Gå til innhold

Jeg takler ikke dette her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer nok aldri over han, men har sagt til han at nå er det for seint å komme tilbake.....han tok et valg, og det bør han stå for....

Vil han ha meg tilbake, så skal han få jobbe og slite til han dauer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må du ta kontakt med banken og be dem fryse avdragene slik at du bare betaler renter en tid fremover. Du må sette som krav at han betaler deg ut før du flytter så mye som en cm. Bruk egen takstmann.

Det er veldig viktig at du ikke flytter før du må, ønsker han å ta hovedomsorgen for barne vil han ha et stjerneargument dersom det er han som bor i barnas hjem.

Skrevet

Jeg har advokat, men så lenge han vil ha meg ut, så flytter jeg.....

Han skal betale avdraget nå som kommer, og det er jeg som har den daglige omsorgen for ungene.....

Skrevet

Vil bare gi deg en stor klem!!

Skrevet

Du må bestille deg time hos familievernkontoret.

Du får ingen stønader fra NAV, før du har meklingsattest derifra.

Lykke til, dette klarer du.

Skrevet

Har ordna alt det der..... har levert papirene hos fylkesmannen, vært på nav, skal ned dit til uka igjen....

Skrevet

Sender deg en god klem! Det du går gjennom nå kan ikke være lett!

Vil bare si at jeg også i flere år var alenemor til to barn. Fant en fantastisk mann, som jeg senere har fått enda et barn med. (og prøver nå på nummer to sammen)

Så du kommer helt sikkert til å finne en fantastisk mann du også. Skal være glad du er kvitt den drittsekken!

Skrevet

regner med at du har vært på nav og ordnet med overgangsstønad, dobbelt barnetrygd osv? Så søker du bostøtte fra kommunen når du har fått deg leilighet eller hus å bo i. Evt blir du boende der med ungene. Du har jo OS som inntekt, dobbelt barnebidrag for x antall barn, ta deg en liten jobb på si slik at OS ikke blir redusert betydelig. Feks jobb i butikk når han har barna i helgene, og når de er i barnehagen. Du trenger aldeles ikke henge på sosialen iallefall.. dette skal nok gå så bra så!!

Og hvorfor ser du ikke hvor stor en dritt han er når han ber deg flytte ut fordi han skal flytte rett inn der med den nye dama. Er du så naiv at du tror de ikke har hatt et forhold hele denne tiden?! Det må du ikke være.

Du kan ikke kreve at hun ikke får treffe barna deres, men på familevernkontoret vil de anbefalle han at han bruker minst 6 mnd før han introduserer barna for en ny kjæreste...

Skrevet

ps: etterhvert blir det lettere for deg at hun skal treffe de, og iallefall om hun er en oppegående dame og snill mot barna. Barn kan aldri få for mange personer som er glad i dem i livet sitt. Jeg vet hvordan du har det, var gjennom det samme som deg for 3 år siden og livet mitt har blitt så mye bedre. Jeg var single i nesten 2 år, så traff jeg prinsen på den hvite hesten... enda jeg aldri trodde jeg skulle komme over det! hehe. Skaff deg noe å gjøre om kveldene..enten en hobby der du treffer mennesker, eller lag deg feks en blink eller nettby-profil. Kanskje treffer du noen nye mennesker. Jeg gjorde det og traff både en ny bestevenninne og kjæresten min der. Her på dib er det dårlig med kjærestepotensiale. ;)

Skrevet

uffjeg har flgt historien din og prøvde å rope på deg her om dagn.. syns så synd i deg, men alt kommer til å gå så fint, er fler enn deg som har vært i hardtvær, og man kommer seg gjennom det.. bare ta en dag, uke av gangen,

jeg har ei venninne som måtte forlate mannen sin, å hun var oxo sønder og sammen, men en dag kom drømme mannen hennes innom og jobb, og di fant lykken og di venter nå ett barn sammen som blir hennes fjerde:)

så at du har to barn, har ingenting å si:D

masse lykke til:) bare send pm om det skulle være noe:) jeg er alltid her om du vil ha noen å snakke med:D

massemasse klemmer:D

Skrevet

Står huset kun i hans navn?

Du har jo krav på din del! Du har vel også bidratt til husholdningen når dere bodde sammen?

Du kan kreve at huset skal selges til takst, og evnt overskuddet skal jo deles likt mellom dere. Han kan ikke bare kreve at du skal flytte.

Du har også krav på ditt!

Beklager hvis jeg har oversett noe lenger opp, men jeg fant ikke noe om at du står som eier på huset eller ikke.

Dette hadde jeg tatt advokat på hadde jeg vært deg. Ut fra det du skriver, har du krav på gratis advokat.

Undersøk litt før du lar deg kaste ut. Ikke gi deg!

At du ikke har råd til å beholde det, er jo greit nok, men ta med deg det du har krav på kjære deg.

Jeg fikk så vondt av deg, og skulle ønske jeg kunne gjort noe.

Sender deg en klem.

Skrevet

Men de behandler ikke søknadene om du ikke har meklingsattest.

Skrevet

Skal ned til uka på nav, de folka som hadde med det å gjøre var ikke der i dag... Får støtte fra sosialen i to mnd til resten av økonomien er i orden. Jeg må nesten det....har ikke inntekt...

Han sa ikke direkte at ho kom til å flytte inn, men han ville ikke helt svare på det heller da jeg spurte.....bare trakk på skuldrene....

Han lovte meg nå at han ikke skulle la ho treffe barna enda, og jeg fårhøre det fra lille snuppa, en liten pratsom jente på 4 år, om det har skjedd...

Akkurat nå så hater jeg jo ho her, så jeg ser ikke noe godt i ho, for min del så kan ho bare forsvinne fra jordens overflate.....

Skrevet

Les svaret mitt litt lenger opp kjære deg.

Jeg håper du har krav på noe og at du finner litt hjelp i det jeg skriver.

Jeg har vært i samme situasjon, og jeg ga meg ikke for alt i verden, så det ble salg og begge flyttet.

Skulle ikke jeg bo der, så skulle ikke han bo der heller bestemte jeg meg for!

Skrevet

*snufs*... skuffa, Stinkerbelle... så jeg og du kommer aldri til å amme vårt felles barn i bilen i fart? *snufs*...

men seriøst, Masræva: jeg har også fulgt historien din her på dib, og må bare si at det virker som om du har større baller enn det exen din noen gang har hatt! For en tussete idiot!!! Skulle du noen gang komme til Trøndelag så gi meg et pip - vi har stort hus og enda større hjerterom, tar alltid imot flotte mennesker som deg for kaffe/overnatting :)

Skrevet

Huset står i begges navn, så han er fult klar over at jeg har rett på halve boet....enten at han kjøper meg ut, eller at vi selger.

Jeg har advokat, så den saken er jo grei da.....

Han skal nok få betale det jeg skal ha...

Skrevet

Jeg har det... var til mekling allerede før jul....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...