XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 4. januar 2008 #26 Skrevet 4. januar 2008 1: Hvorfor det ble ks? * Første gang pga. seksuelle overgrep jeg opplevde som yngre, og at sønnen min satt i seteleie. Andre gang pga overgrepene og et veldig vondt bekken. Er overgrepene som er hovedgrunnen til ks. 2: Hvordan opplevde du ks'n? * Kjempefint! Begge er som du skjønner planlagte, og jeg ble veldig positivt overrasket over hvor "fin" fødselen ble! 3: Hvordan var det å komme seg tilbake i form etter ks? *Første gang: Gikk veldig bra! Var i dusjen 5 timer etter snittet, og var oppe og gikk etter det! Andre gangen synes jeg smertene var værre, og jeg gikk ikke i dusjen før 12 timer etter snittet men iflg legene på sykehuset så var ikke det uvanlig med sterkere smerter med snitt nr. 2 4: Ville dere valgt det samme om igjen? Ja, absolutt. 5: Noen form for komplikasjoner under eller etter ks? Nei. 6:Hvordan var de første dagene etter ks'n? litt vondt er det jo (er jo egentlig en ganske stor operasjon) men på mitt sykehus kunne man få smertestillende når man ønsket! Paracet sammen med en annen smertestillende (de to sammen skulle ta det værste smertene, skulle ha det i bakgrunnen sa de) og morfin kunne du få. Jeg fikk "bare" morfin 4 ganger. 2 var på operasjonsdagen og de 2 andre dagen etter da min sønn på 18 mnd fikk sparket meg i såret... Jeg fødte begge gangene på en fredag og var hjemme igjen på mandag begge gangene! Jo fortere du pusher deg selv til å reise deg ut av senga, jo lettere blir det å komme seg. Viljestyrke har utrolig mye å si her!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå