Gå til innhold

Håndsopprekning.. vedr sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er vanlig å bli sykemeldt i svangerskapet, og hvor langt på vei var du da du ble sm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 25 ble jeg 50% sm for bekkenplager og søvnproblem

Skrevet

fra uke 10 tror jeg det var fra den enne jobben pga di ikke kunne tilrettelegge for meg...

og fra uke 23-24 fra den andre pga rygg å hofte

Skrevet

Uke 5 pga kvalme og lite søvn. Var sykemeldt 1 uke. Nå tror jeg kanskje at jeg har fått en kraftig bekkenløsning så i morgen skal jeg til lege.

I forrige sv.skap jobbet jeg helt til 3 uker før permisjonen, ble da sykemeldt pga bekkenløsning.

Skrevet

Ble 50 prosent sm i uke 23 da det ble rett og slett for tungt å jobbe fullt i hjemmesykepleien.

Skrevet

Ble 20 % sykemeldt i uke 29, fordi bekkenet kranglet på nattestid, så jeg fikk ikke sove skikkelig, og hadde 2,5 time med pendling for dag, var sån i 3 uker, så gikk jeg opp til 40 % sykemelding av samme grunn, var det i 2 uker, så gikk opp til 60% sykemelding av samme grunn + vann i kroppen, var det til jeg tok juleferie, også begynte jeg på perm den 31 desember.

Jeg fikk jobbet bedre når jeg var på jobb etter at jeg ble sykemeldt, ble mere opplagt, og fikk gjort mer.

Lytt til kroppen.

Skrevet

Var sykmeldt 100% i ukene 6-13 pga svangerskapskvalme.

Var sykmeldt 50% de tre siste månedene før jeg gikk ut i permisjon pga nattarbeid fysisk belastende arbeid.

Skrevet

Fra ca uke 20 pga masse blødninger.

Skrevet

Forrige svangerskap var problemfritt, og jeg jobbet frem til permisjon. Denne gangen fikk jeg sykemelding pga MA i uke 10.....men så fant vi et lite hjerte 10 dager etter, og ny termin som viste at jeg bare var 7 uker på vei:-)

Skrevet

1. svangerskap ble jeg aktivtsykemldt fra uke 14 pga bekken. jobben tilrettela meg på 50 %,

Gikk slik til jeg ble fullt sykemldt i uke 28. Noe jeg ikke bedde om, men legen mente jeg hadde best av d ;)

Er nå 15 uker med nr. 2, og går 6 timers dager, og det er i grenseland. Skal holde meg uten sykemld så lenge jeg klarer, men tror det holder bare ut mnd....bekken denne gang oxo. Og er en del trett. Jobben er forståelsesfull. Og jeg får det slik jeg vil ;) kan ikke bli bedre da.

Skrevet

Ble sm i uke 12 pga kraftig bekkenløsning. Skal nå prøve gradert sykemelding og jobbe 20% med tilrettelegging

Sist sv.skap begynte det i uke 25, dette uke 10.

Skrevet

Ble SM i ca uke 12-13 pga prolaps i ryggen, nå er det bra da... men nå et jeg sykemeldt pga høyt blodtrykk..... og må belage meg på å være sykemeldt ut svangerskapet..er nå i uke 25..

Skrevet

jeg er fortsatt sykemeldt, pga psykiske plager. skulle tilbake på jobb, men har for mange slitsomme svangerskaps greier så legene sier jeg skal bli hjemme i hvertfall ut februar (9+2) i dag

Skrevet

Fra uke 17 ble jeg sykemeldt 50 prosent, og blir det sannsynligvis ut svangerskapet. Håper jeg klarer å jobbe de andre 50 prosentene helt fram til permisjon.

Skrevet

Ble sykemeldt 50 % uken før jul, pga ryggplager og vanskelig arbeidsstilling på jobb. Da i uke 34. Så hadde jeg juleferie der jeg avspaserte, og ble i går sykemeldt 100 % til permisjonen. Er 36+1 i dag.

Skrevet

har vært 50% sm siden uke 22, og er det frem til permisjonen begynner. Bekkenløsning, har heldigvis klart å holde den i sjakk ved hjelp av fysio.

Skrevet

Hei snuppa..

Jobber forsatt 100% jeg... Men var 100 % nå i romjula...Men det var fordi jeg var veldig sliten....Lurer på om jeg skal be om 50% sykemelding neste uke.Skal da til legen igjen for å ta nye blodprøver...

Er nå 31+0 uker på vei=o)

Skrevet

Du skal jo snart føde BabyCakes! Tiden går så ufattelig fort!

Akkurat nå har jeg ikke tid til å bli gravid, hehe, må vente noen måneder, og det passer jo bra, mannen er jo ikke klar hehe!

Har begynt med folat da, sånn for sikkerhetsskyld!

Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt i uke 26, og 100% sykemeldt fra uke 29 og frem til jeg gikk ut i permisjon...

Skrevet

ca 30, pga morkake, blødninger,kynnere, løft på jobb og hjemmeforhold

Skrevet

Uke 15. Bekkenløsning.

Skrevet

100 % frå veke 12. termin 12 februar. Pga ekstrem kvalme, oppkast, bekkenløysing og bekkenlåsing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...