zorck Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg synes det å spå er tull og bedrag, men dere som mener at dere er synske får gjerne forsvare dere og ta denne testen. Ser at de her blir spådd fra utifra fødselsdato, greit nok. Min er 281077. Her er testen: - Er vi gravide? Hvis ja, hvilket kjønn er det? Tvillinger? - Hva slags sykdommer har jeg og hva kan dere helbrede? - Hvor gammel er min datter - Hva heter jeg - Hvor kommer jeg fra? - Er jeg mann eller kvinne? - Hvor høy er jeg? Relativt enkle spørsmål som de fleste synske burde vel klare å svare på.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har ingen behov for å bevise at jeg har rett. At du syns det er tull og bedrag er helt ok for meg.
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Kan du ikke ta testen da? Det er mer for at jeg skal endre mitt syn.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Må nok bare si at jeg ser det ikke som min oppgave å forandre ditt syn :-) Kanskje noen andre vil.
stratosen_er mamma_ Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 er enig med mathilde her... og det er ofte vanskelig å se ting som man måå se om du skjønner...er lettere å se ting fremover i tid... er vanskelig å se deg også når du har et slikt syn...for du sperre mye for deg selv...jeg klarer på en måte ikke å "komme inne"....
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 unnskyld meg du, men hva er poenget med å komm inn her å stille tvilende spørsmål på denne måten? dersom du ikke tror på dette kan du bare la være å komme inn her. det er ingen av de om er her sin oppgave og overbevise deg på noen som helst måte. i hvertfall ikke med den innstillingen der! her er en fin tone så ikke drit deg ut med å lage kvalme! dette blir for dumt bare...
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Er ikke det litt typiske svar. Mye lettere å lure de som suger til seg alt vås og lureri. Det fins noen stakkars sjeler der ute uten noen form for kritisk sans og blir lurt gang på gang. Håper dere ikke tar betalt for dette i andre sammenhenger. De gangene dere har rett så virker det og de gangene dere tar feil så er det et eller annet som sperrer. En ond ånd eller feil energi. De fleste synske er veldig feige og tør ikke å bli konfrontert. Til dere alle som ikke blir gravide eller lurer på om dere er det. Ta kontakt med en lege eller ta en graviditetstest!
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 herre gud... hahah kom deg ut her i fra da! hva bryr det egentlig deg?
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2008 Grunnen er at folk stiller ganske viktige spørsmål og får tilfeldige svar som kan påvirke dem. En annen grunn er at jeg må få lov til å være kritisk og stille spørsmål ved dette. Dette gjelder alle områder. Jeg jobber som forsker og får hele tiden spørsmål hvorfor mine teorier skulle være sanne. Men da kan jeg ikke si "hvis du ikke tror på det så får du la være å lese det". Jeg må gang etter gang komme med bevis. Hvis det er en anelse sannhet i det dere driver med så skulle det ikke være et problem å ta testen
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 det er en ting å spørre og være nyskjerig osv. men ikke kom inn her med en spydig holdning. da oppnår du vertfall ikke noe behjelpelighet!! tenk litt på framgangsmåten din!
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2008 Da får du bare gjette som du ellers gjør.
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2008 Fremgangsmåten min er helt bevist. Å få oppmerksomhet rundt dette. Når det hjelder fremgangsmåte så synes jeg at det er like frekt å påstå at man kan spå uten å kunne bevise det. Det kaller man for løgn.
zorck Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. januar 2008 Ok, nå skal jeg gi meg.Ser at det ikke nytter. Men det ville vært utrolig moro hvis noen av dere hadde tatt testen. Jeg lover å ikke si noe om dere har rett eller ikke for ikke å avsløre noen! Kan eventuelt sende en privat melding med svar.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 du må skjønne en liten ting kjære deg.. og det er at alle som er her inne enten for å spå eller for og spørre er her på eget ansvar. og de som er synske kan ikek gi noen garanti for svaret de gir, de kan bare fortelle deg hva de ser/føler/opplever. og det må de som spør selv vurdere hvor mye de skal legge i!
stratosen_er mamma_ Skrevet 3. januar 2008 #16 Skrevet 3. januar 2008 du kan jo lese noen av innleggene her og se om ting stemmer...og som d står øverst på siden her så bør man ikke ta det helt seriøst og leve etter det de som spår sier..og ting kan endres underveis.. skjønner at du er skeptisk, jeg var også d, FØR!! ønsker deg lykke til videre i livet..
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Forsker eller ikke... Vær skeptisk så mye du vil, men la andre være ifred så kan de som vil spørre. Jeg skal la deg være i fred med skepsisen din. Du får selvfølgelig lov til å forandre mening. Jeg gir aldri garantier på at det jeg ser stemmer. Når du sier du er forsker, og må stadig vekk bevise, er det kanskje ikke rart at det preger din holdning. Jeg syns det er godt og avslappende og slippe å bevise noe som helst. Lykke til videre med deg!
zorck Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2008 Nå er det flere som har tatt testen. Noen til som vil prøve seg? Som sagt tidligere så blir ikke resultatene offentliggjort, men dere kan få det sendt i privat melding. Nå har jeg åpnet alle kanaler så det bør være lett å "se" meg!!!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 Du er en herre,ca 30år.Din kone er gravid rundt 12-14uker(ca 3mnd) Ikke tvillinger. Du har astma,du er ingen datter men en sønn rundt snart 3år. Du kommer fra et tettstrøk og er ca 1,75cm høy og har et veldig enkelt navn.
zorck Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes det er dårlig gjort at Morri legger ut fasiten som ikke skulle offentliggjøres. Derfor legger jeg ut det hun egentlig svarte!!!! Legg merke til at fødselsdatoen min er oppgitt i testen så det skulle være en lett sak å tippe alder. Det at jeg er mann står i profilen min. Mange kommer fra tettstøk i Norge så det er et trygt svar, men jeg kommer fra en storby. Hodepine og enkle navn er også ganske vanlig. Klarer dere å finne ut hvilket land jeg kommer fra så er dere gode! Dere burde jo få en eller annen følelse av at jeg ikke er norsk. Først skrev Morri: Prøver meg på deg faktisk jeg.Har bestandig sett litt "syner"sia jeg var liten pike. Du er mann,din datter er rundt 3-5år min kone er ikke gravid med tvillinger.Men dere prøve på en til.Du er mellom 30-36år.Har et enkelt navn. Så kom en ny melding med dette svaret: du er 30 år,mann,du bor i et tettstrøk.Får opp ingenting rundt sykdommer.Kun en del plaget med hodepine.Du er rundt 1,82høy.
nattinatt Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 Hallo Ja visst nokon av oss hadde hatt fasitsvar for korleis alt skulle bli her i livet,med andre ord at me sjølve ikke har nokon innvirkkning på det som skjer, og de valga som me trass alt tar her i livet, ja då hadde me vel vært vel prisgitt skjebnen??? Og i ein periode så kan det sjå ut som at livet vil ta ei vending, etter den kursen som ein har i livet. Men så skjer det ting, som regel etter endringer som me sjølve tar, og valg, som gjer at me ender ein heilt anna plass her i livet. Kan eg spørre deg zorck, korleis tenker du?? Tenker du at alt i livet har eit fasit svar?? Og at alt kan me innvirke i liva våre sjølve? Alt er konkret, og er bevistbart?Eller at alt er styrt av skjebnen? Og at me ikkje har nokon mulighet til å sjølve ta valg?? Eller er du på det nivået der me fleste ligger på, at mesteparten styrer me sjølve i liva våre, mens somme ting berre skjer uten at me kan ha innvirkning på det.Og at det er meir mellom himmel og jord enn nokon av oss verkeleg klarer å fatte. Og at det innimellom er mulig,for oss alle, å gripe fatt i det som ligger utenom fatteevna vår, og kan ha evne til å formildel,og videreføre ei helbredende kraft?? Spørs om du har ei tru på at det gode finnes,om ein kaller det gud,eller noko anna, så er det den same krafta uansett. Og det er jo ingen av oss mennensker som helbreder, det er i så fall eit mellomledd mellom den som trenger hjelp, og denne gode krafta. Berre nokre spørsmål til ein som liker å forske, og når du driver med det, så burde du og forske litt på alt det som ligger i kvar enkelt av oss. Og du vil finne masse spennende i deg sjølv, om du tør å gå inn i det landskapet.
zorck Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. januar 2008 Jeg ble faktisk litt glad. Regnet ikke med at jeg skulle finne noen med så dype tanker her. Jeg er utdannet fysiker, har vært innom fylosofi, psykologi og teologi. Jeg forstår hvorfor folk tror på ting, men det er synd at de tingene sjelden eksisterer. Jeg har vært gjennom mange teorier om skjebnen og den frie viljen. Den ene teorien sier at alt er bestemt fra tidenes morgen. Hver eneste tanke og handling og alt ellers i naturen. Teorien er som følger: Tenk deg en boks med 2 sprettballer som kan sprette uendelig lenge. Utifra retningen og hastigheten til ballene kan man finne ut hvordan de kommer til å bevege seg resten av evigheten. Universet består av en enorm mengde atomer og enda mindre byggesteiner som alle spretter frem og tilbake. Hvis det hadde vært mulig å kartlegge alle atomene (og all stråling = energi) i hele universet så hadde man klart å finne ut hvor alle vil være i fremtiden. Noen vil havne i din kropp generere tanker og følelser. Dette er en veldig logisk forklaring, men de fleste vet at det de gjør påvirker dem og omgivelsene. Man velger å tro at det ens frie vilje står på en måte utenfor universet og blander seg bare inn av og til. Det at det "gode" overvinner det onde og gode krefter er en fin tanke, men det fins ikke. Jeg vil ikke fremstå som en kald person men jeg er en realist. I natur fins det ikke noe som heter snill og god. Det er tre ting som styrer det meste: 1. den sterkeste har større sjanser til å overleve 2. den som er mest tilpassningsdyktig har større sjanser til å overleve 3. den som har tilfeldighetene på sin side har større sjanser til å overleve (hvis man ikke tar hensyn til teorien over) Sivililisasjonen vi har skapt baserer seg på verdier som ikke eksisterer i naturen, men vi ser at de gir mening når de blir satt i system. De fleste har erfært at det lønner seg å vare snill og ærlig og tror derfor at hvis de fortsetter med det så går det bedre enn om de skulle gjøre omvendt. Ikke misforstå meg her, jeg håper at det blir sånn også fremover, men det er ikke noe automatikk i det. De som vokser i kriminelle miljøer er ofte overbevist om det motsatte. Jeg tror ikke på noe! Jeg vet eller ikke vet. Det jeg er usikker på forsker jeg på eller sier at det ikke fins inntil noen beviser det. For meg fins ikke Gud, engler, tankeoverføring, grønne menn, osv. Jeg gidder ikke å tro på noe som kansje fins, kansje ikke. Ingen i hele verden vet at Gud fins, ingen har klart å bevise det siden "skapelsen", ikke Gud selv engang. Hvis noen kan bevise for meg at Gud fins så vil jeg fra da av vite det og blir utrolig glad for at endelig har noen funnet svaret. Det er mye vanskeligere å bevise at noen ikke fins enn at det fins. Som barn har jeg faktisk vært sterk troende katolikk (helt sant!), så trodde jeg på julenissen og at det var et troll under senga mi også. Tenk litt på det! Tro og det overnaturlige erstatter vår uvitenhet og gir svar på en del spørsmål vi ennå ikke er i stand til å svare på eller forstå. En dag finner vi nok ut at jorda ikke er flat og at månen ikke er laget av ost ;-)
nattinatt Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 He he, ja som eg tenkte så filosoferte du over livet og, som forsker!!Uten hadde du vel ikkje vært forsker.Nei, det finnes jo både det gode, og det vonde,og det er slett ikkje alltid det gode som overvinner det onde,dessverre. Ja det gode lønner seg, og gir jo ein god følelse i seg sjølv og, uten til eigen profitt,slik eg ser det?? eg skal i etterkant av etterutd mi jobbe med barn og unge som treng hjelp til eit best mogleg optimalt liv. I det samfunnet som me lever idag, så trengs det å hjelpe den nye generasjonen vår litt på vei. Det er eit hektisk samfunn, der me alle skal oppnå mest mulig, og være mest mulig vellykka. Og eg trur ikkje at det berre er ondskap i de kriminelle miljøa,men at ungdomen der er prega av sin oppvekst, og sjølvsagt kva miljø de havner i.Men i de fleste,( om ikkje i alles)så er det noko godt i de.Om eg ikkje tenkte det skulle være håp, ja så trengte eg ikkje tatt denne utd her!! Men eg trur at når ein opplever kriser, og tunge ting i livet, som å miste sine kjære, så håper og trur ein på at det skal finnes noko etterpå. Og ingen av oss veit dette før me er kome til den dagen der sjølve. Men når livet byr på slike ting, så vil vel de fleste av oss gå meir inn i dette, og prøve å søke svar, for å gje oss ein meining. Sjølv om det er mange ting som skjer som absolutt ikkje er råd å sjå noko meining med. Og mest sannsynlig så er det ikkje det heller, men ein del av det å leve.Men det er vel alle desse spørsmåla, og filosoferinga som gjer livet vårt så spennende å leve?? og analysere andre rundt ein, og lese de, for alle sitter me med de same følelsesspekteret, som gjev oss muligheten til å kjenne oss igjen. Men tilbake til spåing,somme ganger så klaffer det heilt,andre ganger er det bom!! Men det er veldig kjekt, og er det mennesker eg merker tar dette litt for alvorlig, så opplyser eg om at dette er kun spåing.Men når eg kan kjenne igjen døde slekninger, og beskrive de, og gje de beskjeder frå de, er det og godt.Og ein famile fant ei kvinne med eit lite barn som han hadde så sort ønske om skulle bli ivaretatt, og de klarte å finne ho på grunnlag av det eg skreiv, og det er godt. Og artig de gangene når eg får tilbakemelding på at det stemte det eg har spådd!! Ja ja du får ha ein fin lørdagskveld videre.
nenepus Skrevet 5. januar 2008 #24 Skrevet 5. januar 2008 FOR DE SYNSKE SIN DEL: Jeg var også litt skeptisk da jeg var her inne første gang,skrev inn et spm og om de kunne nevne et par ting som gjorde at det de svarte var sant. eg fikk mange fine mailer med utfyllende hvordan jeg er og hva slags person jeg er,hva eg jobber med og personlige ting som dem IKKE kunne hvist. Nå spurte jeg på en fin måte og kritiserte ikke dem for å være løgnere,bare spurte om dem som svarte kunne bevise at de snakket sant. Jeg ble kjempefornøyd og stoler på de svar jeg får her inne. Så er det da heller ikke kritikere sin jobb eller ansvar å komme inn her og rakke ned på de som er så snille og tar seg tid til å svare. Du rakker også ned på de som kommer inn her og spør og regelrett mener at aaaaallle burde jo tenke så som deg. KOM DEG UT,så som de andre sier å finn deg noen andre å mobbe!!!!!!!
uniden Skrevet 5. januar 2008 #25 Skrevet 5. januar 2008 En som er blitt mobbet selv, mobber ofte andre i etterkant. Tydeligvis er alder ingen hindring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå