Gå til innhold

Hva plager dere mest nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bekkenløsning,tisse midt på natta,hevelser over alt,melkelekk,kløe(!!!),hetetokter,sulten hele tiden,hormoner,trøtt,ikke ha krefter til mer enn jobb... hvis jeg våknet opp og hele huset var ryddet og vasket og middagen var klar tror jeg at jeg hadde glemt plagene mine 1 dag =)hehe sutre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig ikke klage.. Har det ikke så ille.. men det som plager meg er:

 

* Det gjør skikkelig vondt å lene seg fremover for å ta på sko/sokker eller plukke opp noe.

*Jeg blir andpusten av ikke noe..

*Konstant "dott" i det ene øret

* Vondt i ryggen, tror det kan være nyra.. Skal få det sjekket ut neste uke..

*Det stikker smertefullt mellom bena når jeg tråkker ned på høyre fot etter å ha sitti en stund..Gjør så vondt at jeg faktisk holder på å falle sammen..Men det går fort over :)

*Fordømte, j*vla hemoroider!! Vondt å gå på do og de klør :(

* Veit at mange mener at dette ikke er noe å bry seg om, og at det finnes så mye værre ting å klage over, men det plager meg faktisk ganske mye at jeg har begynt å få strekkmerker allerede nå, i uke 31..

 

 

Ellers er jeg egentlig i grei form.. Vet det er mange som har det værre enn meg, så jeg klager egentlig ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning, mye våken om natten, vanskelig å finne en god sovestilling... dovner bort i armene og bekkenet krangler når jeg prøver å snu meg, masse vann i kroppen, ser ut som jeg har fått klumpføtter, magen er konstant i veien, klarer nesten ikke å få på sokkene lengre, konstant tissetrengt og rastløse ben. Det er vel stort sett det meste som plager meg om dagen.

 

Jeg gleder meg bare til den dagen den lille kommer, gleder meg til å kunne bevege meg uten problemer igjen... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å være i uforskammet fin form, har bare et snev av de "vanlige" plagene uten at det egentlig *plager* meg. Men den tette nesa gjør meg desperat! Våkner minst en gang hver natt og må bruke nesespray, og må gjerne spraye et par-tre ganger om dagen også. Også får jeg dårlig samvittighet for å bruke nesespray *sukk*

 

Har noen et tips til en saltvannsspray som VIRKER? De to jeg har testa hjelper ikke det bøss bortsett fra når jeg er snørrete, men det er jo hovne slimhinner som er problemet =\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også omtale meg selv som heldig så langt i svangerskapet:) men sliter med nattesøvn, grunnlag dårlige sovestillinger og et vondt bekken som har kommet den sist uken:( men er fortsatt 50% i jobb så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i fin form. Litt halsbrann, begynner å bli vel stor, og fremdeles en del trøtt. Men jeg klager ikke, jeg får trent og vi pusser opp hus samtidig. Har vært utrolig heldig, ingen spying eller bekkenløsning osv. Jeg ser utrolig frem til å slippe gå på do ørten ganger om natten! Det er utrolig kjedelig! Synes synd på dere som har vært mye kvalm og plaget av bekkenløsning!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis vært heldig frem til nå! Er fremdeles i full jobb og satser på å holde ut til jeg skal ut i permisjon. Men merker ulike plager begynner å melde seg nå ( og det skulle vel bare mangle!), har en del halsbrann og litt ryggplager inn i mellom. Det som plager mest er vel den dårlige søvnen på nettene..Våkner mange ganger, stresser med å få nok søvn, noe som ikke akkurat hjelper..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst ekstrem tretthet (hjelper ikke at jeg er hjemmeværende med vilter1åring)

 

Så kvalme og bekkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de heldige som har vært i super form gjennom hele svangerskapet (førstegangsfødende). Er jo enda litt igjen (termin 18.3), men så langt har jeg minst like mye energi som vanlig og kan vel knapt si at jeg har en eneste plage. Litt antydning til halsbrann innimellom er vel det eneste jeg kan klage over. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i bekkenet om natten, vondt å snu seg..Og halsbrann!!

Ellers har alt vært ganske bra i grunn! Er ikke noe problem å gå/sitte, har ikke bekkenløsning i den grad. Ellers så er det litt press mot ribbeina da.

Vaaanskelig å kle på seg!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føyer meg inn i rekken over å ha et ganske så problemfritt svangerskap. Jeg virkelig bare koser meg jeg. Har ikke noen store plager. Sover fantastisk godt om nettene gjør jeg også, er ikke opp en eneste gang på do (er 31+4), men det kommer vel etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Det som plager meg mest mest nå er tidvis sterke kynnere om natten og hyppige tissepauser.

Men jeg kjenner meg mye betre nå enn for ca. en mnd. siden. Da var det mest slitsomt med livmor som presset skikkelig mot lungene og gav åndenød. Det er som er godt nå er at det begynner å sige nedover og da ser man snart slutten på svangerskapet! Er i uke 36 nå.

 

 

Hufsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg ser dette er skrevet for en stund siden, men kommer allikevel med et tips ang tøying av legger - jeg har nemlig også mye trøbbel der.

 

På gravid-yoga tøyde vi legger på følgende måte:Vi lå på rygg og strekte høyre eller venstre fot rett opp, la et tau over og trakk den utstrakte foten mot ansiktet. Nå skal man ikke ligge rett på korsryggen, så vidt jeg har skjønt, men med en pute under høyre (tror jeg) rumpeball får man litt vinkel på korsryggen og slipper pusteproblemer.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 uker igjen til termin nå, så magen begynner å bli veldig i veien. Bekkenløsning har jeg hatt lenge, men den blir bare verre og verre.

Veldig mye halsbrann/sure oppstøt, gjennom hele dagen og når jeg snur meg i senga om natta.

Men det verste er pusteproblemene. Kan ikke ligge, da føler jeg nesten at jeg blir kvalt pga presset opp i mellomgulvet. Har mått bygge opp i senga med 2 dyner og 5 puter bak hodet....

Så jeg gleder meg veldig til hu kommer til verden!

Men uansett hvor mye plager er det jo ikke varig, det går snart over. Og det er jo virkelig verdt all verdens plager og vondter!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen til termin, og det eneste som egentlig plager meg er influensa. Hoster så fælt om natta at jeg snart blir gal! i tillegg har jeg sår hals, feber og hodepine, men trur jeg er på bedringens vei nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del vonde kynnere og halsbrann.. Det er slitsomt. Pluss at den lille ligger med rompa opp mot ribbeina, så det er vanskelig å sitte noe særlig lenge. Eller har jeg det kjempe fin!

 

Gleder meg forsåvidt til at min samboers sexlyst skal komme tilbake etter fødselen! Han er redd for å skade den lille.. så er en stund siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...