Gå til innhold

Hva er egentlig poenget med å.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så typisk nordmenn at når vi skal kose oss, skal godteri-skåla fram. Hvorfor MÅ vi ha godteri og kaker for å kose oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget med å gi et så lite barn kake?

Hvis hun lever i 87 år, vil hun helt sikkert få anleding til å proppe i seg sukker nok av ganger, så hvorfor ikek utsette det litt?

Et så lite barn, som ikek engang vet hva kake er, har overhodet ikke vondt av ikke å spise kake selv om de andfre får. HUn får jo ikke kaffe slev selv dere drikker det?

Skrevet

hehehe...

Mini får kaffe han...

Her får han smake på det vi voksne spiser eller drikker, uansett.

Men han får ikke mye da.

Får bare smake.

(Får ikke smake alkohol, røyk eller snus da, men det er svært sjelden vi drikker alkohol sammen med mini. Må evt. være et glass i jula... Og vi røyker eller snuser selvfølgelig ikke sammen med ham.)

Skrevet

Snuppis på 1,5 år fikk smake litt kake på 1-års dagen. Hva er så galt med det da..?? Må jo ikke bli helt hysteriske da.

Dytter ikke i ho kake i hytt å pine, men spiser alltid litt bolle, snurrings e.l hvis vi er på besøk eller i selskap i helgene.

Altså, 1/2 bolle f.eks. Må jo kose seg litt ! ¨

Brus og saft får ho ikke, der er jeg streng, Skal slippe å slite med tenner og emalje for det gjør jeg selv.

Skrevet

I en bursdag har en ting ALLE kan spise er nå min mening. Unntaket er allergier eller diabetes, men da skal det lages ting til disse også.

Vil en ikke at sin 1åring ikke skal smake på kake enda, da serverer en ikke kake i bursdag, men heller rundstykker eller slike ting. Og joda, det går fint ann å lage ting som smaker som kake, uten å være kake og inneholde sukker også. Maisbrød, smaker som kake mener nå jeg. Og det er brød, og inneholder null sukker.

Det er ikke så morro å ha bursdag å ikke kunne spise alt syns nå jeg. Heldigvis har jeg ikke allergier osv, men bare tanken på å bli servert ting i min bursdag jeg ikke kunne spise syns jeg er veldig nedverdigende. Og ja, jeg hadde en bardomsveninne med diabetes. Hun fikk nesten like mye som oss andre i andres bursdager, for alle laget ting hun kunne spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...