Gjest MMJ Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Nei, ærlig talt. Blir så overgitt når jeg ser "skryteinnlegg" over at en mor her ikke skal la barnet sitt få smake på kake på 1 årsdagen sin. Det handler IKKE om at jeg synes man skal stappe i alt mulig slags mat i barn, men måte på hysteri... Men, nå skal det jo bare være sagt, det er jo bare min mening -andre skal få lov til å mene og synes hva de vil, men jeg blir en smule overgitt.... faktisk
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Er såååååååååååå enig med deg lilje!!! "Ungen min ditt og ungen min datt"
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 hahaha Er ikke vanskelig å skjønne hvilket innlegg du sikter til. Og er det noe ka-ping IKKE er, er det overhysterisk! Jeg kjenner henne godt, og hun ER en super mor - men langt fra overhysterisk
Carnivale Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg syns ikke det er hysterisk, men syns det er patetisk å måtte skrive innlegg på innlegg om slikt, hvor de kaller seg "ååå så slem mamma jeg er!" Syns folk kan få gi kake når de vil jeg for min del Men syns det er utrolig merkjelig at noen føler for å rettferdiggjøre/skryte/whatever av valgene sine. Litt sånn "jeg fødte uten smertestillende fordi det er best og skal amme til ungen blir fem og han skal aldri aldri få reffinert sukker eller transfett så lenge mammaen hans har bein å stå på, åååå så ond mor jeg er! (hint hint, si jeg har rett a, pliiiis!)"
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Det finnes en gyllen middelvei og den er som regel den beste...=)
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg syns det er dårlig gjort å skrive sånne her innlegg, jeg, der man henger ut andre mennesker...eller ETT annet menneske...
Mamma jei Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Det er bare den evige diskusjonen om sukker her inne. Den vil nok aldri ta slutt, desverre... Det vil alltid komme en "prippen" dame og prøve å gi de som gir barna sine litt sukkerholdig mat innimellom, dårlig samvittighet. Alle her inne har lov til å ha sine egne meninger, det respekterer jeg, men det er noen som virker som de vil heve seg over andre med sine meninger. Det respekterer jeg ikke! Noen gir litt sukker, andre veldig mye, andre ingenting. Sånn er det bare!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 jeg synes det er like galt begge veier. syns det er veldig galt og stappe i ungen alt den vil, og masse sjokolade fra ungen er 4 mnd.. men samtidig er det motsatte(i ekstreme tilfeller) også like ille synes jeg.. vi hadde en gutt i bhg som moren gav streng beskjed om IKKE skulle ha noe slags søte pålegg eller noe.. kunne få litt kake om det var bursdag, men ikke mye, bare et lite stykke... javell.. vi hadde prim på bordet, mye pga en jente som hadde "spiseproblem, fryktelig tynn" bare ville ha prim, og heller det, enn ingen mat. denne gutten maste og "skrek" hveeer dag etter prim. villeville ha.. når han fikk smake engang vi hadde ny vikar som ikke var klar over dette, var han helt vill i blikket og hev innpå hele skiva.. når det var bursdag, samme problemet.. han "klikket" fordi han bare fikk et lite stykke.. vi måtte rydde bort nesten hele kaker, pga vi kunne jo ikke gi de andre mer, men ikke han.. stakkar.. foreldrene lurte på hvorfor det var så mye kake igjen..
snowstorm73 Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 enig med lilje. mange innlegg her på skravlesiden der jeg lurer på om de har egentlig noen andre problemer også.
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Er det mulig å klare å engasjere seg i og bli oppgitt over at en mor ikke stapper ettåringen sin full av kaker? Og hva har det med hysteri og gjøre??
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 lilje: Hva gjør deg til en så mye bedre mor da, bare fordi du tydeligvis gir ungen din kake? Trodde ikke det var det om man ga kake eller ikke til barnet sitt som avgjorde om man var en god mor....
Mamma jei Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Å stappe i ungen og å gi en lite kakestykke når det er bursdagsselskap er det vel ganske stor forskjell på, eller hva tror du sjiraffen????
cherry coke Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Enig med Olga- Borghild. Men jeg synes ikke det er overhysteri å ikke la brnet sitt smake på kake ol. På ettårs dagen til jenta mi, fikk hun tilbud om både marsipankake og sjokoladekake, men var mest interessert i banan og pære=)
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2008 #14 Skrevet 4. januar 2008 Nei i grunn ikke. Hvis ungen ikke har fått kake før og man vil unngå søtsaker så lenge som mulig, så vil jeg ikke kalle noen hysterisk fordi de ikke får kake på ett års dagen sin. Hva tror du ungen synes er morsomt da? Kake eller oppmerksomhet?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Hmmm, jeg mener det er hysterisk når ungen ikke kan få et lite kakestykke på bursdagen sin. (Trenger da ikke å være den tyngste sjokoladekaka heller ... man kan lage gode kaker som ikke er så himla søte. F.eks en gulrotkake el.lign...) Jeg syns det skal være lov å kose seg med noe søtt av og til, men vet at mange er uenig. Men så er jeg nazi-mamma på tv-titting, hvilket andre mødre igjen synes er utrolig kjipt av meg.
Gjest MMJ Skrevet 4. januar 2008 #16 Skrevet 4. januar 2008 Det var da veldig rødhette, bare for du kjenner "vedkommende" så trenger du ikke ta helt av, hehehe Jeg mener bare, hysterisk mor ikke nødvendigvis er det samme som perfekt mor... so?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #17 Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes at de mødrene på sida her som skriver slike innlegg (sukker, våtserviett, bakovervendt bilsete osv..) atde selv mener de er sååååååååååååå mye bedre mødre enn de som ikke gjør som de selv gjør... Altså: Ka-ping mener selv hun er en mye bedre mor enn andre som velger å gi barnet sitt kake..det er inntrykket jeg fikk av innlegget hennes...
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #18 Skrevet 4. januar 2008 lilje: for det første tar jeg ikke helt av. Syns bare hele greia er for dumt. For det andre, INGEN mødre er perfekte. Ei heller ka-ping. Men hysterisk er hun heller ikke.
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #19 Skrevet 4. januar 2008 neffi: det er inntrykket du fikk. Det betyr ikke at hun faktisk mener det selv. Jeg kjenner som sagt ka-ping, og tro meg: hun mener ikke at hun er en bedre mor enn andre som gir barnet sitt kake.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #20 Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor i pokkers land skrev hun det innlegget da??? Og hva gjør henne til en super mor som du selv sier???Fordi hun ikke gir sukker? Fordi hun ikke bruker våtservietter? Fordi hun bruker reima? Fordi hun har bakovervedt bilstol?????? Jeg bare spør hva som gjør noen til "supre mødre" og andre ikke...
Gjest MMJ Skrevet 4. januar 2008 #21 Skrevet 4. januar 2008 jaaaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaaa, ikke begyn å grin nå rødhette, inenting å ta så på vei for -ro deg ned, ta et varmt bad eller noe
Odine! Skrevet 4. januar 2008 #22 Skrevet 4. januar 2008 De fleste har vel sine egne kjepphester på hvordan de oppdrar ungene sine. De aller fleste her inne kan muligens bli beskrevet som "overhysteriske" av andre mennesker som har gjort andre valg med sine barn. (og noen bruker ordet "hysterisk" fortere enn andre) Stort sett blir det folk av barna, uansett. Jeg synes det er litt missbruk av ordet å kalle det overhysterisk å ikke gi barnet kake på ettårsdagen. Man er ikke nødvendigvis ei bedre eller dårligere mor ut fra dette ene kriteriet.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #23 Skrevet 4. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal gi jenta mi kake - og syns ikke det er hysterisk at hun aldri har smakt det. Vet ikke hva hun går glipp av. Spiser ikke kake på min egen bursdag - savner det ikke.
Libido- Skrevet 4. januar 2008 #24 Skrevet 4. januar 2008 Alle har forskjellig oppfatning om hva som er over-hysterisk, og alle har sine "hysterier" som dere elsker å kalle det.
Gjest MMJ Skrevet 4. januar 2008 #25 Skrevet 4. januar 2008 Så enig så enig... er bare litt lei av: "SE HVOR HYSTERISK JEG ER; ER IKKE JEG FLINK VEL!?!?!????" -innlegg, hihihihihihiihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå