Gå til innhold

Angående pass av baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da husker du til neste gang at du gir beskjed om dette da. Ikke at jeg ser det som et problem, dro selv rundt med ungen fra butikk til butikk til besøk da ungen var så liten - og mindre.

Har ikke overlatt ungene til noen da de var så små, så jeg vet faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok ikke likt det nei!

Men så klarer jeg ikke tanken på å la andre passe henne enda heller=)

Skrevet

hei! hvis

ungen var syk, burde du heller vært hjemme med den selv..og er det nå værre å være på besøk enn å trille tur da...syns hun hva flink å aktivisere seg og ungen jeg..kanskje trengte hun litt hjelp også???er jo litt kjedelig å bure seg inne fordi man har en baby..

vær glad du har noen sm vil passe han en hel helg..mi har enda ikke blitt passe lengre enn 3-4 timer...

Skrevet

Enten må du gi klarere beskjeder, eller velge barnevakter som du vet gjør valg du er enig i.

Jeg er litt skeptisk til å la folk uten erfaring få passe min, for da er jeg mye mer stressa for at de skal gjøre ting som egentlig er litt høl i hue.

Men jeg synes ikke det var så ille å ta barnet med på handletur og på et par besøk i løpet av en hel helg, med mindre babyen er veldig syk eller blir stresset av nye situasjoner. Min lille på samme alder er veldig glad i å komme seg ut og treffe folk.

Skrevet

Har vært tante i mange år før jeg ble mamma, og det var som å lese om meg selv når du beskrev søsteren din :-) Jeg elsket å ta med meg snuppa til venner og familie, jeg var bare SÅ stolt over ansvaret som jeg hadde fått! Nå derimot hadde jeg nok gitt beskjed til barnevakten om hun hadde gjort sånn :-) MEN ungene har jo ikke vondt av det såfremt de ikke er syke....

Jeg tror faktisk søsteren din ikke helt tenker på samme måte, jeg forstår dere begge!!!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg. Syns det var vel mye aktivitet for en liten forkjøla tass. Men jeg syns kanskje man bør avtale med barnevakt på forhånd hva som er greit eller ikke, så slipper man konflikter i etterkant?

For øvrig syns jeg det er altfor mange som drasser med seg små barn rundt på kjøpesenter i timesvis. Noe av det verste jeg ser er foreldre som triller rundt med bittesmå babyer i bilstol i handlekurva. Så hadde blitt irritert hvis barnevakta mi hadde gjort noe sånt.

Skrevet

Spørsmål til HI...

Hvordan kom hun seg rundt omkring? Hadde du satt igjen ei vogn eller bilstol? For da regnet du vel med at hun kom til å gå ut med han. Han kunne ikke ha vært så forkjøla at han ikke kunne besøke familie men du hadde jo regnet med at de kanskje skulle ut på noen trilleturer (det skrev du i hvertfall).

Det er ganske vanlig at hun tok med seg han på et kjøpesenter. Kanskje hun trengte å kjøpe noe og han er såpass liten at det er jo ikke no problem å ta han med. Eller kanskje hun ikke viste hva ellers hun kunne gjøre med han. Det er mange (foreldre til og med) som ikke vet hvordan man kan leke med en så liten så da er det enklere å dra litt rundt omkring for å holde seg opptatt. Eller så kan grunnen ha vært så enkel som det alle skrev, hun var tross alt stolt og syntes det var artig å kunne vise frem at hun også er flink med barn selv om hun ikke har noen selv enda.

MEN, jeg forstår også hva du mener og er LITT enig i din mening. Jeg hadde ikke forventet at min søster hadde spurt om hun fikk lov til å ta han med på besøk til flere men jeg hadde satt stor pris på at hun hadde sagt i fra. Det er altids koselig og vite hvor ditt barn er og hva de hadde planlagt å gjøre imens hun var barnevakt... ikke fordi de må men fordi det er høfflig!

Men nå er den dagen ferdig så det er ikke nå vits til å gå å tenke på det eller være sint om det som skjedde. Neste gang så vet du at du kan spørre hva de trur de skal gjøre eller si fra hvis du har noen regler. Lykke til HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...