Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan i huleste skal jeg klare å gå ned i vekt ??

hvordan skal jeg klare å spise sunt med en samboer som ikke deler den interessen ?

altså,ikke til den graden det behøves å spise sunt for å gå ned i vekt.?

vi kan jo ikke ha to middager fordi jeg ikke kan spise det han vil ha fordi det er litt usunt..

har ikke mulighet til å begynne på studio heller så det må bli å gå turer her...

jeg MÅ gå ned 10 kilo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg trimsykkel å sett forran tv`n så ser du favorittsåpen mens du trimmer. Det skal jeg begynne med igjen. Har gjort det en periode og gikk ned en del, funket som pokker uten at jeg la om kostholdet så veldig mye. Men da sitter du i allefall ikke å spiser snop den halvtimen hehe. Det er kjedlig, men det funker =)

Skrevet

Pass på å alltid ha grønnsaker eller salat til middagen. Lag en middag, forsyn deg forsiktig med den og fyll opp med grønnsaker / salat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med didrik! Skulle få trimsykkel til jul av gubben, men så fridde han isteden.. så nå har jeg sagt at jeg kan betale halvparten av en til bursdagen min..som er om 24 dager! :)

Ellers går jeg på ketolysekur, og den funker som bara det. Har hatt omgangssyken i 2 dager nå, og har gått ned litt da og :P hehe

Skrevet

Jeg vet jo ikke hvordan du spiser ellers, men her i huset er det nesten samme ståa, samboeren min vil ofte ha mye mer usunn mat til middag enn jeg vil.

Jeg spiser en del snop om kveldene, det skal jeg kutte ut nå for å få av meg de siste svangerskapskiloene, også skal jeg prøve å spise sunnt ellers.

Da klarer hvertfall jeg å gå ned i vekt, selv om ikke middagen er av det sunns slaget hver dag. Også går det jo an å redusere middagsporsjonen litt, eller evt ha til en salat eller kokte grønnsaker selv om bare du spiser av det?

Skrevet

det var en god ide =)=)

takk :D

Skrevet

takk for fine svar =)=)

men hva burde jeg gjøre sånn utenom å spise sunnere ??

holder det å kun gå tur,eller er det å håpe på for mye ?

noen som har en mirakelkur ???

Skrevet

Jeg skal ned 5 kg og det skal jeg ha gått ned 31 mars!!!

Jeg har tenkt å fortsette lage samme middager men kutter selv ut sauser. Vi spiser ganske sundt så jeg tror ikke middagene er problem her i huset. Hvordan spiser dere da? Har du mulighet for å kutte ned på usundtt og sauser og likevel spise "samme middag"?

Jeg har tenkt at jeg først og fremst skal kutte ut godteri. Så skal jeg begynne å gå tur...hver dag! Har tenkt en ca 45 min tur hver dag. Det skal jeg klare.

Så må jeg kutte ut små spisingen mellom måltider. Jeg tror at jeg med hjelp av dette skal klare gå ned en del.

Skrevet

kan jeg drikke pepsi max ???

Skrevet

Personlig så tror jeg ikke på å spise sånn hypersunt jeg da. Kutter heller snop, spiser som vanlig, triller turer med Didrik og sykler minst 3 ganger i uken. Planen her i gården i allefall hehe =)

Skrevet

vi spiser vanlige middager som kjøttdeig og spaghetti,jhjemmelaga pizza,gryteretter osv.sjelden grønnsaker til da sambo ikke liker det..*grrr*

sauser kan jeg glatt hoppe over ja..=)

Skrevet

sykler ja...får ønske meg en trimsykkel til bursdagen min om 1 mnd..=)

Skrevet

Hepp :-)

Du trenger ikke ha to middager, men ha ekstra tilbehør til deg, i tillegg kan dere/du kjøpe lettversjonen av det meste, og mange leverandører av kjøtt og meieriprodukter lager faktisk gode lettprodukter

Eks dere har kjøttpølser til middag, med potet og grønnsaker, spis mest av grønnsakene(helt rå, men kan kokes litt) litt mindre av potetene og minst av kjøttpølsene

Dvs, spis mest tilbehør som grønnsaker,salat eller potet, minst av rødt kjøtt og blandingskjøtt.

Unngå pasta og ris, hvis du ikke skal trene på kvelden,eller gjøre andre akitviteter som krever karbohydrater, IKKE spis etter kl 1830, drikk vann, til nød kan du spise en gulrot.

Hvis du har mulighet, prøv å holde deg under 1700 cal pr dag.

Men for all del, husk å ha en kosedag i uken, hvor du lar deg spise hva du vil uten å tenke på calorier eller at du må spise mer grønt en rødt.

Men, det som er kjærnen i alle slankekurer (mener jeg da) er trening og aktivitet! Du bør trene minst to ganger i uken 1 1/2 time av gangen.

trening øker forbrenningen, du får mer muskler.Trening avler også energi, etter en stund med god trening, vil du merke at du orker mer, og ofte så fører dette til at man år lyst til å trene mer, ofte gir det også et kick når man slanker seg og man spiser enda mer sunt.

Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

utrolig flott svar=)=)

tusen takk :D

da har jeg ett spm...

hva legges i ordet trening ??

som jeg sa over her er studio utelukket..

Skrevet

Trening er så mangt utenom helsestudio :-D

Rask gange

Jogging

svømming

Hoppetau

Stavgang

Ballsport

Turn

Tungt husarbeid

Det som kanskje kunne vært aktuelt for deg, før du blir i bedre form, er rask gange, stavgang eller svømming (alt dette skal gjøres med en puls på 120 + svette, dette for at en jevn puls på 120 forbrenner mest fett, generellt da)

Det er også fint å avslutte treningen med sit ups og push ups, sett deg et mål for hvor mange du skal klare, feks 10 sit ups og 5 push ups

Så tenker du feks at du skal klare 12 sit ups og 6 push ups neste gang etc etc

Det er fint å sette seg små delmål på veien til det store målet, det skjer at man mister motet på veien, men la deg ikke knekke av en sprekk, reis deg igjen og fortsett, med delmål er det enklere å nå det store målet.

Når du føler at du har kommet skikkelig igang med treningen og føler deg i bedre form, begynn med litt tyngre trening, dette da for å bygge opp litt muskler.

Med tyngre trening mener jeg feks jogging i terreng, kanskje du også kan gå til innkjøp av små manualer som du kan bruke hjemme når du har anledning

Det er viktig med kontinutet i treningen, prøv å få til trening på faste dager.

:-)

Skrevet

tusen takk skal du ha for svar =)=)

flott skrevet =)

Skrevet

Du kan melde deg inn i vg`s vektklubb.. svigerinna mi har nå ved hjelp av dem gått ned 16 kilo på kort tid *kjempestolt av henne!*

Skrevet

hva er det og hvordan går det for seg ??

Skrevet

Jeg gikk ned endel kilo når jeg kuttet ut endel brødmat. Da forsvant de siste kiloene jeg har slitt med:-)

Skrevet

hva spiste du da da ???

hva er det vg greiene ??

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :-)

Legger til:

Husk å spise små måltider, gjerne mellom 4 og 6 om dagen (forbrenningen igjen)

Tips: Bytt ut de fleste brødmåltider med knekkebrød med høyt fiberinnhold

Ikke småpise mellom måtidene, ikke spise snop på ukedager utenom den dagen du har valgt deg ut som "snopdag"

Stopp når du er mett, ikke når du er stappmett

Fet og kaloririkmat er fyyy, kylling,ren skåret svinekjøtt,hvit fisk,råkost,grønnsaker, magert pålegg og knekkebrød er fint, ha alltid et varm måltid om dagen ( hjelper også på forbrenningen)

Drikk masse vann,

hm. nå blir jeg sulten, hihi....

Skrevet

nå har jeg lagra det svaret ditt på mobilen min =)=)

du er en engel =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har gått ned 5 kg på 1 mnd nå (og det var med unnasluntring, julebord, julaften osv osv...)

MEN, savner den trimsykkelen jeg ville ha altså! :)

Jeg går som sagt på ketolyse, der kan man ikke spise brød (med mindre man er kjempegod på og bake brød som er for dette da)

Jeg lager egne polarbrød, spiser egg, kjøtt, og annen god mat! :)

Venninda til svigerinna mi gikk ned 4 kg på en uke, nå har ho gått ned 10, på 3 1/2 uke... det verste er jo at det funker! Man må bare ha en liten porsjon med tolmodighet, og selvkontroll... hehe :)

Skrevet

fortell mer om den kuren palmesus =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...