Gå til innhold

Hva med 50/50% samvær der mor og far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er godt mulig. Men loven sier ikke noe om at mor skal favoriseres automatisk, så det hjelper lite å forandre denne til å gjøre norm av delt bosted. Da er det lovtolkningen man bør jobbe med - det skjer da også, sakte men sikkert. Men ofte er det slik at de tingene som legges til grunn (primærtilknytning etc) er det mor som scorer best på - fordi hun er mest i hjemmet og tar mer enn halvparten av barnekontakten i forbindelse med oppdragelse etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg i det. Jeg synes også at bidragsreglene bør endres, uten at jeg har noen klar formening om hvordan. Men det blir feil for meg når mor piner samvær med far ned til et minimum, fordi hun taper penger på at far har barna mer.

Og at mor mener 50/50 er helt horribelt, men 40/60 er helt ok - kun pga økonomisk støtte.

Skrevet

enn i situasjoner der hvor mor var hjemme med barna og far ute i full jobb å tjente BRA.. da sliter mor nå jæv... vist far bare flytter.. noen ganger må man tenke økonomi også.

Skrevet

Kan umulig være noe problem. Her på DIB er alle barn i bhg fordi mor bare MÅ ut å jobbe, for hun orker bare ikke å være hjemme for å ta seg av barna sine. Så vidt jeg har forstått, er det ingen med vettet i behold som faktisk ønsker å være hjemmeværende. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...