Gå til innhold

Hva plager dere mest nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var inne på februarklubben og stjal en tråd derfra :-)

 

Hos meg er det

Halsbrann

Bekkenløsning

og at babyen presser oppover mot ribbena, har problemer med å sitte.

 

Ellers gleder jeg meg til å få den ut slik at jeg kan ha sex med samboer alene igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Bekkenløsning, og en rygg som tåler lite før den stivner til.

Har heldigvis en fantastisk mann som masserer meg så og si hver kvald.

- Enkelte dager har jeg halsbrann, men det er ikke noe stort problem enda.

- Jeg bærer lavt, så ribbeina får være i fred, men har et punkt oppe på høyre side som han liker veldig godt å sparke på. Til tider litt vondt siden det da blir så ømt.

- Mye kynnere

- Press på blæra

 

Men alt i alt synes jeg det er et fint svangerskap:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig plaget med halsbrann - kan få det av å stå i butikken og tenke ut hva vi skal ha til middag.

Våkner også ofte av leggkramper, og nå som magen begynner å bli i veien er det vanskelig å rekke ned så jeg får tøyd dem ordentlig.

Ellers slår ryggen seg fullstendig vrang innimellom og jeg føler meg generelt tung og "klumpete" :-(

 

Er helt enig med deg forøvrig - gleder meg til vi ikke er en "threesome" lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magen plager meg i grunnnen mest, er liksom i veien.. he he..

er ellers mest plaget med tissetrang og vond rygg. har også hatt hard mage å vært kvalm .har heldigvis sluppet halsbrann så langt.

går ellers bra å gleder meg til den lille kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor mage og kynnere setter en stopper for meg =) I tillegg er jeg veldig trøtt samtidig som jeg har snudd oppned på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovestillinger på natta!! Og kynnere og det å gå på do hvert 10. min og minst 5 ganger hver natt. Kan ikke si jeg sover så mye for tida nei...

 

Og så er jeg stor og tung og får ikke på meg sokkene.. Har litt stor mage kan en si. Folk på jobben kommer bort å spør meg om jeg virkelig skal være der enda. Og når jeg sier jeg har termin i mars blir de litt lang i maska... Ikke det at jeg bærer nag altså men....

 

Et lite tips til dere som gleder dere til sex etter fødselen. Sexlysten blir ikke-eksisterende etter fødselen så ha masse sex nå mens dere fortsatt har lyst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg aller mest akkurat nå er den marsipangrisen med sjokolade som ligger i skapet og roper på meg. Tror jeg går og knerter han før jeg blir gal.

Ellers så er det gode sovestillinger som er umulig å finne, samt sinnsyke kynnere... Men mest av alt den marsipangrisen. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg er_

* Vond rygg

* Bekkenløsning (tror det er det det er)

* Halsbrann/sure oppstøt

* Veldig trøtt og lite søvn...

* Vondt å finne god sitte stilling (Jenta ligger helt nede i magen...Så litt vanskelig å finne en stilling før hun begynner å krangle litt om plassen...hehe)

* Veldig sulten, men spiser ikke...Mat lei....

 

Hmmm...tror ikke det er noe mer nå..Men det kommer vel etterhvert..hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kjempeartig innlegg:) Har igrunn ikke mye å klage over. VAR veldig plaget med kynnere, men etter jeg ble noe sykemeldt har det roet seg heldigvis! Har enkelte netter hvor jeg sover dårlig, noen dager jeg er lett plaget med syre. Blir fort sliten og er mye trøtt!

 

Gleder meg sååååå mye til å få se prinsen i magen. Vi har ikke så lenge igjen nå damer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Åssen jeg skal ligge om natten(kan ligge våken i mange timer før jeg sovner). Og når jeg endelig har sovna rekker jeg sove i noen få timer, så sparker hun så hardt at jeg våkner.. Så er det på'n igjen med og ligge og vende og vri!!

-Neseblod!

-Vondt i ryggen og skuldre.. (Har altid vært det, men blir værre:( )

-Fort sliten i hoftene hvis jeg står/går mye..

 

Men ellers alt bra!! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Halsbrann!!! desidert den verste plagen for meg akkurat nå

- Bekkenlåsning

- Følelse av å være trøtt og sliten hele tiden (gleder meg SÅ til mannen kommer hjem på andag, for da skal jeg SOVE mens han tar seg av hus og barn)

- Konstant dårlig samvittighet pga alt jeg skulle gjort hjemme, og pga jeg føler jeg ikke strekker til overfor datteren vår på 3 år. Har mindre krefter til å leke og styre med henne... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At magen plutselig har skutt i været bokstavelig talt. Den har flyttet seg opp og presser på alle mine indre organer. Jeg har visst leveren langt oppunder ribbeina (var på ul i går). Magesekken er for liten også:o(

 

Vondt i ryggen og en del kynnere, men kynnerne synes jeg ikke at er så plagsomme egentlig.

 

at jeg må trekke pusten så dypt med gjevne mellomrom for å føle at jeg får puste...

 

Men ellers er alt bra:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det som plager meg og! Halsbrann og at babyen presser opp mot ribbeina. Kjenner ryggen også, men ikke så mye enda heldigvis.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg mest er

- Halsbrann (MYE)

- Kynnere

- Siden magen er litt stor, så er det ikke plass til så mye mat, så jeg går rundt å føler meg konstat stappa.

 

Men klage det vil jeg ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynnende halsrann ofte hele natten i gjennom...

problemer med søvnen pga får ikke sove i den stillingen jeg har lys til

ondt i ryggen

 

er i uke 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg er det det halsbrann, blir gal snart varer stort sett hele dagen og natta men verst om natta får ikke sove . håper det kunne ha gått bort, verst er det når jeg står bøyd over elevene og skal hjelpe dem med no, da kjennes det ut som magesyra alt kommer opp;) men men det er heldigvis ikke lenge igjen nå, det går fort til mars mnd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jeg også plages veldig av halsbrann, spesielt om kvelden.

- Stiv og vondt i korsryggen.

- MYE kynnere

- Mer trøtt og sliten en jeg har vært fram til nå. Måtte gå hjem fra jobb i dag fordi jeg var sliten og svimmel.

Skal til legen på kontroll på fredag, får vel kanskje nevne det med svimmelhet.

 

Men føler meg i ganske god form egentlig. Husker fra sist gang at det var nå og fram til fødsel at den tyngste perioden kom. Vi får alle sammen passe på å slappe av litt ekstra så vi er klar for en super-trengingsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ingen ting, har det helt topp :) Er i full jobb som nattvakt i hjemmesykepleien, går en tur på 1,5 time hver dag sammen med min hund. Ser bare at magen vokser og kjenner barnet sparke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris!!! :)

 

Jeg har bekkenløsning som bare blir værre og værre. Spesielt på natta. Også når jeg skal kjøre lengre enn 5 min med bil får jeg vondt...vondt å bremse ol.. Håpløst å finne god sovestilling.

 

Sover dårlig, men mye. Er våken annen hver time for å tisse og snu meg..å da blir jeg gjerne liggende våken en stund. Er heldigvis sykemeldt så jeg kan slumre meg gjennom de dagene som er værst.

 

Halsbrann.. har endelig begynt å finne ut hva som utløser de værste anfallene... tomatsauser...makrell i tomat, pastasaus. ketsjup, tomatsuppe+++ og sennep. Takk til han/hun som fant opp Gaviscon.

 

"Fyllesyke" som kommer i tokter 2-4 ganger pr dag med lett hodepine og veldig kvalme.

 

Ellers har jeg det fint. Får masse hjelp av Thomas til husarbeid pluss at han masserer meg så og si hver kveld. Super mann jeg har altså!

 

Til deg som har kramper i leggene ol....begynn å spis magnesium piller. Du får dem på apoteket. Ta to om dagen og etter en uke er leggene som nye. Inntil da kan det hjelpe å sove med noe varmt på beina som ullsokker og leggiser. Aldri frys på beina!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingenting å klage over, er i god form! Men det er klart at det verker litt her og strekker litt der, og at man er mer trøtt og sliten enn vanlig... Det som har plaget meg de siste to månedene er at isjasnerven på venstre side har kommet i klem, og gjort at jeg har verket mye i setet og korsryggen på den siden. Men den siste uken har det vært mye bedre! Sannsynligvis pga en lang juleferie med mye avslapping :o) Får se om det holder seg sånn nå når jeg har begynt å jobbe fullt og trene igjen etter julen...

 

Ellers er det jo litt irriterende at det presser så på ribbeina når jeg sitter, han ligger ganske høyt i magen. Men ellers har jeg ikke merket noe halsbrann, bekkenvondter, kvalme, hemorroider eller annet f*skap (bank i bordet) og håper det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning

øm i magen som gjør at de fleste bevegelser er ubehagelige

mye og sterke kynnere

trøtt!!

mageknip etter måltid

sex er blitt så ubehagelig at det har jeg lagt på hylla :( ikke det at sexlysten er så sterk men....

 

Ja, det var vel det... men bortsett fra de plagsomme tingene så syns jeg det er veldig gøy og spennende å være gravid:):) de hører jo med disse plagsomme tingene også.... jeg vill heller oppleve de enn å ikke få oppleve å være gravid i det hele tatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning

Følelse av å være så stappfull i magen, øker på utover dagen, værst om kvelden.

Derfor blir det sein kveld før jeg får lagt meg, springer på do i eninga for å prøve å lette på trykket. Får ikke sove sånn, men peristaltikken i fordøyelseskanalen er omtrent ikkeeksisterende, så det går tregt å få ut noe.

Sliten og trøtt av for lite søvn, og hus og 4 unger som krever sitt.

Godtesjuk om kvelden-det trenger ikke henge sammen med graviditeten, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-bekkenløsning

-rett og slett sliten

-sover dårlig

-magen er litt i veien(ganske stor i forhold til normalen)

-følelsen av å være stappmett hele tiden

-press opp under ribbeina

-masse sterke kynnere

 

Men syntes det er greit allikevel, men gleder meg veldig til å få tilbake kroppen min..........

Og ikke minst, se den lille vakre!!!!

 

Ikke lenge igjen nå jenter.....hold ut, kun en brøkdel av livet vårt.

 

Lykke til med fødselen alle sammen.............

 

Er uke 32 nå med nr 2 jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...