

Skrevet

Vi venter egentlig av luksusgrunnen at det passer oss aller best med en baby fortrinnsvis på nyåret/våren 2009... Ren egoisme, men også fordi vi har to høstbarn, og ett sommerbarn fra før, og derfor ville prøve å planlegge tidspunktet litt bedre denne gangen.. Men vi gjør ikke akkurat noe for å ikke bli gravide heller da.. Prøver bare å unngå sex på de mest utsatte dagene, og det er ikke akkurat noe man anbefaler som prevensjon... Men sitter spiren, så sitter den, og det er heller absolutt ingen katastrofe. Vi ønsker oss den jo så inderlig... Tar folat hver dag, siden vi ikke vet hva som skjer helt da... Men det er så utrolig kjedelig å gå sånn og vente når vi er så klare... Men det er selvpåført venting/spenning, så kan ikke klage... Laget meg ticker på BV som teller ned mnd og dager til vi starter prøvingen på ordentlig, så det blir spennende å se om jeg klarer å ha den helt til 13 april, eller om jeg må bytte den med en gravid ticker i steden... Gleder oss veldig til å få en ny baby i hus i hvertfall... (selv om jeg ikke tar noe for gitt her, da.. Tenker ofte på at jeg kan ha mistet evnen på de siste ti årene det har gått siden forrige gang jeg var gravid...)

Skrevet

vi venter pga jobben min. har fått masse ansvar og er på vei "oppover" i systemet, så det ville vært dumt å bli gravid nå - på alle måter.

er heller ikke "helt klar" enda... vil ta en jorda-rundt-tur og feste litt mer først.

morsomt hvordan de eldste av oss her inne er de som føler oss minst klar!

19-åringene tenker seg vel kanskje ikke så mye om før de setter i gang..

Skrevet

Det tror jeg også!

Nå er jeg vel ikke så "gammel" selv, blir 27 til sommeren, men jeg føler meg absolutt ikke klar. Har så mange tanker og bekymringer som setter seg i veien, og jeg vil gjerne løse problemene FØR de oppstår, ikke mens... Heh..

Vet ikke om det er fordel eller ulempe, men skulle ønske jeg kunne tenke litt mindre, og bare hoppe i det!

Skrevet

kommer vel ann på behovet for festing og reising egentlig... Noen 19 åringer kan være mer moden enn enkelte 27 åringer for å si det sånn!

Skrevet

Anonym 09:28 12.01.2008

Jeg er gift, vi holder på å bygge hus og innreder barnerom fra første stund!

Men vil vente til jeg har utdanning og jobb på plass samt at økonomien er noen lunde stabil.

Jeg har mye erfaring med barn, så jeg vet inderlig godt hva det vil si å få barn!

Min mann og jeg har også vært med på å miste en nevø, og vi har hatt gleden av å ha en niese i over 1 år nå, og vi elsker det.

Hos oss har barn vært et tema det siste året, og vi ønsker begge barn når min utdanning, jobb og økonomi er på plass.

Vet ikke om det gir deg mer respekt for meg dersom jeg sier at min mann er 26?

Skrevet

Jeg er student nå! :) Så derfor venter vi..Skal vel satse på en sommer/høst baby i 2009 ;)

Skrevet

kjæresten min og æ e klar for og få barn no...men d e æ e så usikker på ,e når æ ska slutt på ppilla?for vi har bestilt os tur t kypros i sommer,og æ har lest at d e itj nå sæli og dra t syden,iværtfaill itj i første trimester...pga varmen og kvalme osv...tenkt æ sku slutt på pilla i mai/juni....kan d ta lang tid eller kan d skje me engang liksom?vi e sååå klar for baby no,har vært sammen i 6 år,har egen leilighet og en liten hund:)

Skrevet

Vi venter fordi vi vil at minste mann skal ha blitt 4år først. Har 2 1/2 år forskjell på de to jeg har. Vil ikke ha en til tett. Håper på å få en til en gang til neste år. begynner å prøve i april.

Skrevet

Nå vet jeg slettes ikke om jeg er helt klar heller, da! Men det er på tide, og jeg har lyst til å prøve... men pga. veldig ustabil jobbsituasjon ønsker jeg at jobben i hvert fall skal gå i orden før vi begynner å prøve. Jeg håper jeg får en avklaring om ikke altfor lenge.

Skrevet

Ventet først pga at sambo ikke var klar. Nå er han det.

Jeg har lyst til at vi skal prøve til sommeren. Har to venninner som også å prøve da og jeg tenker at det må være ypperlig å ha to nære venninner i samme situasjon.

Skrevet

Har med jobb å gjøre. Begynner for meg selv nå, og må tjene opp litt først, er jo så dårlige vilkår for næringsdrivende mødre med enkeltmannsforetak!! (tips mottas med takk!! hehe)

Dessuten har jeg nå tre vvinterbarn, ogmed den bekkenløsningen jeg haddde nå sist, skal jeg IKKE utsette meg selv for gangsperre gange på is og holke en gang til.. Så utpå sensommeren prøver vi kanskje. Og julegaven 08 blir kanskje ul bilde til beste- og oldeforeldre?? hehe

Skrevet

vi venter på at sambo skal bli klar......kan vel ta noen år....sier han selv i alle fall.....

håper han ombestemmer seg snart å sier han vil at vi skla begynne å prøve;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...