Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ringte til føden i går pga jeg har en del ting jeg ville ha snakt med en jordmor om..Har ikke hvert på time der så derfor ringte jeg nå. Har hvert plaget med masse maserier og etter det har jeg begynt å få litt angst for fødselen..er redd for å oppleve denne fødselen like negativt som den første Jaja jeg kunne komme 14.30 i dag så skulle jeg få snakke litt ut om ting med en jordmor. Javel....da vi kom opp på føden ble vi vist inn på en undersøkelses rom Javel sier jordmoren..har du rier?? Nei jeg skulle på samtale her i dag med en jordmor hehe!! Å hmm det hadde hun ikke fått med seg å lurte på hvorfor...? Jeg sa som det var at jeg følte for å snakke litt ut om min tidligere fødsel og forventningene mine til denne... Åh men det hadde ikke hun tid til pga hun skulle snart gå av vakt men vi skulle sitte å vente så skulle vi få snakke med ei som skulle på kveldsvakt. Der kom det inn ei jormor som så ganske så nifs ut hehe...hu virka helt forvirra og stressa ut. Hun så litt uforstående på meg å lurte på hva vi var der for?? Hæ..vi er her for å få en samtale om blæ...blæ..blæ Javel men da har du kommet feil sier hun..du skal sikkert på poliklinikken Jeg kjente bare jeg ble varmere og varmere og flau...kansje uten grunn men jeg hadde rett å slett grua meg til en sånn samtale forde av og til kan det være litt vanskelig å snakke synes jeg.. Nei det var her sier jeg.Ja men en samtale kan jo ta lang tid å jeg er jo midt i en fødsel sier hun å ser domt på meg Javel men da kan vi jo komme en annen dag for jeg kunne jo ikke vite det sier jeg... Men jeg skjønner ikke problemet ditt helt sier hun... Da kjente jeg at jeg begynte å bli lei meg og ikke minst sint så jeg sa som det var:Jeg liker ikke måten du snakker til meg på ...jeg blir flau og stressa.... Kjeften hennes gikk jo i et jeg fikk jo ikke forklart meg... Ikke meningen det men hva er det?? Jo jeg har di siste dagene fått litt angst for å føde Javel men hvorfor det... jo pga jeg synes sist fødel var helt forferdelig osv... Ja men du hadde ingen dramatisk fødsel du og dessuten er du jo 2 gangsfødene osv så jeg forstår enda ikke problemet ditt Da reiste jeg meg opp i sinne og bare gikk!!! Fy søren så skuffa jeg var!ER Så sint-lei-ydmykt!!! Jeg ville jo bare få ut tankene mine og føle meg kansje bedre...kansje ikke at det hadde hjulpet med en samtale ang fødsel men da hadde jeg hvist at jeg hadde gjort alt jeg kunne for å forberede meg Hun fikk meg til å føle meg som en dritt!! uke 38
Labambie Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Kjære vene.. Håper du noterte deg navnet hennes da,så du slipper henne når du skal føde.. Merkelig at du skal bli behandlet sånn! Det er jo ekstremt urettferdig! Og at det skulle ha noe med saken at du er annengangs... Jeg hadde ringt på fødeavd. og bedt om å få snakke med overlegen,og sagt hvordan ting gikk i dag... Vennepar av meg gjorde det etter de hadde fått tilsvarende behandling på fødeavd... De fikk faktisk skriftelig unnskyldning og de som hadde snakka med dem fikk reprimande... Huff,lykke til.. Stor trøsteklem! P.S: det var ikke tilfeldigvis Ahus?
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Møkkafolk! "Jeg er jordmor, ergo skal jeg kun dra ut bebiser av magen." For en holdning.... Håper hun sov dårlig etter hun gikk av vakt i natt! Hvilket sykehus var det på?
lizamor Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Så utrolig dårlig! Det spiller ingen rolle hvordan hun opplevde notatene fra din fødsel(sikert bare skumlest journalen din eller noe,der din opplevelse neppe kom fram). Det som faktisk betyr noe,er din opplevelse av den. Det er jo også avgjørende for hvordan du går den neste fødselen i møte. Man har jo i det minste krav på å bli møtt med en positiv holdning og respekt når man er i en så sårbar situasjon! Uff! Kjenner at jeg blir sint på dine vegne! Jeg ville også klage! Sånn skal man bare ikke behandles!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Ni hehe var på sus...fy fader jeg er ennå i sjokk....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Hun hadde ikke lest journalen en gang for hun spurte meg om jeg hadde født på sus tidligere...hun spurte meg om jenta mi ble tatt med vaakum eller tang...Neimen da var jo ikke din fødsel dramatisk på noen måte var svaret Hu begynte faktisk å krangle med meg om min siste fødsel som hun ikke hadde peiling på... Jeg sa det at jeg er redd at navlestrengen skal være for kort---den var veldig kort da jeg jeg fødte jenta mi og dermed røyk den under forløsningen JA og hva så begynte hun....det gjør ingenting det for babyen kom jo ut så det skal du ikke tenke på Ja men kansje det var defor utdrivningsfasen tok 1.15 min ??Fordi den var for kort!! Jeg er også redd i forhold til pressriene...lå med pressrier 4 timer før utdrivningsfasen Neimen det går ikke an sier hun.... da måtte jeg krangle for min egen fødsel for hun trodde jeg mente at utdrivningsfasen tok nesten 6 timer!!!Hu krangla med meg!!! Faen vondt selv om det kansje ikke var dramatisk men jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å si i fra om noen ting som helst under fødselen...for meg var det hele en traumatisk opplevelse. Jeg gikk fødselen positivt i møte og var sterk og modig lenge....det er sluttfasen jeg gruer meg til....den tar nok ikke like lang tid denne gang og jeg vet at den varte unormalt lenge men her og nå gruer jeg meg...håper jeg får epidural denne gang Jeg må bare si at...jeg skjønner enda ikke problemet ditt!!! Off nei hun kan dra til h.....for min del
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Men hvis jormoren som tar tlf spør om hvorfor jeg skal snakke med en overlege da?Hva skal jeg si?Ikke har jeg navnet hennes heller:=( Off føler dem alle har liksom "viktigere"saker en meg!! Men har veldig lyst og klage...men litt rart hvis det er hu som tar tlf...ikke at jeg bryr meg om hu men legge inn en klage på henne men henne på linja
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Huff, mitt tips er at du tar opp denne opplevelsen med fastlegen din/jordmor på mandag. Du kan be om å bytte sykehus eller du kan be om planlagt keisersnitt. Håper det ordner seg for deg, og at du får en god fødselsopplevelse denne gangen!!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Takk for det:=) ja jeg skal ta det opp...skal på ul ang navlestrengen på tirsdag og da håper jeg det passer ...
stjernene mine** Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Hvor var dette???? Di kan væra såååå bitch`r di derre jordmødrene.. Sku tru vi var der for dem og ikke faktisk di for oss!!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Stavanger...men må bare si at jeg har ikke dårlig erfaring med andre enn hun...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Shit! Dette var ikke no hyggelig! Sånn skal du slippe å oppleve...jeg ville ha ringt dit imorgen og fortalt om opplevelsen din. Dette hjalp vel ikke på angsten!? Huff....synes synd på deg.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Haha....første tanken min var også Ahus...jeg har fått byttet meg bort fra Ahus nå sent i svangerskapet pga dårlig behandling.
barnII 15.02.08 Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 KAN jeg spørre deg om noe ang navlestrengen??? min var også kort(unormal) jeg brukte også VELDIG lang tid. står også i mine papirer at navlestrengen var marginalt festet. har tenkt å spørre ang dette når jeg skal på omvisning på sykehuset, men vet du hvor lang den var cm?? og hvorfor skal du ta ultralyd(det føler jeg også hadde vært kjekt) Håper du møter på en hyggelig jordmor når du skal føde. Lykke til, ps du har all rett til å føle det du føler, kjennte nesten tårene og følelsen selv av det du forklarte, at man rett og slett føler seg dum og flau.og masse tårer man svelger.. uff Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Jeg vet ikke så mye om navlestrengen men den røyk når hun ble forløst....den var 43 cm .... Enten røyk den pga den var for kort eller så røyk den pga jeg gikk over tiden.hun jordmorå som skal ta ul på meg mente at den kansje var begynt å bli gammel pga jeg gikk 12dager over sist Hun skal sjekke om navlestrengen er kort eller om den ser-er lang og sterk nok til at jeg kan gå over tiden denne gangen også Hu jordmora jeg liksom snakka med i går sa at dem umulig kunne måle navlestrengen via ul Ikke vet jeg....hehe som om jeg satt der og fantaserte hehe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #16 Skrevet 5. januar 2008 Tenkte eg og skulle gi deg ein liten oppmuntring! Eg blei innlagt på sus i uke 29 pga premature rier, og når eg kom inn der så fekk eg ei svensk jordmor som var heilt ufattelig sur og nedlatende. Hu sa nesten direkte at eg bare var overhysterisk. Etter hvert så fant de jo ut av eg hadde rier, og at fødselen måtte stoppes. Da sa denne jordmoren: Dette er ikke bra, og gikk ut av rommet. Der satt eg som et åpent spørsmåltegn, førstegangs! Eg ville bare grina, og følte meg så sykt tråkka på, og lite ivaretatt. Grunnen t eg skrive dette e fordi du ska vita at d e kje bare deg di har tråkka på der inne, og du har alt d retta på di sia! Lykke t med fødselen:)
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 5. januar 2008 #17 Skrevet 5. januar 2008 Håper ikke du tar dette ille opp, men en slik samtale er det vel ikke føden som skal ta? Det er jo din jordmor som du skal prate med dette om, de på føden skal jo ta imot barnet ditt. Tror det må ha blitt en missforståelse her, det er ikke meningen at du skal prate med føden om dette. Som du selv sier skjønte de ikke problemet, og hvorfor du i det hele tatt kom dit! Synes de kunne tatt det på en annen måte, men mulig de var stressa og ikke hadde tid. Mitt råd til deg er å prate med din egen jordmor, det er det hun er der for! ellers vil jeg bare nevne at med min førstefødte var navlestrengen kun 35 cm lang, og det tok kun 15 min å presse han ut. Og jeg hadde epidural, noe som stoppet opp pressriene. Derfor ble det som å presse i oppoverbakke, og jeg måtte presse på kommando... Men gikk bra det også! Lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #18 Skrevet 5. januar 2008 Fy fader for en opplevelse. Jeg hadde blitt å klaget på henne... Stakkars deg...man skal ikke bli behandlet slik. Det du forteller viser bare hvor ulikt det er på forskjellige steder i Norge. Her jeg bor...har vi fødestue og en kan ringe å få komme nesten når man vil. De sier at jeg bare skal ringe om jeg lurer på noe og at jeg for all del må ta kontakt om det skulle være noe. Har hatt kontroll hos jordmor 1 gang i mnd i hele svangerskapet og nå skal jeg ha en kontroll i uken fram til fødsel. Har termin om 3 uker. Jordmødrene er fantastiske og jeg håper for din del at du får en positiv opplevelse med fødselen og at du ikke får en slik behandling vidre. Masse lykke til Klem
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 Harregud jeg har faktisk en vennine som nett hadde hun...bare en liten stund heldigvis...hun sa det samme som deg----hun var streng og nedlatene og viste lite forståelse:=(
mamma til 2 små:=) Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Jeg går ikke til jordmor + jeg har ikke hvert på journalinnskrivning...dessuten så kunne hun tatt det på en helt annen måte ja....jeg burde vel få den samme samtalen som alle andre har fått.Følte virkelig jeg trengte det!! Hun hadde ikke trengt å gjøre meg så forlegen og lei hi
mamma til 2 små:=) Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 JADA HEHE DET ER MEG LILLEGUTT I MAGEN!!! UKE 38 I DAG
mamma til 2 små:=) Skrevet 5. januar 2008 #22 Skrevet 5. januar 2008 Tusen takk for alle svar og trøst:=) Jeg trodde ingen kom til å svare på dette rotete innlegget! Skrivingen min suger hehehe!!!
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 Som sagt over, ikke ta deg nær av dette:) trodde alle gikk til jordmor jeg stort sett? Kan du ikke bestille deg en time da, eller er det ingen i nærheten? Bedre sent enn aldr, så kan du få prswtet ut om det som plager deg. Men journalinnskrivning har jeg heller ikke hatt, ikke hørt om det heller... Er i mitt tredje svangerskap, så det er jo litt rart da... Så eneste samtale ang fødsel jeg har er med jordmor, legen har jo aldri tid! Helt enig med deg i at hun kunne tatt dette på en annen måte, ikke bra at du fikk et slikt førsteinntrykk av ditt fødested. Håper alt ordner seg for deg, og at du får pratet ut med noen om det du tenker på
mamma til 2 små:=) Skrevet 5. januar 2008 #24 Skrevet 5. januar 2008 Neida jeg tar meg inne nær av det:=) I stavanger går alle på en samtale---journalinnskrivning Da snakker en om tidligere fødsler og forventninger til neste osv...den timen fikk jeg ikke gått på pga jeg var bortreist Har ikke brydd meg så veldig om å ha den samtalen før nå så da ringte jeg dagen før og fikk en time Men hun jeg snakka med på tlf har nok glemt og si det i raporten
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 5. januar 2008 #25 Skrevet 5. januar 2008 Akkurat ja, det er nok litt forskjellig praksis fra sted til sted tenker jeg. Uansett lykke til videre, og stå på krava:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå