Gå til innhold

Angående pass av baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så irritert nå.

Søstra mi skulle passe gutten min i helga. Han er fire mnd, men veldig begeistret for søstra mi. Så det skulle ikke by på noen problemer.

Men det hun gjør er å dra han med på kjøpesenter, på besøk til familien og på besøk til ekssvigersene sine. Fordi de ville se han!!!!

Hadde jeg passa en unge som var så liten ville jeg hatt han hjemme og evt tatt noen trilleturer. Ikke dratt han med på ditt og datt. Han er dessuten litt forkjøla og burde tatt det med ro innendørs.

Hva mener dere andre om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det kommer helt an på hva dere hadde avtalt egentlig. Har du på forhånd sagt at du vil han skal være mest mulig inne, foruten noen trilleturer, så hadde jeg blitt litt irritert over at avtaler var blitt brutt.. Men har dere ingen avtaler på hvor de skulle være, så syns jeg egentlig ikke du har rett til å bli sur..

Skrevet

Hvis du mente at hun hadde husarrest burde du ha sagt det på forhånd.

Skrevet

Mente ikke husarrest. Men hva er vitsen å drasse han med på tre forskjellige steder på 2 dager? Trodde hun ville kose seg med gutten jeg og ikke bruke han som utstillingsobjekt

Skrevet

Klart hun er stolt tante!

Å har hun ikke barn selv så er det ikke sikkert hun tenkte så langt.. Ingenting å henge seg opp i er min mening hvertfall.. Han har sikkert ikke tatt noe skade av det.. Han er jo 4 mnd. Hadde han bare vært noen uker hadde jeg reagert..

Men hvis du skal ha så strenge regler for barnevakten så burde det være avklart på forhånd..

Skrevet

Jeg synes ikke det er strengt jeg da. Jeg tok det som en selvfølge at hun ikke ville bruke han som utstillingsobjekt.

Men da er jeg vel rar da anonym...

Skrevet

Synes ikke du kan reagere i det hele tatt jeg faktisk, hun passet faktisk ungen din en helg, og gjorde vel ingen dårlig jobb selv om hun tok den med på besøk...

Hadde det vært så viktig for deg at ungen fikk ro og være inne for at den var litt syk skulle du latt være å ha barnevakt og helle passe han selv.

Skrevet

Det var vel ingen som kalte deg rar.. Men du spurte om andres meninger. Å du må jo tåle å få dem selv om de ikke er like dine meninger. Det var ingen som sa noe mot deg personlig..

Hun er vel bare en stolt tante=)

Skrevet

Helt enig med anonym over. Burde han ha så mye ro og fred som du ville så burde han ikke hatt barnevakt i utgangspunktet..

Skrevet

Syns du virker litt sær jeg. Du bør være glad hun vil passe barnet ditt. Hun er sikkert stolt tante som vil vise frem nevøen sin. Dessuten kan vel gå ut med barn selv om de er litt forkjøla.

Skrevet

Helt enig med anonym, hehe, bra sagt. Tante er stolt, ikke værre enn det. Blir litt overderevet å si hun bruker han som utstillingsobjekt da. Han har ikke vondt av det.

Skrevet

Ok, da er jeg en sær førstegangsmor. Ventet ikke å få sympati for dette innlegget, bare lurte på hva andre hadde gjort i samme situasjon.

Så mange anonyme som ville rakke ned på meg her da!

Skrevet

Du spør om andres mening, og får det. Ingen som rakker ned på deg:)

Skrevet

Er enig med de andre her jeg også og synes ikke det er noe å henge seg opp i egentlig. Om man vil ha sånne regler så bør nok det avklares greit på forhånd ellers er det ikke så greit å tenke over det.

Hun ville vise frem tanteungen sin stolte tante.

Hadde du tatt opp dette på forhånd så hadde det helt sikkert ikke blitt noe problem, men du hadde da hatt rett til å bli litt arg hvis hun ikke hadde hørt på deg.

Jeg hadde nok ikke tenkt at vi bare skulle være hjemme, med unntak av et par trilleturer, hvis jeg passet en fire måneder gammel baby. Og det sel om jeg har ei på 5 måneder selv:-)

Bare husk til neste gang å si fra så slipper du sånne ting å irritere deg over:-)

Skrevet

da er jeg sær annengangs da....

Ville blitt kjempeirritert jeg. Skal noen passe barne mine vil jeg for det første vite hvor man skal være hen. Å for det andre drasser man ikke rundt med et lite barn bare for å vise det frem, med mindre man er foreldrene til barnet.

Skrevet

Helt enig med ,megogpønsen. Tante var nok stolt, hadde jeg og vært.

Hadde vbarnepiker selv her om dagen to stk kusiner på 17 og 20 år. Tenkte ikke på å gi dem beskjed om at når hun hadde lagt seg for kvelden skal hun ikke opp. Tok det nesten som en selvfølge. men de kom jo når hun allerede sov, og de er så gla i henne, så når hun våknet kl 22 og ville ha smokken, ble de overlykkelige, tok henne opp og danset masse og lekte masse med henne. Så når vi kom hjem, var det en lykkelig og gla og meget våken frøken som møtte oss. Hun fikk ikke sove igjen før kl 02.00. MEN det var en engangs greie og neste gang sier vi i fra, og ingen skade har skjedd, så vi gidder ikke lage noe sak ut av det :) Hun hadde det jo mega topp :)

Skrevet

Skjønner godt hvis du sliter med å få barnevakt:)

Skrevet

Til dere anonyme. Ville dere virkelig ha latt andre dra med babyene deres hvor som helst uansett tidspunkt når de passa dem?

Hva med rutinene til babyene? Mat, søvn osv.

Skrevet

Jeg er helt enig med HI. Hadde ikke likt at barnevakten (selv om det var min søster) tok med seg dattra mi overalt mens hun passet henne.

Og til alle dere andre anonyme: jeg tror da jeg skulle klart å få tak i en barnevakt som holdt seg hjemme og tok små trilleturer den tiden de hadde barnet!!! Det har jeg i allefall klart fint hittil

Skrevet

Hjelp, rutiner hva er det for noe??

Har en svigerinne som er sykt opptatt av rutiner. Barnet må vekkes kl 7 hverdag som helg uansett hvor barnet er. Aldri i livet om jeg vil passe det barnet. Må kunne gå an å være litt fleksible inni mellom vel? Ingen som har tatt skade av litt fleksibilitet.

Skrevet

hvis det er meg du sikter til som skal slite med å få barnevakt, nei vi sliter ikke i det hele tatt :-) Skal barna våre rundt omkring når de passes klareres det med oss først, enkelt og greit.

Men så trenger vi heller sjeldent barnevakt da.

Skrevet

Rutiner for meg er at ungen får sove når han er trøtt. Ikke at han må få mat til fast klokkeslett osv. Og det funker dårlig i praksis når han blir dratt inn i bil, ut av bil, fra arm til arm osv.

Du hadde aldri fått passe ungen min heller med den innstillingen din!

Skrevet

Slapp av, vil ikke passet barnet ditt heller.

Syns du virker utakknemlig ovenfor søsteren din stakkars, som er snill og stiller opp for dere.

Skrevet

Håper bare ikke du har tenkt til å ta opp dette med den stakkars tanten? Jeg er selv tante og forguder tantebarna mine, tar de gjerne med bort til andre når jeg har de for å vise de fram.. Hadde søsteren min klaget på det i ettertid hadde jeg blitt utrolig lei meg! En ting er om hun sier på forhånd at vi ikke skal dra så mange steder. Jeg forteller alltid hva jeg har tenkt, men hun sier alltid "nå har du de, du bestemmer".

Og barn på utstilling?? Trodde barn likte å se nye mennesker, bli dullet med og lekt med jeg.. Trodde ingen hadde vondt av det!

Skrevet

Jeg skjønner det om det hadde vært avtalt på forhånd. Men DU spurte tydeligvis ikke hva hva hun hadde for planer, og hun sa det ikke, kanskje hun ikke trodde det ville være noe problem for deg..

Jeg ser ikke problemet, så lenge hun ikke har brutt en avtale..

Men ingen her har rakket ned på deg personlig, folk har bare uttrykt sine meninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...