Gå til innhold

Sjokkert og trist!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

du bør virkelig ta det opp med sykehuset. Enten hadde jeg ringt å pratet med overlegen, eller tatt det opp med fastlegen min. Har selv opplevd å bli avvist fra sykehuset to ganger i forbindelse med smerter, og begge gangene hadde jeg faktisk med henvisning fra legen min om ny ultralyd for å sjekke at alt var bra. Legen min tror ikke at det er noe galt, men etter som dette er noe jeg bekymrer meg over, ville han at jeg skulle se at alt e bra og slappe av. Lite koselig å bli avvist og stemplet som "hysterisk" når man kommer dit. Jeg er førstegangsfødende og har ikke peiling på dette, og de avviser meg totalt. Da jeg fortalte dette til legen min, ringte han rett til overlegen og satte han på plass. Så nå har jeg fått en ny ultralyd og beklagelse fra sykehuset.

Men inntrykket mitt av jordmødre er svært negativt. Skal selv føde på St.Olavs i trondheim og gleder meg ikke til å kontakte dem om det skjer noe.

Jeg har heller ingen jordmor å snakke med, siden det ikke var noen tilgjengelige i trheim - så da må jeg jo faktisk kontakte legen min om det er noe, og evnt føden!

hehe, godt å få tømt seg her. Men det jeg skulle fram til - jeg skjønner frustrasjonen og sinnet ditt godt, og tror det er veldig viktig at du står på ditt og får igjennom dette. Ta det opp og krev en samtale med en jordmor!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonym 13.02!

Jeg ble også innlagt på sus med premature rier og støtte på den svenske jordmoren!

Hun gjorde sitt til at hele oppholdet ble en kamp mot tårene (som jeg tapte). Hele holdningen hennes ga uttrykk for at hun synes jeg var både pysete, umoden og uvitende. Jeg fikk "kjeft" fordi jeg oppholdt meg på dagligstuen da dryppet mitt gikk tomt (-som om det var noen big deal, det skulle ikke fylles på og det visste jeg på forhånd). Hun trodde heller ikke på meg, da riene begynte på igjen etter at jeg var tatt av dryppet (-hun tok CTG og fikk bekreftet at jeg hadde rett,...).

Pga henne har jeg gått å gruet meg til fødsel, i tilfelle jeg måtte bo på barsel og ha henne hengende rundt!!

Nå har jeg akkurat født, og støtte på henne igjen. Da var hun "helt ok", men jeg hadde heldigvis ikke så mye med henne å gjøre. (Men hun kom på vakt etter jordmoren jeg hadde under fødsel, så jeg hadde nok fått tildelt henne om fødselen hadde drøyet, veldig glad for at ikke det skjedde!)

Ellers synes jeg de andre jordmødrene jeg støtte på der oppe var aller tiders!! Alle var der for oss! For øyeblikket er der to veldig hyggelige jordmor-studenter også! :)

Trådstarter - Er det hun svenske du har møtt også?

(Vet der er en annen jordmor, litt gammel som kan virke veldig streng og sur. Men etter å ha blitt mer "kjent" fant jeg ut at hun bare har en litt streng måte å snakke på, som gjør at hun høres hurpete ut.)

Skrevet

Nei det var ikke hun jeg hadde men ei vennine av meg klaget til meg om henne....ei svensk ei...jeg så henne bare i farten etter vennina mi hadde født

Litt høy mørk ei...er sikkert hu samme?Tror hun hadde langt brunt hår i flette--slank

Hu jeg snakker om var høy-slank-mørkt kort hår og sjegla mye.

Skrevet

Jeg også tenkte AHUS hadde min første fødsel der,og det var ikke bra.Nå skal jeg til Ullevål,og håper det er bedre der

Skrevet

Hei lillegutt i magen!

Jeg skal også føde i Stavanger. Har heller ikke gått til jm i dette svangerskapet (men skal 1 gang i slutten av januar, har termin i slutten av febr.)

Det jeg lurer på, er at du skriver at alle i svg går til en samtale som du kaller journalinnskriving. Dette har jeg ikke hørt om. Kan du fortelle meg hva det er, og hvem vi kontakter for å få gjort det???

Ønsker deg forøvrig lykke til. Syns det høres ut som du har hatt en kjip opplevelse. Jeg har opplevd litt av det samme på SUS desverre. Har ringt to ganger til føden pga usikkerhet, men har blitt feid vekk. Så jeg vet hva du snakker om. Trist at noen jm kan være så kjipe med mennesker som i utgangspunktet er i en sårbar situasjon, som det jo på mange måter er å være gravid.

Skrevet

Hvor langt er du på vei?Dolly hehe...stilig nick:=)

Journalinnskrivning er en samtale med en jordmor på føden ang hvordan du vil ha det under fødselen....om du gruer deg eller gleder deg eller begge deler

Det er for at dem skal vite litt om hvordan DU vil ha det når du føder...f.eks bedøvelse og andre ting

badekar osv...også mindre ting som f.eks at dem demper belysningen etter babyen er komt ut osv

Dere snakker også om tidligere eventuelle tidligere fødsler.

Gravide pleier å bli innkalt automatisk i uke 36 til---38

Det er litt vanskelig å forklare eller huske på alt når en kommer inn med rier så derfor skriver di hva du ønsker i journalen din

Da ligger det klart og bare for dem til å lese når du kommer :=)

Det er ganske nytt:=) Veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...