Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #26 Skrevet 1. januar 2008 Hehe Nysgjerrig nå ;o) Jeg har jo ikke trua på sånne ting da, men første uka gikk jeg faktisk ned 3.8 kg! Så kom julebordet, dagen derpå, også skeia det ut, også var det litt opp igjen.. så gikk jeg ned 2 kg, også var det julaften, og you know what... nå er det skjerpings, og påån igjen i morra, så sant magen har roa seg! Sjekk ut www.lavkarbo.no, og www.ketolyse.no Mange fine tips der! I korte trekk,så skal man ikke spise mer enn 15 gr karbohydrater om dagen, men masse fett, sauser, rømme, fløte, og alt det GODE i maten! Jeg spiser egg og bacon til frokost, hvor mye bedre kan det bli liksom? Og det er uten trim jeg har gått ned altså... MEN, trimmen er viktig, mtp egen helse, derav den trimsykkelen som skal taes i bruk under Cæsar ;o)
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #27 Skrevet 1. januar 2008 Mat: Kutt ut karbohydrater - brød (spesielt lyst brød), poteter, ris og pasta. eller kutt ihvertfall ned på det. Spis mye lyst kjøtt (kylling, kalkun, svin, fisk) bruk minst mulig kjøttdeig. (Bruk isåfall kjøttdeig av kylling eller svin, smaker det samme omtrent). Invester i en asiatisk kokebok. her finner du mange kjempegode retter som inneholder masse grønnsaker, mye fisk/reker osv, og som smaker kjempegodt. sterk mat skal visstnok sette igang forbrenningen. Kutt ut halv-fabrikata (toro, grandiosa osv). Kutt ut sauser, eller forsyn deg ihvertfall mindre. Lag maten fra bunnen av. Unngå for mye salt, venn deg av med å salte maten. Gå inn på denne linken: http://matprat.no/tema.aspx?tema=sunn her finner du masse sunne retter, og oppskriften på dem. Dersom samboeren din nekter å spise sunnere for å få en sunn og frisk dame, så si han får steike grandissen sin selv. Kutt ut saft og brus . bytt ut med iskaldt vann med sitron og isbiter. kjempegodt! Fyll opp store flasker med vann og ha i kjøleskapet, så har du alltid kaldt vann tilgjengelig. Lag en mugge med dette vannet + isbiter og sitron hver gang du får lyst på godteri, Slutt å røyke. Pepsi max kaaaan du drikke, men det er ikke så bra... sett ihvertfall grenser for hvor mye du får drikke. drikker du nå f.eks 1/2 liter om dagen, kutt ned til f.eks 1 glass om dagen. Helst bare i helgene. kos deg en dag i uken. Trening: Gå på tur gir utrolig mye effekt! Kjøp deg en skritteller, og sett deg et mål. feks over 8000 skritt om dagen. (8000 skritt er over gjennomsnittet aktiv dag, under 4000 skritt er lat dag.) Sett deg også et ukemål, f.eks 80 000 skritt på en uke. da må du gå litt ekstra et par dager i uken. Dette klarer du fint med 2 x 30 minutter om dagen. Gjør masse husarbeid. Ta tak i alt som må gjøres- storopprydning i boden, maling av vegger osv osv osv. Alt hjelper! Bruk musklene de gangene du egentlig ikke trenger. Ta trapp istedenfor heis, gå av bussen et stopp for tidlig /parker bilen litt lenger unna der du skal, gå til butikken istedenfor å kjøre. KJøp deg håndvekter (sånne 2-kg's, koster rundt 150 kroner) og kjøp en dvd med trening m/håndvekter. filmen varer i 30-45 minutter. spill den en gang om dagen. Ta situps hver dag. begynn med 10 om dagen og øk f.eks en gang i uken. Ikke begynn med hardtrening, da sprekker du fort! Lykke til=)
___ Skrevet 1. januar 2008 #28 Skrevet 1. januar 2008 Hvis du lager middag burde det jo gå greit. Da lager du sunn mat med mye grønt til. Om han ikke kommer til å spise så mye av grønnsakene får ikke hjelpe. Det er veldig mye sunn mat som smaker godt. Hvis han lager middagen blir det jo litt værre da må du nesten satse på to middager. Uansett er det smart å finne en diett som ikke er for ekstrem. Du skal jo helst greie å følge den en stund så du ikke går rett opp igjen. Husk å trene styrke. Når muskelmassen øker øker også forbrenningen sån at du kan spise litt mer på sikt.
snartmammapåny Skrevet 1. januar 2008 #29 Skrevet 1. januar 2008 HAr samme problem som deg. Må ned mellom 7 og 10kg innen utgangen av mars. Det vil si 3mnd... Min plan er å kutte ut snop og potetgull på hverdager, og holde det på et minimum i helgen. Nå for tiden går det i snop og potetegull så og si daglig. Spiser ikke så mye, men godteskåla står fremme hele tiden. Så har jeg fått meg stegteller til jul. Så skal prøve å gå over 10000 steg hver dag. Nå i romjula har jeg hatt mellom 2000 og 3000 steg. Nesten skummelt lite. Men har jo bare hatt late dager fremfor tven, så dette skal endres. Tror dette blir bedre når jeg kommer meg i jobb igjen nå i januar. Så skal jeg låne trimsykkelen til mamma og plassere den forran tven på stua. Dette missliker sambo sterkt, da han synst der er det mest grusome som kan stå i en stue..hehe.. men har lovet å bruke den flittig hver dag, om ikke så blir den flyttet til et annet rom. Så her må jeg bare sykle flittig hver dag. Vi har igrun samme middager som dere. Mye halvfabrikat fra toro, piza, lasagne, gryterett og pasta. Men skal prøve å bli flinkere på denne fronten og, iallefall ha salat til hvert måltid og spise masse salat og litt mindre av selve middagen;) Aner ikke om dette blir noen suksess da.. Vil VIRKELIG ned disse kiloene til utgangen av mars. Håper det er mulig;) Kanskje vi kan lage en motivasjonsklubb;)
☆Anonymia☆ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #30 Skrevet 1. januar 2008 tusen takk for lange svar alle sammen =) setter stor opris på at dere gidder det =) men lurer på en ting.. hva om jeg bare går over til å spise sunnere ? knekkebrød,hvitt kjøtt,grønnsaker osv.. og går en tur om dagen ? har det noe virkning eller ???
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #31 Skrevet 1. januar 2008 Ja, det vil jeg tro. Jeg gikk ned ca 40 kg i 2006, begynte og spise sundt, og gikk turer hver dag, og fløy opp og ned 4 etasjer med bikkja... hehe. Spiste sunt (forholdsvis), slutta og drikke brus, og spise snop i ukene... MEN, nå hadde jeg MYYYYYE og ta av da! Jeg var igrunn fornøyd med vekta etter dette, men så ble jeg gravid..så nå er det pååån igjen !
☆Anonymia☆ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #32 Skrevet 1. januar 2008 ja jeg har "bare" 10 kilo som jeg vil ha av meg.. vil tilbake til startvekta mi.. og det er så sykt umotiverende å begynne for fult liksom.. så om jeg bare går over til å spise sunnere og gå turer ,det føler jeg er liksom oppnåelig..=) om du skjønner..
hit og dit Skrevet 1. januar 2008 #33 Skrevet 1. januar 2008 Eg har ikkje lest gjennom tråden, men det du lurer på her har virkning. Eg gjekk ned fem kilo på tre månadar berre ved å gå ein times tur kvar dag. Då gjekk eg fort, og hadde samme dietten som før (ikkje den sunnaste). Spiser ein sunnere i tillegg så skal det hjelpe på. Dersom samboer ikkje liker grønnsaker så kok dine egne. På min tallerken er alltid halvparten grønnsaker. Du kan koke deg brokkoli, rosenkål etc sjølv om ikkje sambo vil ha. Kutt ikkje karbohydratene heilt ut! Det er ikkje bra. Spis grovt brød eller knekkebrød. Fullkornspasta etc. Lykke til.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #34 Skrevet 1. januar 2008 japp, jeg skjønner! Kutt ut snop og brus, og kom deg litt i aktivitet, så er nok mye gjort Om det er bare er litt valpefett som skal bort, så går det nok bra )
jordbærsjokolade Skrevet 1. januar 2008 #35 Skrevet 1. januar 2008 Ja, det kommer garantert til å gi resultater (hvis det du spiser til daglig nå er relativt usunt). Spis hvitt renskåret kjøtt, bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig osv. Og til hvert måltid damper/koker du en pose med frosne grønnsaker som du spiser før den andre maten ( eller en salat hvis det er det du foretrekker) Gå over til light meieriprodukter. Gulerøtter er godt å ha å tygge på hvis behovet melder seg mellom måltidene. Kutt ut Juice til frokost og søte yoghurter (masse kalorier) prøv å drikke en del vann Gå en times tid hver dag, men pass på at pulsen din øker, det er da du får effekt. Og veldig viktig, ikke overdriv for da blir du fort lei! Noen enkle tak gjør gjerne susen:)
jordbærsjokolade Skrevet 1. januar 2008 #36 Skrevet 1. januar 2008 Jeg mente ikke kokte grønnsaker til hvert måltid, men til middag:) -Og som de andre skriver her, kutt ut brød, spis knekkebrød istedet
☆Anonymia☆ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #37 Skrevet 1. januar 2008 evig takknemlig for svarene deres =)=)
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #38 Skrevet 1. januar 2008 Heisann Kine! Jeg klarte å gå ned 10 kg for endel år siden, bare ved å gå ca 1 t nesten hver dag og spise litt mindre enn før. (Ny-forelska vettu og en halvtimes gåtur hver veg, også levde jeg litt på "luft og kjærlighet") Spiser du i tillegg sunnere tror jeg ikke 10 kg vil være noe problem :-) Har tenkt å kjøre samme opplegget en gang til, men satser på å holde meg til "gammel kjærleik" denne gangen ... satser på at det kan gjøre susen det også. Lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 1. januar 2008 #39 Skrevet 1. januar 2008 Men.... dumt spørsmål fra meg: er det ikke veldig urettferdig at din samboer som "ikke liker" sunn mat skal sette dagsorden slik at du får dårlig helse? Jeg synes det er fryktelig dårlig gjort jeg. Ting inn mer gønnsaker til alle i familien sier jeg. Dere har jo barn og de trenger litt grønt av og til:) Frukt i huset er en slager når det gjelder den tida man bare må ha noe å spise med en gang og er litt fysen. Begrens godteri, brus og chips til helgene.
☆Anonymia☆ Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #40 Skrevet 1. januar 2008 haha ja nyforelsket gjør susen =)=) har selv opplevd det =) haha... driver å myser litt på trimsykkel på nettet nå..=) takk skal du ha tingeling =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå