Gå til innhold

Hvorfor gidder dere å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessuten synes jeg vel ikke en doppler kun bidrar til økt hysteri blant gravide, det kan vel også øke hyggen i ventetiden på et barn? Hva synes dere om ultralydundersøkelsen da? hjelper ikke så mye det heller, sånn forebyggende mener jeg.. For å ikke snakke om 3d ultralyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HIs vinkling gikk vel mer på at å bruke penger på doppler er det samme som å kaste dem ut av vinduet, og det sier jo lite og ingen ting om hvorvidt man har råd til en slik.

Jeg synes også at bruken av 3D-ultralyd har tatt fullstendig av, når folk bruker tusenvis av kroner på privatklinikker som tjener fett på vordrende mødres oppheng i å se babyen før fødselen. Igjen; disse tilhører en kundegruppe som det er vanvittig lett å utnytte. Den ene ultralydundersøkelsen på sykehuset tilhører en ganske annen kategori enn ovennevnte.

Skrevet

Synes det høres litt ut som misunnelse jeg da. Hvorfor ellers legge seg opp i hva folk velger å bruke pengene sine på? De er da ikke så dyre at folk tar opp lån av den grunn, faktisk virket de å være rimelig billige. Folk bruker da mer på byen en lørdagskveld.

Tror nok hysteriet er der uansett. selv når det gjelder inntak av mat og drikke Og det virker ikke som om folk er spesielt interresert i å selge sine dopplere så det må da tyde på at de er fornøyd? :)

Skrevet

Hvorfor blander du inn misunnelse, lån og grad av misnøye hos kundene som kjøper? Og ikke minst; hva har en tur på byen med saken å gjøre?

Jeg snakker om at produsenter av dopplere og 3D-ultralyd-undersøkelser utnytter hysteriske gravide og gjør seg fete på redslene deres.

Det skal ikke mange hjernecellene til for å skjønne at dersom disse produktene ikke var tilstede for å skape et behov, så ville det behovet heller ikke oppstått. Dette er ren logikk, helt fri for spekulative påstander om motdebattants personlige økonomi, siden det ikke er nødvendig når førstnevnte er tilstede.

Skrevet

Jeg ville gjerne hatt en slik. Hvor mye koster de da og hvor kan man kjope de?

Skrevet

Jeg har en sånn duppedings, og vi har allerede hatt mye glede av den. Kostet meg 200 flis på Ebay, og jeg skal love deg at jeg kaster bort 200ingser på betydelig verre ting enn denne. Nå har alle kidsa mine fått høre hjertelyden før jeg har vært på første legekontroll, og de synes det er helt kanon. Spark i magen som HI refererer til kjenner man ikke før et godt stykke lenger ut i svangerskapet.

Synes det er et meningsløst argument at det ikke er en drit man kan gjøre om hjertet har sluttet å slå. Mange bekymrer seg unødig den første tiden av svangerskapet og farer som noen jojoer frem og tilbake til legen for å sjekke om de har hatt Ma, eller SA hvis de har spottet.

Synes det er en glitrende sak, jeg. Hadde nok ikke betalt mer enn 200 for min, men så er jeg innigranskauen gniten og ikke så veldig bekymret selv ;-)

3D ultralyd synes jeg også er veldig kuult.

Helt utrolig at det går an å irritere seg over sånt.....

Skrevet

Enig med HI (men hvorfor i helvete annie???)... hva får du gjort HVIS hjertet ikke slår endag? Og hvordan er du i stand til å vite hva som er riktig hjertelyd? Hvem skal du saksøke om du har lytta til tarmene dine i ni måneder og ikke til hjertet??

Og Bærkorg- du beriker et ellers å rolig og tandert og nærmest pinsevennaktig BIM..

Skrevet

og utrolig typisk kommentar til et sånt innlegg: JEG HAR PENGER I MASSEVIS, AZZ!! (har tross alt fått engangsstønaden min)

og husk: pappan min er sterkere enn pappan din :P

Skrevet

Herregud for et meningsløst innlegg...

Poenget er jo å berolige dem som går rundt og er redd for det. Dem er det flust av, etter innleggene på diverse fora å dømme. Og de sparer 299 turer på legekontoretfor å sjekke seg for MA, og legene for mye bortkastet tid. Og hvis du ikke vet forskjellen på tarmlydene dine eller hjertelyd, så har du større problem enn hvem du skal saksøke...

Skrevet

Bra for deg.... men har du vært nødt til å gå til mange ul, så opplever du faktisk i det eminente helse norge at enkelte jordmødre som roses opp i skyene tar feil... At du snart har syv barn forteller ikke nødvendigvis at du vet best, snarere tvert imot!

Skrevet

Hva mener du med at det at jeg har syv barn viser at jeg "ikke vet best"? Det vet du pokkers så lite om!

Eller skjønte jeg fint lite av hva du egentlig ville frem til med innlegget ditt. "Har du vært nødt til å gå på mange ul, så opplever du faktisk i det eminente helse norge at enkelte jordmødre som roses opp i skyene tar feil" Hæ, hva har det med noenting å gjøre?

Skjønner hvorfor du velger å være anonym

Skrevet

Det var ikke HI jeg mente hadde et meningsløst innlegg, men Japp. Det var det jeg svarte på. Vet ikke hvorfor svaret havnet der. Kanskje du misforstod meg? Jeg har en doppler selv, og ser helt klart poengent med en ;-)

Hvis du trodde jeg varte HI gir innlegget ditt mer mening ja, he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...