miobell Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 ja ganske enkelt : Til alle dere prøvere hvor og hvordan bor dere? :-) selv bor jeg sammen med samboeren i en liten byleilighet på under 50kvm. midt i Oslo. Kjøpte i august 2006. Dyrt å bo her i hovedstaden, selv med to ok inntekter... skal kjøpe større nå etterhvert :-)
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 jeg og sambo kjøpte oss hus i høst så vi bor i eget stor hus på mange kvadrat.. stor plass.. deilig :-D bro i nordnorge.. (billig og bo her :-P)
*tornerose* Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Hei igjen Miobel :-) Jeg bor (som sagt tidligere) i Haugesund (eller Karmøy egentlig da, men skriver som regel Haugesund da de fleste ikke vet hvor Karmøy ligger, men d ligger i alle fall rett ved Haugesund) :-) Bygget oss hus for et par år siden på ca. 180 kvm (helt topp) :-) Fått d akkurat som vi har drømt om og ønsket oss :-) Ja har hørt at det er kjempe dyrt å bo i Oslo, helt sprøtt hvor dyrt det skal være..... Er gift og stelt :-) hehe..... -klem mam2.-
Pooh Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Vi bor i Oslo, nærmere bestemt Grefsen/Kjelsås. Bor i en treroms leilighet nå, men har også en tomt som vi skal bygge hus på. Søknaden er akkurat sendt inn, så det tar nok en god del tid før vi får søknaden igjennom og før vi kan begynne å bygge. Ting tar tid......spesielt her i Oslo.
Truseprinsesse Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Bor i en liten leilighet midt i Oslo vi også.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Bor i stor tre-roms i Oslo, god plass til ett lite nurk her!!
miobell Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 ja, det er dyrt her og jepp, ting tar tid...!!! Er sammen med en snekker, så er jo heldig sånn sett da han kan pusse opp og fikse osv. :-) Vi bor som sagt på under 50kvm.i dag og dette har vi betalt godt over 1,5mill for... ..pluss høy husleie. dyrt her!!! Ser etter ny leilighet nå. må ha noe større.. hehe.. føler jo at vi går oppå hverandre her, og større må vi ha før vårt lille nøste kommer, om, forhåpentligvis, ikke så innmari leeenge ;-) men det er så sinnsykt dyrt! vi har to ok gode inntekter, men du skal ikke komme langt på egenhånd her altså.. til deg mam2 - høres herlig ut med stort hus! Det er drømmen vår!!! drømmen til elsklingen å bygge et eget hus fra grunnen av. men det får bli senere når vi blir eldre og rike ;-)
Lanfear86 *23uker på vei* Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Bor i Trondheim i en leilighet på litt over 100kvm. Så god plass her. Men planlegger å pusse opp litt før babyen kommer.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 heia. min samboer/forlovede tok over gården til sine besteforeldre for 4 år siden, vi flytta inn i huset på gården i september 06 og har til nå pusset opp så og si hele huset.. Ny gang, nytt kjøkken og 4 små stuer ble til en stor og en litt mindre 4 soverom,så jeg håper jeg snart kan ordne istand til et lite nurk:) Vi bor på Bjorli i Oppland fylke,med mye snø for tiden..
Skatt i magen :) Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Nå bor vi i et hus vi har leid, et ganske stort hus på landet, et ordentlig sørlandshus Dette er i Mandal... Men vi holder på å bygge leilighet, så i mars/april håper vi å flytte inn der, det blir knall. Dette blir en leilighet på ca 80 kvm, med to soverom (egentlig 3, men valgte bort det 3. for heller å få et større bad). Dette blir ganske landlig men midt i et boligfelt med masse unger Kjempe koselig!! Så her blir det ene soverommet til nurket når det en gang kommer, håper jo jeg snart blir gravid så jeg kan begynne å innrede soverrommet allerede når vi flytter inn nesten
Skatt i magen :) Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Må jo ikke glemme å si at vi også bor sammen med hunden vår, verdens herligste rottweiler tispe på 18 mnd. (www.infinityszita.com) Blir morro å se hvordan det går når det kommer en liten baby i huset. Hun er ENORMT snill med unger, så tror ikke det blir noe problem. Noen andre her som har erfaringer med barn og hunder?
snuppedulla Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Leier en leilighet på nesten 50 kvadrat, med samboer:) Bor utenfor Oslo
muttepus Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Jeg og samboer bor i Trondheim i en helt ny leilighet på 88 kvm. Kjøpte for ett år siden. Har god plass til oss to og, forhåpentligvis snart, en liten baby! Har vedig lyst til å kjøpe noe større, men venter en stund til tenker jeg!
Babysjuk Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Vi bor på Vestlandet. Har egen gård her med to hus. Vi bor i hovedhuset, som har ca. 400 kvm boareal. Har en sønn på fire år, og ønsker oss veldig sterkt flere barn å fylle huset med. Men ser ikke ut til at det skal vere så lett det dessverre.
Isopora Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Vi bor i Skien, i et hus som er delt opp i to leiligheter. Vi bor i den ene. Samboeren min eier dette huset. Han er snekker, noe som er veldig kjekt, for nå bygger vi hus sammen som vi har planer om å flytte inn i mars. Blir drømmehus, sveitervilla på 250 km Vi har veldig lyst til å innrede et av barneromma ganske fort, så håper veldig på at det snart kan feste seg en spire Er det mest Oslofolk her inne?
Smurfelykke Skrevet 5. januar 2008 #16 Skrevet 5. januar 2008 Bor i Østfold fylke, nærmere bestemt Moss. ;o) Bor sammen med typen min i en 75 kvm stor leilighet. Har et ekstra soverom, så her er det plass til et lite nurk, ja. ;o) For tiden studerer jeg, men blir jeg gravid nå, tar jeg bare et år pause. Ikke noe stress det der egentlig, synes jeg. *S*
miobell Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2008 så herlig det blir for dere med nytt,stort hus da :-) samboeren min er også snekker. svært praktisk når vi skal pusse opp ;-) ..pappa var også snekker, så en kan si jeg har vokst opp med snekkere rundt meg, så man kan si jeg valgte kjæreste med omhu ;-) vi er fra oslo. kan virke som om det er mange fra oslo her ja... her må vi venne oss til mindre leiligheter enn 250kvm. om en ikke er millionær eller flytter langt utenfor bygrensen.. men vi trives.. ;-) men får se å finne oss noe større etterhvert. for til tross for nyoppusset og nydelig relativt ny leilighet, så er ikke 50kvm. noe å ha små nurk på over lang tid... vi drømmer om å bygge eget hus, og blir vel det med tiden. men i første omgang får vi se etter større leiligheter. skal på visninger i morgen :-) GØY!
Isopora Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 #18 Skrevet 5. januar 2008 Kjek med snekkere Kan tenke meg det er endel dyrt i oslo ja! Visning er alltid gøy! også budrunder. hehe. Moro hvis dere finner ny leilighet da, men litt kjedelig å flytte hvis dere trives godt. Men kommer babyen må man jo ha plass! Lykke til på vining da
miobell Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2008 takk :-) ja, var inne på finn.no og sjekket litt rundt nå. Ser at det er store prisforskjeller på foreks. Skien og Oslo... åååå så mye vi kunne fått i Skien i forhold. Og skien er jo en nydelig by da!! Har hytte like ved Stathelle og bruker innimellom og reise turen inn til Skien når vi er der :-)
LilleFrøkenL Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Mahalkita!! Vi har også rottweiler,en hann på 2 år fra kennel infinity..var det der dere også fikk tispa deres fra?ser det står infinityszita..
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. januar 2008 #21 Skrevet 6. januar 2008 Det er bra i Grenland vettu Har du sett reklamen? hehe.. Hvor har du hytte henne da? jeg er jo fra Stathelle flytta til Skien etter jeg blei sammen med Sambo. Langesund er jo nydlig, spess om sommeren
miobell Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 6. januar 2008 hehe... jepp! har sett den reklamen. og det stemmer nok sikkert det ja... hehe... " vi kan bytte ut vår lille toroms med noe stort der"... Vi får se. Jeg er ganske fleksibel, men min kjære er så glad i storbyen, så tviler på om det hadde blitt med det første.. langesund er så idyllisk og nydelig ja! :-) er der mye om sommeren. hytta ligger på kjønnøya. kjenner til`?
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. januar 2008 #23 Skrevet 6. januar 2008 Hehe, jada, stemmer for mange, det er mange som blir i Grenland i stede for å flytte til storbyene. Du får få samboeren på gli Jada, har ikke helt oversikt over hvem som er hvem av øyene, men jeg har vært masse uti fjorden der. Har alltid hatt båt, så har vært masse på vannet Langesund er et must om sommeren! hehe..
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #24 Skrevet 6. januar 2008 hei.. vi bor i et stort hus litt utenfor sandnes med 4 soverom... har heldigvis god plass til et nurk... vi har også 2 hunder, en han rottweiler på 3 år som heter ajax, han er den beste i verden... også hadde samboer en når vi ble sammen, d er ei tispe stafford shire bull terrier på 4 år.. vet ikke helt hvordan d skrives.... så nå venter vi bare på et nurk,... så får vi se hva vi gjør med tanke på hundene:)
Skatt i magen :) Skrevet 6. januar 2008 #25 Skrevet 6. januar 2008 Høstprøver Ja vi fikk Zita fra Kennel Infinity Så morro at dere også har hund derfra!! Det er noen skikkelig herlige hunder de avler fram, utenom at vi har vært veldig uheldige Den tiden vi har hatt henne (helt fra hun var 8 uker) så har det gått med rundt en 50 tusen på dyrlegeregninger, heeeldigvis har vi forsikring, men uansett, mye i egenandel og slike ting... Hun er veldig allergisk, så det er mye mageproblemer (oppkast, diare), hudproblemer (ørebetennelser, sopp, kløe, rennende øyne osv...) Hehe, skal ikke snakke mere om hunden nå.. Men må jo si at det blir spennende å se hvordan Zita blir når det kommer en unge i huset.. Tror nok det vil gå bra, men hun er jo vant til å ha HELE oppmerksomheten hele døgnet... Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå