Gå til innhold

TRIVSELSVEKTTRÅDEN... Da er vi igang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen!

Da er vi igang jenter, etter en fet jul fra min side.. hehe...

Vekta måler 87kg.. uff....

Dere behøver ikke skrive ned vekt, men gjerne om opplevelsen på vekta idag.. Til mandag forteller vi om antall mistet kilo..

LYKKE TIL!!!!

Gå gjerne inn på hjemmesiden også!! http://pic6.piczo.com/trivselsvekta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden var noe for meg, vettu!!!!

Nå er det ett nytt år, som selvfølgelig også skal bli en sunnere og slankere år.......!! Vekta stoppet på 83 kilo i dag, så da er det jo bare en ting å gjøre!! Var så heldig at jeg fikk en liten step-maskin til jul (etter eget ønske......), og den skal taes i bruk så ofte som mulig!

I dag skal jeg ut på lang trilletur, så jeg har iallefall alt tilrettelagt nå!!!

Lykke til, jenter!!!

Skrevet

eg begynte i går jeg da. Hoppet på vekten vel vitende om at den nok var gått opp endel kilo i løpet av desember og det stemte ja :-( Men, men, nå skal jeg igang! Vekten i går viste skumle 79,1 kg og for å være ekstra slem med meg selv målte jeg også om midje (91 cm *grøsse*), hofter (108 cm) og lår og skrev ned resultatene, også fordi jeg vet at vekten kan stoppe litt når fettet byttes ut med muskler så da kan det være greit å se resultater andre steder også. Så jeg har satt meg et langtidsmål. Innen mini sin 1 årsdag 12 juni skal jeg minimum ha gått ned til 70,5 kg, 78 cm om midjen og 102 cm om hoftene. Og målet skal nåes ved å delvis følge libra dietten (dvs spise nøyaktig hver tredje time, ingeting i mellom og spise noe fiber før hvert måltid) og å begynne å trene. Motivasjonen er sånn passe, men viljen eri det minste tilstedeværende nå, sådet er vel bare å gå i gang. Formeg blirnok det å trene den verste bøyen, jeg hater å trene...

Skrevet

Stoppet på 77,6 idag. Ønsker meg ned til 68. Skal bruke tid på trilleturer og gåturer med kollega

Skrevet

Jeg vil også være med. Jeg veier 59 kg idag og vil ned til 55 kg. Ikke det at jeg er så "stor" men jeg er lav og veide 53kg før fødselen. Jeg har ikke råd å kjøpe nye bukser og andre klær så jeg må ned til 55kg. Målet mitt er å strama opp kroppen og gå ned til 31 mars!!!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Vekta her stoppet desverre på 67 kilo i dag, det betyr at jeg har gått opp 3 kilo i løpet av jula og dermed kommet enda lenger unna målet på 54 kilo:( Jeg gikk desverre opp mye under graviditeten og har problemer med å gå dem ned igjen.

Et av delmålene mine er å veie under 60 kilo innen 18.mai, så får jeg heller klare resten i løpet av sommeren.

Alva da, nå fikk du meg til ¨måle midjen og det var langt fra oppløftende. Hele 93 cm =(

Skrevet

Dette er tråden for meg også! Jeg glemte å veie meg før frokost i dag, men etter frokost stoppet vekten på hele 90 kg!!!! Jeg gremmes... Var nede i "før-gravid-vekt" like etter fødsel, på 84 kg, men har fått voldsom apetitt av ammingen. Også har det nok sneket seg på noen ekstra kilo i jula her også.. Huff.,.,

Men nå er det på tide å gjøre noe med det! Har mål om å¨gå ned minst 10 kg før sommeren. Trivselsvekten er på ca 70-75kg tenker jeg. JEg vet at jeg kan gjøre mye kostholdsmessig, har blitt mye snop og usunn mat nå når jeg har gått hjemme i perm. Og skal ut på trilletur hver dag, har jeg planer om.

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

Jeg er med, men vekta mi har (dessverre...) gaatt tom for batteri! Hehe... det er faktisk helt sant. Sist jeg veide meg var jeg oppe i 78 kilo, saa gaar ut ifra at det er ca der jeg befinner meg enda, 78-79kg. Maalet er aa gaa ned til 70kg innen 5 juli for da oensker jeg aa se bra ut som brud! Maalte ogsaa midjen som var ca 90cm - groess og gru, hvis det er riktig aa maale over navlen da? Lenger ned paa magen er det enda noen cm... uff

Jeg gaar tur i minst 1 1/2 time hver dag, det har jeg gjort i flere maaneder. Men naa skal soetsakene ut av livet mitt og jeg skal begynne aa trene litt aktivt. ~Saa faar vi bare haape det hjelper.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Jeg vil også....... Selvom jeg ikke har gått opp noe i desember til tross for masse kake spising, fetmat og det jeg kaller alene mat.. Er jo tre mnd siden jeg fødte og var 72,8kg før graviditet og 93kg uken før jeg fødte og er no 72-73kg men jeg vil ned til 65-68kg før bryllup i september for det er min trivselsvekt. HAr fått låne meg det mini step aparatet som skal hjelpe meg til å stramme opp litt og resten vil jeg begynne å spise jevnlig ofte men lite, gå turer med småen men noe mer vil jeg.o ikke stresse med. Dette skal nok gå bra om vi er innstilt på å få det til:o)

Skrevet

Jeg veier 73kg, og skal ned til 66...det jeg var før jeg ble gravid, og det er 9 1/2uke siden jeg fødte!

Gikk riktignok opp til 88-89, og hadde nesten ikke vann i kroppen.

Så de siste kiloene nå sitter godt virker det som.

Har bestemt meg for å slutte å spise godteri- noe jeg så langt har klart..hehe..1 dag:)

Men jeg SKAL klare det:)

Så planen er å gå tur hver dag og spise sunt!!!!

Innen 1 juli skal målet være nådd!

(jeg har ikke vekt hjemme, men skal på HS å veie meg i slutten av jan.)

Skrevet

Jeg har akkurat sittet og sett meg ut et par timer jeg bør få med meg på Elixia i ukene fremover... ;-) Vekten viser 79,9 og jeg har da omtrent 10 kg igjen til vekten jeg hadde før graviditeten, men har planer om å ta et par kilo til når jeg først er igang. Det er 10 uker siden jeg fødte og jeg gikk opp 28 kg i graviditeten...

Skrevet

Jeg synes det er litt fint å se at det er andre enn meg som skal i gang med et vektnedgangsprosjekt!;) Her viser vekta nå 67 kg og trivselsvekta mi er 58 kg, det jeg veide før jeg ble gravid. 13. sept skal vi i bryllup i Italia (gleder meg helt villt!!) og da skal jeg være nede i trivselsvekt igjen. Har nemlig en kjole jeg fikk skreddersydd på bryllupsreise på Bali som jeg gjerne vil få brukt;) Det vil jo i grunnen si at jeg skal ned 1 kg pr mnd framover... Hmmm... Godt mannen min også skal prøve å komme seg ned noen kg, så kan vi være strenge med hverandre;) Spinningtime idag iallfall! Gleder meg litt;)

Skrevet

Grøss og gru, jeg ble kjempedeppa når jeg veide meg idag. Jeg veide 63 kg, før jeg ble gravid, gikk opp til 74 kg under graviditeten, gikk raskt ned til 65 kg etter fødselen. Har vært flink å trene i hele høst, men jeg veide 67 kg før jul (hatt god appetitt på både mat og godterier disse 7 mnd jeg har vært hjemme med vesla). Nå idag veide jeg 68,8 kg, har lagt på meg nesten 2 kg i jula. Har nok spist aaaaalt for mye godterier i jula. Skal gifte meg 2.februar, og kjolen var sånn akkurat passe før jul, så nå er jeg litt stressa!! :((

Skrevet

Så flott at vi er igang, det blir jo ekstra spennende til mandag, om noen har gått ned eller om det står stille.. Eller opp, uff..

Meld dere gjerne på inne på hjemmesiden http://pic6.piczo.com/trivselsvekta

Eller så fortsetter vi denne tråden også på slankedebatten..

Jeg kommer innom hver mandag og minner om å gå inn der eller på hjemmesida!!

Fortsatt lykke til! Jeg kjenner søt hungeren har satt inn allerede, uff..

Skrevet

Hei:) Jeg skal ned fra 77 til 67..gikk opp fra 67-85 mens jeg var gravid og ned til 75 de 6 første ukene..og så opp i jula..men nå er det kun lov med sjokolade og brus på lørdager..og jeg skal være flinkere til å komme meg ut å trille:) Og om noen stiller opp som barnevakt så kan jeg få trent litt på friskhuset også..Lykke til alle sammen:)

Skrevet

oii dette hadde jeg nesten glemt ut:D:D da er det ut på tur i dag ja!!! =) =) her veide jeg rundt 60 før jeg ble gravid.. gikk opp til 79 kilo..*grøss* er nå nede i 62 kilo. ;) *phu* trivselsvekta er på 55 kilo.... er ikke spes høy. =)

d viktigste her er å få strammet opp litt.. lår, rumpe og mage.. og puppene også haha:D Er ikke helt som de var før nej :P

Lykke til damer!! =) Dette skal vi da greie!! ;)

Skrevet

Flott det er flere av oss som skal i gang med litt slanking her! Huff, har bare spist fet mat og godis i jula, føler meg som en julegris, hehe. Veide 61 kg før jeg ble gravid, gikk opp 20 kilo, men kom aldri ned til trivselsvekta. I dag veide jeg 68 kg, SKAL ned til 61 kg igjen. Med ett sunt kosthold og trening tre ganger i uka håper jeg det skal gå:) Er så lei av å gå å føle meg tjukk og oppblåst, ikke har jeg klær som passer heller, fikk mange gavekort til jul, skal kjøpe meg klær når jeg blir litt slankere igjen.

Skrevet

Da er jeg med også. I dag stoppet vekta på 72,1 og jeg skal ned til 55-54 kg som jeg veide før jeg ble gravid. Gikk opp 28 kg under graviditeten og nå to månedere etter fødsel sliter jeg psykisk med vekta mi. Jeg har lyst på flere barn men ikke før jeg går ned i vekt.

Jenter dette skal vi klare!!!

Skrevet

Veier idag 68kg og har gått ned 16 kg siden jeg fikk lille Malene for 3 uker siden i dag (12.des) :o) Er super fornøyd, er tilbake der jeg begynte, men målet mitt er 55 kg som er min idealvekt. Har en del løst fett hengende over det hele og særlig på magen :o( Har ikke gjort noe spesielt, bare ammet en masssssse i 3 uker. Lille Malene elsker nemlig pupp, og har fått sitt 1.nickname; Puppeguri. Hun har gått opp ca 600 g på 2 uker.

Skrevet

Veide 58 kg året før, veier nå 60. Vil ned til 56-57 da jeg egentlig alltid har vært en spirrevipp, og trives med det (og kjipt å måtte skifte ut hele garderoben!!!!). Men vi får nå se.

Skrevet

dyttelidytt

Skrevet

henger med...veide 91 da jeg ble gravid uff og var 102 da jeg fødte i august og har trillet av meg 20 kg til nå men har 15 igjen som skal av:)

dvs 81 nå og skal ned til 66 ca....

Skrevet

hei!

dette med veiing er ikke så gøy...

men føler jeg har vert veldig heldig etter graviditeten, for vekten sto på 86(!!!) kg da jeg var hos jordmor første gang. så gikk den jevnt og trutt oppover til skremmende 100.......... men hadde en del vann i kroppen siste tiden.( er 183 høy, og har kraftig kroppsbygning)

sist jeg gikk på vekten var jeg nede i 79, som er bare 1 kg ifra det jeg "ønsker" å veie. dvs, min trivselsvekt.

trimming er en av nyttårsforsettene mine, for selvom jeg veier lite i forhold til for noen mnd siden, så er det ikke å komme bortfra at jeg er "løsere i fisken"......

lykke til alle sammen, vi klarer det;)

Skrevet

Jeg er på trivselsvekta per dags dato, og var det 3 uker etter fødsel. 62-63kg. Men jeg er slapp og utrent så jeg har mye jobb foran meg! Føler meg skikkelig kvapsete og fæl!

Skrevet

Da hiver jeg meg på !! Veide meg i morrest; 70,2 kg. Var 63 før graviditeten. Gutten min er 4 1/2 mnd i dag. Jeg var lettere en tid etter fødselen enn jeg er nå...

*tar fram målbåndet* 84 cm rundt midjen, var 74 cm før...ikke rart buksene i skapet er veeeldig trange.

Jeg har aldri slanket meg før, så dette kan bli et interessant prosjekt, hehe... Men 65 kg vil være et rimelig mål å nå i løpet av våren :)

Har begynt bra i dag med en lang trilletur i raskt tempo. Her er det bare å komme seg ut hver dag! Og så var jeg innom butikken på vei hjem og kjøpte grønnsaker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...