Gå til innhold

Naturlig:

Anbefalte innlegg

Skrevet

naturlig a2

1 instinktiv, medfødt, iboende en n- trang til selvstendighet

2 som hører til, som er el. skjer i overensstemmelse med naturen n-e grenser / dø en n- død / n- farge t forskj fra *kunstig / n-e tall hele, positive tall, 1, 2, 3 osv, av og til medregnet 0 / n- språk i edb: språk der reglene er mer basert på vanlig bruk enn på foreskrevne regler / overn-

3 forståelig, rimelig det er bare n- at du lengter hjem / land som det er n- å sammenligne seg med / n- nok

4 som svarer til naturen et portrett i n- størrelse

5 likefram, enkel, ukunstlet opptre, snakke n-

Det stakkars ordet må jo være et av tidenes mest misbrukte. "Et naturlig forhold til kaker"? D'oh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like naturlig som når barn som aldri har smakt noe søtt kaster seg over når foreldrene ikke ser og hyler av sinne når det blir tatt bort;-)

Skrevet

Hent deg litt sukker så kvikner de små grå kanskje til;-)

Skrevet

Poenget mitt er at ens forhold til kaker har fint lite med naturlighet å gjøre. Ikke er kaker naturskapte heller. Mange dibberes definisjon på "et naturlig forhold til" er omtrent synonym med "sånn vi alltid har gjort det hjemme hos meg." Latterlig.

Skrevet

Hvis man skal bruke dette som levetråd, så står det verken noe om mat, vann, salt eller søtt...og jeg må jo nevne oksygen.....det er vel ganske naturlig at man "putter" i seg alle disse tingene?Et naturlig forhold til mat? Hva er det? Jo, moderate mengder av det meste...Kroppen TRENGER søtsaker...men i moderate mengder.

Skrevet

Dette lar seg jo forklare på en naturlig(pkt 3) måte. Noen har en naturlig(instinktiv, medfødt) måte å forholde seg til kaker på. DVS eeeeelsker dem (eller....?):o)

Skrevet

Naturlig, som i form av normalt.

Slik jeg er oppvokst, hvorav alle jentene i klassen også, kake i bursdag. Da vil jeg si det er nokså normalt og ganske naturlig at det serveres kake i bursdag.

Skrevet

Enig med NoDoubt.

Og Pila - skjønner du ikke utsagnet "Et naturlig forhold til kaker", så anbefaler jeg at du legger fra deg ordbøker og forskningsrapporter, og prøver å tenke på et "normalt" nivå... ;-)

Skrevet

Akkurat Frk. frustrert med alle de små!

Moderate mengder!

Skrevet

Hvorfor sier man forresten at "kaker er ikke naturskapte"?

Er de ikke?

kaker er skapt av menneskene. Menneskene er naturskapte, like stor del av naturen som hvilken som helst apekatt.... Det ligger da i menneskets natur å behage seg selv, ergo kaker..

Skrevet

Joa, jeg skjønner at de fleste som sier det her mener "et slikt forhold til kaker som jeg vil at mine barn skal ha." Men spesielt universell bruk av begrepet er det ikke.

Skrevet

Eller tenker på et naturlig nivå! Ikke politisk korrekt og DiB korrekt nivå!

Skrevet

Med det resonnementet er absolutt alle eksisterende fenomener naturlige. Det er f.eks helt naturlig å ta livet av ungene sine, for det er noen som gjør det.

Skrevet

DET er jeg enig med deg i! :-)

Skrevet

Ja, jeg er kjent for å mene det samme som alle andre på dib ...

Skrevet

Det jeg har lest fra deg fremstår som meget perfekt! Eller Etter DiB stander om du ønsker det!

Skrevet

Nei, der bomma du. Det er IKKE naturlig å ta livet av barna sine. Bå synest jeg faktisk at du tøyde den strikken litt vel langt.

Skrevet

Ikke ifølge norsk språkråd kanskje.. Men, som iform av debatten som ruller.. Et normalt forhold til, et naturlig forhold til....

Og forøvrig må jeg si at jeg hadde klødd meg i barten om jeg kom i en barnebursdag hvor det kun ble servert løkringer og rabarbara. Ikke helt det samme å blåse ut bursdagslys av en selleri liksom...

Skrevet

Å ja. Beklager om jeg ikke er udugelig nok for deg.

Skrevet

Absolutt ikke naturlig for mennesker å drepe barna sine! Naturlig for enkelte dyr, de har innstinktene som sier det er rett. Mennesker er ikke født med et sånt NATURLIG innstinkt!

Skrevet

Pilen har rett i det utsagnet på sett og vis. For meg faller det ikke naturlig å spise noen form for søtsaker for å føle noe behag. For noen faller det seg naturlig å drepe barna sine. For andre faller det seg naturlig å ha sex med en ku. Altså, hva som er naturlig er så individuelt det kan bli - hvis man skal følge den definisjonen som mange her følger.

Skrevet

For de som ikke har skjønt at det ikke går an å lage SUKKERFRIE kaker:

Sukkerfri sjokoladekake

INGREDIENSER:

80 g.margarin

Søtningsmiddel tilsvarende 250 g. Sukker Eks natreen

Viktig: Dette bør ha volum nesten som sukker

2 egg

300 g.mel

40 g.kakao

2 dl lettmelk

1 ts.natron

1 ts.bakepulver

Noen vaniljedråper Annonse

FREMGANGSMÅTE:

Margarinen røres ganske let. Herefter tilsættes Atwel® ad 2-3 gange. Dejen røres grundigt. Æggene tilsættes. Sigt natron, bagepulver, mel og kakao og kom det i massen sammen med kærnemælken. Kom dejen i en smurt bradepande. Bages ved ca. 190° i ca. 30 min.

Rør margarinen luftig og tilsett kunstig søtning i 2-3 omganger.

Rør godt. Ha i eggene og bland i alt det andre Rør godt og ha deigen i smurt form. Stek ved 190 grader i ca 30 minutter.

Skrevet

Men vi er fra naturens side skapt til å like det som er søtt og spise (omtrent) så mye vi kan når vi får tak i det.

Dessverre for oss, skjer dette hele dagen, dagen lang nå til dags, og ikke bare hver gang man kom over en bikube eller et sukkerrør.

Det er ikke naturlig å spise sukker hver dag, men det gjør vi. Og så spiser vi ekstra mye når vi skal koooose oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...